Protokół z moich dla oli.doc

(36 KB) Pobierz
Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II„a” w dniu 24

Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II„a”

w dniu 24.09.2007

 

Osoba prowadząca: Kornelia Witkowska

 

Osoby wspomagające: Aleksandra Wnuk, Iwona Zarzycka

 

Czas trwania: 4 godziny

 

Temat ośrodka tygodniowego: Najbliższa okolica szkoły. Bezpieczeństwo na ulicy.

 

Cele ogólne:

q       Utrwalanie poznanych wiadomości o zasadach ruchu drogowego

q       Świadome postrzeganie części swojego ciała i ciała kolegów

q       Posługiwanie się klejem

q       Rozpoznawanie kształtów geometrycznych- koło i umiejętność malowania

q       Poprawne posługiwanie się farbami

q       Rozpoznawanie kolorów

q       Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

q       Przygotowywanie do pisania

 

Metody:

q       Metoda Knilla

q       Stymulacji polisensorycznej

q       Metoda Weroniki Sherbourne

q       Asymilacji wiedzy

q       Waloryzacyjna

 

Formy:

q       Indywidualna

q       Zbiorowa

 

Środki dydaktyczne:

q       olejek zapachowy

q       plansze ulicy

q       wycięte obrazki uczestników ruchu ulicznego

q       farby plakatowe

q       klej

q       szablony pojazdów bez kół

q       ścienna tablica obecności

q       ścienny kalendarz pogody

q       płyta z podkładem muzycznym do metody Knilla

 

Przebieg zajęć:

v     Przywitanie: dzieci stoją w kręgu, prowadzący naciera swoje ręce olejkiem zapachowym i na zasadzie „iskierki”, pocierając ręce kolejnej osoby przekazuje zapach po kręgu, śpiewając przy tym piosenkę na powitanie: „Witaj....”

v     Ćwiczenia  programem Knilla

v     Sprawdzenie listy obecności – dzieci umieszczają słoneczka przy swoim zdjęciu

v     Wyznaczenie dyżurnego i przyczepienie plakietki przy odpowiednim zdjęciu

v     Określenie nazwy dnia tygodnia i zaznaczenie go na tablicy. Układanie karteczek z nazwami dni tygodnia w kolejności chronologicznej wg wzoru.

v     Wyznaczenie pogody- dzieci podchodzą do okna i sprawdzają, i przypinają na kalendarzu odpowiedni znaczek

v     Prowadząca pokazuje dzieciom planszę z rysunkiem ulicy. Nazywa wspólnie z dziećmi poszczególne jej części. Pokazuje dzieciom wycięte obrazki uczestników ruchu drogowego, podając ich nazwy.

v     Każde dziecko dostaje swoją planszę i obrazki. Jego zadaniem jest przyklejenie odpowiednich obrazków we właściwym miejscu.

v     Prowadząca pokazuje dzieciom samochodziki zabawki, zadaniem dzieci jest odgadnięcie jaki to rodzaj pojazdu.

v     Przygotowanie do śniadania

v     Śniadanie

v     Czynności porządkowe

v     Ćwiczenia dotyczące świadomości własnego ciała:

v     Dzieci, siedząc w kręgu, wykonują polecenia prowadzącej

v     Łapią się za uszy

v     Mrugają oczyma

v     Wydymają policzki

v     Tupią w podłogę

v     Pokazują język

v     Klaszczą

-          Wszyscy się kładą na brzuchu, z głowami skierowanymi do środka koła i wykonują następujące polecenia:

v     Machają nogami

v     Dotykają policzkami podłogi- raz jednym, raz drugim

v     Przewracają się na plecy

v     Podnoszą ręce i wkręcają żarówki

v     Robią „rowerek”

v     Siadają w parach naprzeciwko siebie i wykonują ćwiczenia:

v     Kładą rękę na swojej głowie, potem na głowie partnera

v     Łapią się rękoma za uszy, potem za uszy partnera

v     Łapią się za nos, potem za nos partnera

v     Masują swój brzuch, potem brzuch partnera

v     Łapią się za swoje kolana, potem za kolana partnera

v     Relaksacja- kładą się i głęboko oddychają

v     Malowanie farbami pociągu lub samochodzikaa

-          Instrukcja dotycząca właściwego użycia farb

-          Pokaz obrazka z pojazdem bez kół i pytanie dzieci czego brakuje

-          Przygotowanie do pracy z farbami

-          Zamalowywanie farbami obrazka pojazdu

-          Domalowywanie kół do pojazdów palcem umoczonym w farbie plakatowej (pociąg lub samochód)

v     Sprzątanie

v     Pożegnanie

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin