Ogólne zasady użytkowania dwusuwowych silników rowerowych.doc

(135 KB) Pobierz

Ogólne zasady użytkowania dwusuwowych silników rowerowych

Piasta z zębatkami.

Silnik napędza tylne koło roweru poprzez łańcuch. Rozruch następuje przez rozpędzenie roweru tradycyjnie, pedałami i puszczenie dzwigni sprzęgła, co powoduje start silnika. Później prędkość reguluje się pokrętłem gazu. Zgaszenie silnika następuje po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na kierownicy.

Silnik dociera się przez pierwsze 500 km. Wtedy stosuje się mieszankę etyliny 95 i oleju do paliwa do silników dwusuwowych w stosunku 16 : 1.

Po dotarciu jeździ się na mieszance 20 : 1. Mieszankę nalewa się z dala od otwartego ognia. Tylko, gdy silnik jest zimny. Kranik paliwa (pod bakiem) musi być wówczas zamknięty. Zamyka się go też na dłuższy postój pojazdu. Trzeba dbać o czystość silnika, paliwa i baku.

Tabela mieszanek

Dane są w litrach. 1 litr = 1000 mililitrów.

Olej 16 : 1

Paliwo

Olej 20 : 1

Dokładnie

Dobrze

Dokładnie

Dobrze

0,62

2/3 literatki

1

0,05

Pół literatki

0,125

Pół dużej szklanki

2

0,1

Setka

0,188

Dwie setki

3

0,15

 

0,25

Duża szklanka

4

0,2

Dwie setki

0,312

Trzy setki

5

0,25

Duża szklanka

0,375

 

6

0,3

Trzy setki

0,437

 

7

0,35

 

0,45

Pół oleju 0,9 l

7,25

-

-

0,5

Pół oleju 1 l

8

0,4

 

0,562

 

9

0,45

Pół oleju 0,9 l

0,625

 

10

0,5

Pół oleju 1 l

0,687

 

11

0,55

 

0,75

 

12

0,6

 

0,812

 

13

0,65

 

0,875

 

14

0,7

 

0,9

Olej 0,9 l

14,5

-

-

0,937

 

15

0,75

 

1

Olej 1 l

16

0,8

 

-

-

17

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin