Ogólne zasady użytkowania dwusuwowych silników rowerowych
Silnik napędza tylne koło roweru poprzez łańcuch. Rozruch następuje przez rozpędzenie roweru tradycyjnie, pedałami i puszczenie dzwigni sprzęgła, co powoduje start silnika. Później prędkość reguluje się pokrętłem gazu. Zgaszenie silnika następuje po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na kierownicy.
Silnik dociera się przez pierwsze 500 km. Wtedy stosuje się mieszankę etyliny 95 i oleju do paliwa do silników dwusuwowych w stosunku 16 : 1.
Po dotarciu jeździ się na mieszance 20 : 1. Mieszankę nalewa się z dala od otwartego ognia. Tylko, gdy silnik jest zimny. Kranik paliwa (pod bakiem) musi być wówczas zamknięty. Zamyka się go też na dłuższy postój pojazdu. Trzeba dbać o czystość silnika, paliwa i baku.
Tabela mieszanek
Dane są w litrach. 1 litr = 1000 mililitrów.
Olej 16 : 1
Paliwo
Olej 20 : 1
Dokładnie
Dobrze
0,62
2/3 literatki
1
0,05
Pół literatki
0,125
Pół dużej szklanki
2
0,1
Setka
0,188
Dwie setki
3
0,15
0,25
Duża szklanka
4
0,2
0,312
Trzy setki
5
0,375
6
0,3
0,437
7
0,35
0,45
Pół oleju 0,9 l
7,25
-
0,5
Pół oleju 1 l
8
0,4
0,562
9
0,625
10
0,687
11
0,55
0,75
12
0,6
0,812
13
0,65
0,875
14
0,7
0,9
Olej 0,9 l
14,5
0,937
15
Olej 1 l
16
0,8
17
wizja11