Rozmot22.doc

(27 KB) Pobierz
Na czym polegają występujące w rozwoju psychoruchowym następujące prawa ( kierunki ):

 

Na czym polegają  występujące w rozwoju  psychoruchowym następujące prawa   ( kierunki ):

 

 

CEFALOKAUDALNE                  PROKSYMODYSTALNE                           ŁOKCIOWO- 

                                                                                                                  PROMIENIOWY  

 

Zastanów się kiedy dziecko zajmuje się przedmiotem w następujący sposób :

                                                                                                   wiek

·        zbliża przedmiot do ust,                                                   …………..

·        postukuje, potrząsa,                                                         …………..

·        trzyma po jednym przedmiocie w każdej ręce,           …………..

·        manipuluje przedmiotem używając obu rąk,              …………..

·        ogląda przedmiot, przekłada z ręki do ręki,                …………..

Jaki jest sposób uchwycenia przedmiotu w poszczególnych okresach?

Wiek                                       sposób uchwycenia  przedmiotu:

 

·        4-5 m-cy

.................................................................

·        5-6 m-cy

…………………………………..................

·        6-8 m-cy

………………………………………………..

·        8-9 m-cy

…………………………………………………

W przedstawionej tabeli znalazło się kilka błędów. Uporządkuj tabelę tak, aby tworzyła spójną całość. (dot. okresu niemowlęcego)

 

STADIUM

SCHEMAT- RODZAJ

PRZYKŁAD SCHEMATU

        I

Schemat  czynności wtórnych

(odnosi się do świata przedmiotów)

Schemat ssania

       II

Schemat czynności pierwotnych + elementy sensoryczne

Przyciągnięcie zabawki i jej potrząsanie

     III

Schemat  czynności pierwotnych

Schemat potrząsania, schemat pociągania

      IV

Łączenie schematów wtórnych w działaniu dziecka

Ruch ręki do ust- ssanie kciuka

 

STADIUM

SCHEMAT- RODZAJ

PRZYKŁAD SCHEMATU

       I

 

 

      II

 

 

     III

 

 

    IV

 

 

 

W stadium ……. asymilacja funkcjonalna  prowadzi do…………………………………………

……………………………………………………………, stanowiąc przygotowanie do późniejszego łączenia podobnych obiektów w grupy w oparciu o cechy percepcyjne.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin