SPRAWOZDANIE Z ORGANIZOWANYCH ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH_II(1).doc

(31 KB) Pobierz
SPRAWOZDANIE Z ORGANIZOWANYCH ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

SPRAWOZDANIE Z ORGANIZOWANYCH ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

 

 

Zajęcia świetlicowe odbywają na pierwszej oraz szóstej i siódmej lekcji. Uczęszczają na nie uczniowie dojeżdżający, którzy czekają na lekcje lub którzy czekają na autobus szkolny po lekcjach.

W drugim semestrze roku szkolnego 2007 / 2008 w Szkole Podstawowej, oprócz tematów zawartych w miesięcznym i tygodniowym planie pracy świetlicy, uczniowie wykonywali prace manualne. Dzięki temu usprawniana była motoryka rąk, jak również koordynacja wzrokowo – ruchowa.

W okresie Świąt Wielkanocnych dwie uczennice ze Szkoły Podstawowej (Dominika Kowalczyk z klasy II oraz Magdalena Kusyk z klasy III) wzięły udział w Konkursie na Pisankę Współczesną, organizowanym przez ROK. Warunkiem uczestnictwa w konkursie, było wykonanie 10 pisanek. Każda z naszych wykonanych pisanek była robiona inną techniką – taką, którą uczniowie poznali już wcześniej, jak również poznaną dopiero przy wykonywaniu jajek. Nie wszystkie pisanki zostały wykonane na bazie wydmuszki. Były również wykonane z papieru (np. metodą origami)

Nasze pisanki zdobyły jedną z nagród. Dzieci dostały pamiątkowy dyplom, natomiast nagrodą był bon do wykorzystania w sklepie papierniczym. Zwyciężyło 7 pisanek (z 10 wystawionych). Szkoła Podstawowa w Białej jako jedyna odniosła taki sukces.

Na zajęciach świetlicowych uczniowie poznali również nową technikę wykonywania kartek okolicznościowych. Ponieważ kartki tworzy się z bardzo małych elementów i jest to dość trudne dla młodszych dzieci, na zajęciach świetlicowych wykonywano tą metodą obrazki wielkości A4, składające się z jednego elementu. W miarę upływu czasu, gdy uczniowie opanowali technikę, tworzyli obrazki składające się kilku elementów, jak również kartki wielkanocne, które były jednak większe niż tradycyjne.

 

Na zajęciach świetlicowych w Gimnazjum w drugim semestrze zwrócono uwagę na takie tematy, dzięki którym uczniowie uczą się pewnych zachowań, np.

- asertywność

- panowanie nad sobą

- radzenie sobie ze stresem

- akceptacja

- tolerancja.

Zajęcia te przeprowadzane były w formie gier i zabaw – formy, którą uczniowie najbardziej lubią.

Przeprowadzone zostały również zajęcia, mające na celu ukazanie jak ważna jest nauka, planowanie przyszłości (szkoła, studia, praca). Uwagę uczniów zwrócono również na rodzinę, jej wartość i wpływ na nasze zdrowie i życie.

W okresie wiosennym, kiedy zrobiło się ciepło, zajęcia świetlicowe odbywały się na świeżym powietrzu. Dotyczyły one głównie środowiska i jego ochrony, słońca i jego wpływu na nasze zdrowie, zanieczyszczeń środowiska.

 

Uczniowie Gimnazjum na zajęciach świetlicowych mają możliwość poprawy oceny z danego przedmiotu lub napisanie sprawdzianu, na którym nie byli obecni.

 

Przez cały rok szkolny 2007 / 2008 prowadzona była Kronika Zajęć Świetlicowych. W kronice tej opisywane były prace manualne uczniów ze Szkoły Podstawowej. Oprócz opisów, kronika zawiera liczne fotografie prac dzieci.

 

Uczniowie na początku roku szkolnego zostali zapoznani z regulaminem świetlicy, poznały prawa i obowiązku ucznia, przy czym w Gimnazjum pogadanki przypominające obowiązki odbywają się co jakiś czas, głównie na temat zakazu noszenia telefonów komórkowych, urządzeń multimedialnych, obowiązku noszenia jednolitego stroju oraz o obowiązku zmieniania obuwia.

 

 

 

Opracowała:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin