Software.Developers.Journal.2007.06.PL.pdf

(11042 KB) Pobierz
7294610 UNPDF
7294610.010.png
7294610.011.png
7294610.012.png
Spis treści
6/2007 (150)
Aktualności
6
Tam byliśmy
12
Opis CD
14
Prenumerata PRO
71
Felieton
72
Księgozbiór
74
Prenumerata
80
Najnowsze wydania SDJ Extra kupisz w sklepie internetowym:
http://www.buyitpress.com
Zapowiedzi
82
Miesięcznik Software Developer’s Journal (12 numerów w roku)
jest wydawany przez Software-Wydawnictwo Sp. z o. o.
Adres korespondencyjny:
Software-Wydawnictwo Sp. z o. o., ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa
www.sdjournal.org redakcja@software.com.pl tel. (22) 887 13 45
Redaktor naczelny: S ylwia Pogroszewska sylwia.pogroszewska@software.com.pl
Kierownik produkcji: Marta Kurpiewska marta.kurpiewska@software.com.pl
Redakcja dokłada wszelkich starań, by publikowane w piśmie i na towarzyszących mu nośnikach informacje
i programy były poprawne, jednakże nie bierze odpowiedzialności za efekty wykorzystania ich; nie gwarantuje
także poprawnego działania programów shareware, freeware i public domain. Uszkodzone podczas wysyłki
płyty wymienia redakcja.
Opracowanie graficzne: Robert Zadrożny robert.zadrozny@software.com.pl
Skład i łamanie: Robert Zadrożny robert.zadrozny@software.com.pl
Projekt okładki: Agnieszka Marchocka
Wszelkie znaki irmowe zawarte w piśmie są własnością odpowiednich irm i zostały użyte wyłącznie
w celach informacyjnych.
Opracowanie CD: Adam Wróblewski adam.wroblewski@software.com.pl
Opracowanie aktualności: Rafał Kocisz
Korekta: Piotr Ozaist
Stali współpracownicy: Stefan Turalski, Rafał Kocisz
Betatesterzy: S. Turalski, S. Pikur, M. Kulawianek
Dział reklamy: reklama@software.com.pl
Prenumerata: Marzena Dmowska pren@software.com.pl tel.: (22) 887 14 44
Druk w Polsce
Nakład: 6 000 egz.
Płyta CD dołączona do magazynu przetestowano programem AntiVirenKit irmy G DATA Software Sp. z o.o.
Redakcja używa systemu automatycznego składu
Sprzedaż aktualnych lub archiwalnych numerów pisma po innej cenie niż wydrukowana na okładce
– bez zgody wydawcy – jest działaniem na jego szkodę i skutkuje odpowiedzialnością sądową.
Pismo ukazuje się w następujących wersjach językowych: polskiej , angielskiej .
4
www.sdjournal.org Software Developer’s Journal 06/2007
7294610.013.png 7294610.001.png 7294610.002.png 7294610.003.png 7294610.004.png 7294610.005.png 7294610.006.png
 
Warsztaty
– aplikacja testowa w warstwie biznesowej
54
Piotr Róg
Piotr przedstawia warstwę biznesową przykładowej aplikacji testowej wykorzy-
stującą rozszerzony wzorzec Application Service Controller służący do zarzą-
dzania usługami. Założeniem autora jest wykonanie dowolnej usługi w dowol-
nej warstwie biznesowej aplikacji.
Bazy danych
multimedialnych w polach typu BLOB
60
Igor Kruk
Igor pokazuje w jaki sposób baza Oracle 10g radzi sobie z przechowywa-
niem dużych obiektów – LOB'ów. Uczy jak wykorzystywać typ danych BLOB
do zapisywania obrazów, ilmów, muzyki oraz dokumentów w bazie danych
Oracle 10g.
Biblioteka Miesiąca
Inżynieria oprogramowania
iBATIS – bazodanowy robotnik
20
UML – potrzeba standaryzacji notacji
68
David de Rosier
David opisuje przewagę iBatis nad Hibernate. Oba programy dedykowane są
współpracy z bazami danych. Artykuł oparty jest na przykładzie mapowania
danych. Operacje bazodanowe programu wspierane są przez iBATIS oraz
Abator – generator kodu dla iBATIS.
Rafał Kasprzyk
Rafał opisuje modele i procesy modelowania i zasady ich powstawania, jak
również perspektywy i poziomy abstrakcji w UML. Celem artykułu jest przed-
stawianie języka modelowania w nawiązaniu do formalnych podstaw modelo-
wania.
Programowanie graiki
Klub techniczny
Vademecum programowania Direct3D
32
magistrala usług – konfiguracja kontenerów ESB
78
Włodzimierz O. Kubera
Włodzimierz opisuje rozwój graiki komputerowej jako jednej z najszybciej roz-
wijających się dziedzin. W artykule wyjaśnia pojęcia dotyczące programowa-
nia graiki, wymagane paradygmaty języka programowania jak również to,
czym jest Shader. Znajdziecie tu także standardowy proces życia programu
Direct3D.
Artykuł omawia zagadnienia związane z kluczowym elementem systemu,
jakim są kontenery ESB zapewniające środowisko wykorzystywane przez
usługi danej magistrali.
– graficzny edytor danych na przykładzie
40
Janusz Rybarski
Janusz opisuje w jaki sposób za pomocą Eclipse Graphical Editing Frame-
work stworzyć własny graiczny edytor danych. W artykule znajdziecie również
informacje o strukturze graicznego edytora danych, symbolach graicznych,
elementach sterujących oraz tworzeniu obiektów. Przykład edytora diagramu
kształtów został oparty na Shape Diagram Editor.
Programowanie .NET
Continuous Integration w .NET
46
Marcin Kawalerowicz
Marcin wyjaśnia czym jest Continuous Integration. Przedstawia krok po kroku
jak przygotować pełen proces ciągłej integracji z pomocą CC.NET. Przy wyko-
rzystaniu Visual Studio 2005 tworzy prosty projekt ASP.NET, testuje go zesta-
wem testów jednostkowych Nunit, a posługując się MSBuild pisze skrypt
budujący.
Software Developer’s Journal 06/2007
www.sdjournal.org
5
Rozszerzanie wzorców J2EE
Oracle10g: przechowywanie plików
dla kodu nienadzorowanego
Progress Sonic ESB – Korporacyjna
Eclipse Graphical Editing Framework
7294610.007.png 7294610.008.png 7294610.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin