15.02.doc

(22 KB) Pobierz
Kornelia Witkowska

Kornelia Witkowska                         

                

         Protokół z zajęć z dnia 15.02.2006r.

 

TEMAT: Uprawiamy sporty zimowe

 

 

Wypowiedzi na temat olimpiady zimowej, pytania co symbolizują kola olimpijskie, ile ich jest i po co są w naszej szkole (szkoła, w której się uczą jest imienia olimpijczyków polskich). Pokaz globusa, przedstawienie ogólnie co to jest.

Pytanie jakie konkurencje mogą odbywać się podczas olimpiady. Co symbolizuje znicz olimpijski?

Praca z tekstem- trzy rysunki i komentarze pod nimi. Po przeczytaniu przez nauczyciela uczniowie mają powiedzieć o jakiej dyscyplinie mówi komentator.

Rozmowa o trofeach podczas olimpiady- jakie nagrody otrzymują zwycięzcy, jakie są rodzaje (kolory) medali, jak wygląda podium i dekoracja.

Pytania do tekstu- samodzielne wyszukiwanie w tekście odpowiedzi. Czytanie tekstu przez dzieci.

Łączenie rysunków sportowców ze sprzętem sportowym, jaki jest na ich wyposażeniu i nazwą sportu jaki uprawiają. Pytanie jakie jeszcze sporty zimowe znają oprócz tych na obrazkach, jak są ubrani sportowcy i jaki sprzęt jest im niezbędny.

Elementy dramy wybrane dziecko pokazuje jakąś dyscyplinę sportową- reszta klasy musi odgadnąć co to za dyscyplina.

Układanie wyrazów z rozsypanki literowej, a następnie dopasowywanie ich pod odpowiednimi obrazkami.

Edukacja muzyczna- przypomnienie słów piosenki, której dzieci nauczyły się dnia poprzedniego, a następnie śpiewanie z pokazywaniem.

Układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i zapisywanie ich samodzielnie w zeszycie- przypomnienie w jakich polach piszemy.

Liczenie w pamięci w zakresie 14. Przyporządkowywanie numerów startowych narciarzom. Rozwiązywanie zadań z treścią na dodawanie i odejmowanie w różnych aspektach w zakresie 14. Wytłumaczenie zasady odwrotności dodawanie i odejmowania (a-b=c to c=b+a)

Samodzielne czytanie polecenia przez dzieci dodawanie i kolorowanie odpowiednich pól.

Przypomnienie 2 zwrotek piosenki, nauka trzeciej i śpiewanie jej z pokazywaniem.

Nazywanie tego co uczniowie widzą na obrazkach i wyklaskiwanie nazw wg podanych pod ilustracjami nut.

Samodzielne wykonywanie zadań na dodawane i odejmowanie- jeżeli uczeń nie radzi sobie licząc w pamięci wykorzystuje materiał dydaktyczny. Nauczyciel nie pomaga ale chodzi i sprawdza stawiając znaczki (oceny).

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin