egzamin_2007_technik_informatyk praktyczny czysty.doc

(46 KB) Pobierz
Egzamin zawodowy Technik Informatyk - etap praktyczny wer

Egzamin zawodowy Technik Informatyk - etap praktyczny wer.1

Początek formularza

Dół formularza

312[01]-001
Czas trwania egzaminu - 240 minut
EGZAMIN
POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
ETAP PRAKTYCZNY


Informacja dla zdającego

1. Sprawdź czy arkusz egzaminacyjny, który otrzymałeś, zawiera 3 strony i KARTĘ PRACY EGZAMINACYJNEJ. Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś
przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny.
2. Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacją załączoną do zadania, stanowiskiem egzaminacyjnym i jego wyposażeniem. Masz na to 20 minut. Czas ten nie jest wliczany do czasu trwania egzaminu.
3. Po upływie tego czasu przystąp do rozwiązywania zadania. Rozwiązanie zadania obejmuje opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania, wykonanie prac związanych z opracowanym projektem i sporządzenie dokumentacji z ich wykonania. Do opracowania projektu i dokumentacji wykorzystaj arkusze papieru i materiały, które otrzymasz przed rozpoczęciem egzaminu. Arkusze papieru, które wykorzystasz np. na notatki, oznacz zapisem BRUDNOPIS.
4. Opracowany projekt wraz z materiałami stanowiącymi jego ilustrację oraz dokumentacja związana z wykonaniem określonych prac to Twoja praca egzaminacyjna, której powinieneś nadać tytuł. Pracę egzaminacyjną oddajesz przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny po zakończeniu egzaminu.
5. Na stronie tytułowej pracy egzaminacyjnej w prawym górnym jej rogu wpisz czytelnie swój numer PESEL i datą urodzenia. Ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej (rozpocznij od strony tytułowej).
6. W KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ, po rozwiązaniu zadania, zapisz:
- odczytaną z arkusza egzaminacyjnego nazwę i symbol cyfrowy zawodu oraz zakreśl numer zadania,
- swój numer PESEL i zakoduj go,
- swoją datę urodzenia,
- tytuł i liczbę stron pracy egzaminacyjnej oraz liczbę stron brudnopisu, które przekazujesz przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny po
zakończeniu egzaminu.
Powodzenia! 

strona 2 

Zadanie egzaminacyjne
Opracuj projekt realizacji prac prowadzących do lokalizacji i usunięcia usterki systemu komputerowego zgłoszonej przez klienta, opisanej w załączniku 1. Naprawa ma być wykonana u klienta, a nie w serwisie.
Zlokalizuj i usuń usterki, bez reinstalacji systemu oraz zabezpiecz system przed podobnymi przypadkami. Opracuj wskazania dla użytkownika systemu dotyczące bezpiecznego korzystania z komputera podłączonego do Internetu.
Projekt realizacji prac poprzedź informacjami o charakterze „danych” do rozwiązania zadania, wynikającymi z analizy treści zadania i załącznika.

Projekt realizacji prac powinien zawierać:
- listę prawdopodobnych przyczyn usterki systemu komputerowego na podstawie opisu objawów,
- wykaz działań związanych ze zlokalizowaniem i usunięciem usterki oraz zabezpieczeniem systemu komputerowego z uwzględnieniem wykazu oprogramowania,
- wskazania dla użytkownika systemu, dotyczące bezpiecznego korzystania z komputera podłączonego do Internetu.

Dokumentacja z wykonania prac powinna zawierać:
- rejestr kolejno wykonywanych czynności podczas lokalizowania i usuwania usterki oraz zabezpieczania systemu.

Do wykonania zadania wykorzystaj:
Załącznik 1 - Opis objawów świadczących o nieprawidłowym działaniu systemu komputerowego i informacje o użytkowaniu komputera.
Do opracowania projektu realizacji prac oraz lokalizacji i usunięcia usterki systemu komputerowego przygotowano stanowisko komputerowe z zainstalowanym systemem operacyjnym i standardowymi narzędziami systemu oraz płyty CD z programami: antywirusowym i antyspyware, sterownikami urządzeń wchodzących w skład serwisowanego zestawu komputerowego, zbiorem aktualizacji systemu, aktualizacji baz antywirusowych i antyspyware oraz wersję instalacyjną systemu operacyjnego .


Czas na wykonanie zadania wynosi 240 minut. 

Strona 3 

Załącznik 1


Opis objawów świadczących o nieprawidłowym działaniu systemu komputerowego i informacje o użytkowaniu komputera


Objawy: Po uruchomieniu komputera, użytkownik może zalogować się do systemu (Windows XP Pro) na swoje konto. Komputer działa w sposób uniemożliwiający normalną pracę: po zalogowaniu się bardzo długo ładuję się ustawienia osobiste, bardzo powoli pojawiają się ikony na pulpicie, co pewien czas komputer zawiesza się na kilkanaście sekund, przy korzystaniu z przeglądarki internetowej Internet Explorer, samoczynnie pojawiają się reklamy.


Informacje dodatkowe przekazane przez klienta:
- komputer na co dzień jest wykorzystywany w księgowości małej firmy i jest podłączony do Internetu przez sieć lokalną,
- z serwisowanego komputera korzysta jedna osoba, logująca się na prywatne konto lokalne (nazwa konta: księgowość),
- komputer nie jest podłączony do domeny Active Directory,
- prywatne konto użytkownika ma uprawnienia grupy Administratorzy, chronione jest hasłem: qwertyuiop,
- lokalne konto Administrator jest zablokowane,
- na dysku komputera utworzona jest jedna partycja, na cały obszar dysku, z systemem plików NTFS,
- na dysku zainstalowane jest oprogramowanie użytkowe: pakiet biurowy, aplikacja dla księgowości z lokalną bazą danych. Konfiguracja programów, wszystkie dane i dokumenty muszą zostać zachowane.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin