iphone.rtf

(10 KB) Pobierz

Rozwiązywanie problemów związanych z synchronizacją kontaktów i kalendarzy z telefonem iPhone i odtwarzaczem iPod touch przy użyciu portu USB w systemie Windows

 

    * Ostatnia modyfikacja: 15 październik, 2009

    * Artykuł: HT1692

 

    * Stary artykuł: 305845

 

[Wyślij artykuł pocztą e-mail]

[Drukuj tę stronę]

Podsumowanie

 

Jeśli występują trudności podczas synchronizowania kontaktów lub kalendarzy z telefonem iPhone lub odtwarzaczem iPod touch za pomocą programu iTunes dla systemu Windows i portu USB, ten artykuł może się okazać pomocny. Artykuł nie dotyczy synchronizacji bezprzewodowej za pomocą programu Exchange ActiveSync lub serwisu MobileMe.

Dotyczy produktów

 

iPhone, iPod touch, iTunes 8 for Windows

Sprawdzanie zgodności używanego oprogramowania

 

Synchronizacja kontaktów i kalendarzy z telefonem iPhone i odtwarzaczem iPod touch wymaga najnowszej wersji programu iTunes. Informacje o zgodnym oprogramowaniu do obsługi kontaktów i kalendarzy można znaleźć w artykule „Urządzenia iPhone i iPod touch: minimalne wymagania systemowe lub w Podręczniku użytkownika urządzenia iPhone.

Zerowanie historii synchronizacji

 

Jeśli podczas synchronizowania danych z telefonem iPhone lub odtwarzaczem iPod touch zostanie wprowadzona nieoczekiwana liczba zmian lub modyfikacji, może być konieczne wyzerowanie historii synchronizacji. Przy następnej próbie synchronizacji spowoduje to wyświetlenie w programie iTunes monitów o połączenie lub zastąpienie informacji znajdujących się na urządzeniu. Aby wyzerować historię synchronizacji:

 

   1. Otwórz program iTunes.

   2. Z menu Edycja wybierz polecenie Preferencje.

   3. Kliknij kartę Urządzenia.

   4. Kliknij przycisk Wyzeruj historię synchronizacji.

 

Jeśli problem nadal występuje, a wszystkie dane znajdują się na komputerze:

 

   1. Ponownie wyzeruj historię synchronizacji, wykonując powyższe czynności.

   2. W programie iTunes wybierz urządzenie i kliknij kartę Informacje.

   3. Przewiń w dół do sekcji Zaawansowane i w obszarze Zastąp dane w tym iPhone/na tym iPodzie zaznacz pole wyboru Kontakty i (lub) Kalendarze.

   4. Kliknij przycisk Zastosuj.

 

Jeśli problem nadal występuje, a wszystkie dane znajdują się na telefonie iPhone lub odtwarzaczu iPod touch:

 

   1. Ponownie wyzeruj historię synchronizacji, wykonując powyższe czynności.

   2. W programie Outlook usuń wszystkie informacje dotyczące kontaktów i kalendarzy.

   3. W programie iTunes wybierz urządzenie i kliknij kartę Informacje.

   4. Przewiń w dół do sekcji Zaawansowane i upewnij się, że w obszarze Zastąp dane w tym iPhone/na tym iPodzie nie jest zaznaczone pole wyboru Kontakty ani Kalendarze.

   5. Kliknij przycisk Zastosuj.

 

Wyłączanie dodatków innych firm do programu Outlook

 

Dodatki do programu Outlook utworzone przez innych producentów mogą zakłócać komunikację między programami iTunes i Outlook. Jeśli w programie Outlook 2003 lub Outlook 2007 synchronizacja kalendarzy i kontaktów z telefonem iPhone lub odtwarzaczem iPod touch nie przebiega poprawnie, należy wyłączyć wszystkie zainstalowane dodatki do programu Outlook autorstwa innych firm.

 

Aby wyłączyć dodatki innych firm w programie Outlook 2003, wykonaj następujące czynności:

 

   1. Otwórz program Outlook 2003.

   2. W menu Narzędzia wybierz polecenie Opcje.

   3. Kliknij kartę Inne.

   4. Kliknij przycisk Opcje zaawansowane.

   5. Kliknij przycisk Dodatki COM.

   6. Sprawdź, czy na liście znajdują się dodatki innych firm (innych niż firma Apple). Dodatek „iTunes Outlook add-in” jest autorstwa firmy Apple i można go pozostawić.

   7. Usuń zaznaczenie wszystkich pól wyboru obok dodatków innych firm znajdujących się na liście.

   8. Kliknij przycisk OK.

 

Aby wyłączyć dodatki innych firm w programie Outlook 2007, wykonaj następujące czynności:

 

   1. Otwórz program Outlook 2007.

   2. W menu Narzędzia wybierz polecenie Centrum zaufania.

   3. W lewej kolumnie wybierz opcję Dodatki.

   4. Sprawdź, czy na liście dodatków w sekcji Aktywne dodatki aplikacji znajdują się dodatki inne niż „iTunes Outlook add-in”. Jeśli tak, wyłącz te dodatki.

   5. W polu Zarządzanie kliknij opcję Dodatki COM, a następnie kliknij przycisk Przejdź.

   6. W oknie dialogowym Dodatki COM usuń zaznaczenie wszystkich pól wyboru obok dodatków innych firm znajdujących się na liście.

   7. Kliknij przycisk OK.

 

Próba synchronizacji zawartości przy użyciu nowego konta użytkownika systemu Windows

 

Warto ustalić, czy problem dotyczy określonego konta użytkownika systemu Windows czy wszystkich kont. Wykonaj poniższe czynności w celu utworzenia nowego konta użytkownika w systemie Windows XP:

 

   1. Z menu Start wybierz polecenie Panel sterowania.

   2. Otwórz okno Konta użytkowników.

   3. Wybierz polecenie Utwórz nowe konto i postępuj zgodnie z instrukcjami w celu ukończenia procesu konfigurowania konta.

   4. Po utworzeniu nowego konta wybierz opcję Wyloguj z menu Start.

   5. Zaloguj się na nowo utworzonym koncie użytkownika.

 

W systemie Windows Vista wykonaj następujące czynności:

 

   1. Z menu Start wybierz polecenie Panel sterowania.

   2. Otwórz okno Konta użytkowników.

   3. Wybierz opcję Zarządzaj innym kontem.

   4. Wybierz polecenie Utwórz nowe konto i postępuj zgodnie z instrukcjami w celu ukończenia procesu konfigurowania konta.

   5. Po utworzeniu nowego konta wyloguj się.

   6. Zaloguj się na nowo utworzonym koncie użytkownika.

 

Po zalogowaniu się na nowym koncie użytkownika utwórz kilka próbnych kontaktów i (lub) zdarzeń kalendarza w wybranym zgodnym programie oraz spróbuj zsynchronizować te dane z telefonem iPhone lub odtwarzaczem iPod touch. Czy synchronizacja nowo utworzonych danych przebiega prawidłowo? Jeśli tak, problem dotyczy zapewne zawartości znajdującej się na pierwotnym koncie użytkownika i należy ustalić jego przyczynę.

Ponowna instalacja oprogramowania iTunes

 

Problemy z prawidłową synchronizacją kontaktów i kalendarzy z telefonem iPhone lub odtwarzaczem iPod touch mogą wynikać z niepoprawnego zainstalowania programu iTunes. Aby ponownie zainstalować oprogramowanie niezbędne do synchronizacji danych z telefonem iPhone oraz odtwarzaczem iPod touch, przed rozpoczęciem instalacji najnowszej wersji programu iTunes należy usunąć z systemu programy Apple Mobile Device Support oraz iTunes.

 

System Windows XP

 

   1. Zamknij program iTunes.

   2. W menu Start kliknij polecenie Panel sterowania.

   3. W Panelu sterowania kliknij ikonę Dodaj lub usuń programy.

   4. Na liście zainstalowanych programów zaznacz pozycję iTunes, a następnie kliknij przycisk Usuń.

   5. Po wyświetleniu monitu o potwierdzenie usunięcia programu iTunes kliknij przycisk Tak.

   6. Po zakończeniu odinstalowywania nie uruchamiaj ponownie komputera.

   7. Jeśli na liście znajdują się inne pozycje powiązane z programem iTunes, również je usuń.

   8. W oknie Dodawanie lub usuwanie programów w podobny sposób usuń program Apple Mobile Device Support.

   9. Uruchom ponownie komputer.

  10. Po ponownym uruchomieniu komputera otwórz okno Mój komputer i otwórz dysk lokalny C: lub inny dysk, na którym zainstalowano programy.

  11. Otwórz folder Program Files.

  12. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder iTunes, wybierz polecenie Usuń, a po wyświetleniu monitu o potwierdzenie usunięcia kliknij przycisk Tak. Uwaga: folder mógł zostać usunięty w trakcie pomyślnie zakończonej procedury odinstalowywania programu iTunes opisanej w punktach 1–7.

  13. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Kosz, a następnie w menu skrótów wybierz polecenie Opróżnij Kosz.

  14. Uruchom ponownie komputer.

  15. Pobierz najnowszą wersję programu iTunes z witryny support.apple.com/pl_PL/downloads.

 

System Windows Vista

 

   1. Zamknij program iTunes.

   2. W menu Start kliknij polecenie Panel sterowania.

   3. W Panelu sterowania kliknij opcję Odinstaluj program. Zostanie otwarte okno Programy i funkcje w Panelu sterowania.

      Jeśli Panel sterowania jest wyświetlany w widoku klasycznym, kliknij opcję Programy i funkcje.

   4. Na liście zainstalowanych programów zaznacz pozycję iTunes, a następnie kliknij przycisk Odinstaluj.

   5. Po wyświetleniu monitu o potwierdzenie usunięcia programu iTunes kliknij przycisk Tak.

   6. Po zakończeniu odinstalowywania nie uruchamiaj ponownie komputera.

   7. Jeśli na liście znajdują się inne pozycje powiązane z programem iTunes, również je usuń.

   8. W oknie Programy i funkcje w podobny sposób usuń program Apple Mobile Device Support.

   9. Uruchom ponownie komputer.

  10. Po ponownym uruchomieniu komputera kliknij ikonę Komputer i otwórz dysk lokalny (C:) lub inny dysk, na którym zainstalowano programy.

  11. Otwórz folder Program Files.

  12. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder iTunes, wybierz polecenie Usuń, a po wyświetleniu monitu o potwierdzenie usunięcia kliknij przycisk Tak. Uwaga: folder mógł zostać usunięty w trakcie pomyślnie zakończonej procedury odinstalowywania programu iTunes opisanej w punktach 1–7.

  13. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Kosz, a następnie z menu skrótów wybierz polecenie Opróżnij Kosz.

  14. Uruchom ponownie komputer.

  15. Pobierz najnowszą wersję programu iTunes z witryny support.apple.com/pl_PL/downloads.

 

Informacje dodatkowe

 

Jeśli wykonanie czynności przedstawionych w tym artykule nie rozwiązało problemu, skorzystaj z zaawansowanych procedur rozwiązywania problemów.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin