protokól od oli i neli.doc

(30 KB) Pobierz
Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II w dniu 28

Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych w klasie II w dniu 28.09.2007

 

Osoba prowadząca: Kornelia Witkowska, Aleksandra Wnuk

 

Osoby wspomagające: Iwona Zarzycka

 

Czas trwania: 4 godziny

 

Temat ośrodka tygodniowego: Najbliższa okolica szkoły. Bezpieczeństwo na ulicy.

 

Cele ogólne:

Ø      Usprawnianie fizyczne

Ø      Poznanie podstawowych elementów samochodu

Ø      Doskonalenie sprawności motoryki małej

Ø      Uważne słuchanie poleceń

Ø      Utrwalanie poznanych wiadomości o zasadach ruchu drogowego

Ø      Doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała

Ø      Przygotowywanie do pisania

 

Metody:

Ø      Metoda Knilla

Ø      Stymulacji polisensorycznej

Ø      Asymilacji wiedzy

Ø      Waloryzacyjna

 

Formy:

Ø      Indywidualna

Ø      Zbiorowa

 

 

Środki dydaktyczne:

Ø      olejek zapachowy

Ø      plansza ulicy(wykonana przez dzieci poprzedniego dnia)

Ø      przedziurawione kasztany

Ø      wykałaczki

Ø      plastelina

Ø      pudełka po zapałkach oklejone kolorowym papierem

Ø      tablica obecności

Ø      ścienny kalendarz pogody

Ø      płyta z podkładem muzycznym dla metody Knilla

 

Przebieg zajęć:

o       Przywitanie: dzieci stoją w kręgu, prowadzący naciera swoje ręce olejkiem zapachowym i na zasadzie „iskierki”, pocierając ręce kolejnej osoby przekazuje zapach po kręgu, śpiewając przy tym piosenkę na powitanie: „Witaj....”

o       Ćwiczenia  programem Knilla

o       Sprawdzenie listy obecności – dzieci umieszczają słoneczka przy swoim zdjęciu

o       Wyznaczenie dyżurnego i przyczepienie plakietki przy odpowiednim zdjęciu

o       Określenie nazwy dnia tygodnia  i zmiana na tablicy

o       Wyznaczenia pogody- dzieci podchodzą do okna i sprawdzają, i przypinają na kalendarzu odpowiedni znaczek

o       Przypomnienie o planszy wykonanej poprzedniego dnia i objaśnienie, że dzisiejszego dnia dzieci będą wykonywać samochodziki z kasztanów i pudełek po zapałkach, które posłużą później do zabawy na tej planszy

o       Instrukcja do wykonania pracy: prowadząca wykonuje jeden samochodzik objaśniając kolejne etapy wykonania

o       Praca dzieci z pomocą nauczycieli (łączenie kasztanów i pudełek po zapałkach za pomocą wykałaczek i tworzenie z tego samochodów)

o       Sprzątanie po pracy

o       Przypomnienie zasad ruchu drogowego (samochody na ulicy, a piesi na chodniku, przechodzenie przez przejście dla pieszych)

o       Zabawy dzieci wykonanymi samochodami na planszy

o       Przygotowanie do śniadanie

o       Śniadanie

o       Czynności porządkowe.

o       Wyjście na salę gimnastyczną

o       Ćwiczenia pod kierunkiem prowadzących

o       Przejście do innej sali- zabawa w basenie z piłkami

o       Pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin