plan pracy.doc

(107 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

 

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

dla klasy IV Szkoły Podstawowej nr. w Warszawie

 

na semestr zimowy 2004/2005

 

 

 

 

 

 

v    Wybór tematu i liczby godzin do realizacji uzależniony jest od:

 

Ø     Liczebności grupy

Ø     Poziomu motorycznego grupy

Ø     Sprawności psychofizycznej grupy

Ø     Dostępu do sprzętu sportowego

Ø     Poziomu przyswajania umiejętności grupy

 

v    Warunki pracy:

 

Ø     Szkoła Podstawowa nr 48 w Warszawie

Ø     Do dyspozycji: 2 sale gimnastyczne, basen, korytarz, sala do korektywy

Ø     Dostęp do sprzętu sportowego: nieograniczony

Ø     Liczba godzin WF-u w tygodniu: 4h

Ø     Dni: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek

Ø     Rodzaj grupy: żeńska

Ø     Liczebnośc grupy: 15

 

Budżet godzin na semestr I (zimowy):

    Rodaj

     Zajęć:

 

 

 

 

miesiąc

Gimnastyka

Pływanie

Rytm, muzyka, taniec

minipiłka siatkowa

minipiłka ręczna

korektywa

Ogółem

IX

2

4

2

2

2

2

14

X

2

4

2

2

2

2

14

XI

2

3

3

3

2

2

15

XII

3

-

2

2

2

2

11

I

2

-

2

2

3

2

11

Ogółem

11

11

11

11

11

10

65

 

 

 

 

                            Kompetencje ucznia:

„Organizowanie i uczestniczenie w sportowych formach aktywności ruchowej z przestrzeganiem zasad fair-play”

 

Piłka ręczna (12 godzin):

 

Umiejętności

Wiadomości

Postawy

Zadania kontrolno-oceniające – sprawdzian nabytych umiejętności z zakresu piłki ręcznej:

Uczeń potrafi wykonać ćwiczenia kształtujące postawę ciała

 

Uczeń potrafi wykorzystać znajomość chwytów i podań i przeciwstawić je w formie zabawowej

 

Uczeń potrafi poprawnie poruszać się z piłką

 

Uczeń umie regulować rytm oddechu, dostrzegać zmiany rytmu pracy serca w trakcie gry w ćwiczeń przygotowawczych (kozłowanie piłki prawą i lewą ręką w miejscu i w ruchu, rytm trzech kroków zakończony rzutem)

 

Uczeń potrafi zorganizować gry i zabawy o charakterze szybkościowym, zwinnościowym i koordynacyjnym z wykorzystaniem poznanych umiejętności, takich jak: rzuty do bramki z biegu po podaniu i po kozłowaniu, rzuty do bramki z różnych miejsc na kole

 

Uczeń potrafi przeprowadzić gry i zabawy z wykorzystaniem elementów współpracy i odpowiedzialności

 

Uczeń potrafi wykorzystać poznane elementy w grze uproszczonej, stosując się do zasad fair-play

 

Uczeń zna zasady gry do pięciu podań

 

Uczeń zna prawidłową postawę przy kozłowaniu

 

Uczeń potrafi rozpoznać i unikać błędu trzech kroków

 

Uczeń zna czas trwania i przebieg gry

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin