MOTORYZACJA - POMORZE z 27 kwietnia 10 (nr 81).pdf

(26202 KB) Pobierz
DGP layout czysty 12 str.qxd
MOTORYZACJA
POMORZE
ASP-PPL L1
RED. PROWADZĄCY: WOJCIECH SROCZYŃSKI
D ODATEK REKLAMOWY
W numerze
Auta z najwyższej półki są w Trójmieście – mamy salon AMG Performance
Luksus rządzi
Świeżynka Nissana
Jeździliśmy najnowszym
Qashqaiem i… Jak najbar-
dziej pozytywne wrażenia
opisujemy na
Seata Ibiza 1.4 MPI
Kilkusetkilometrowy test
najpopularniejszego auta
ze stajni Seata
Największy tuner Mercedesa otworzył salon w Trójmieście.
Gazetę postanowiliśmy więc poświęcić głównie ekskluzyw-
nym markom. Naprawdę jest co poczytać
str. 6
SUV dla mas
Wszystko o Dacii Duster.
Samochód w podstawej
wersji będzie kosztować
39,9 tys. zł. Czy zawojuje
polski rynek?
str. 6
Czy nowe wcielenie
Volvo S60 będzie
większym hitem niż
jego poprzednik?
Więcej o aucie
czytaj na str. 10
Czysta adrenalina
Prawdziwa uczta dla miło-
śników supersamochodów.
Nowe Ferrari 599 GTO
opisujemy na
str. 6
Bedzie nowe Mondeo
Ale dopiero za 3 lata. U nas
już dziś możecie przeczytać
opis nowego Forda. Wiemy
także, jak będzie on wyglą-
dał. Więcej na
Mercedes nie po raz pierwszy wyznacza standardy
dla nowoczesnych limuzyn. Jak to robi i gdzie
w Trójmieście szukać salonu AMG czytaj na str. 8
REKLAMA
Luksus rządzi
str. 2
str. 10
453603707.004.png 453603707.005.png
L2/REKLAMA
453603707.006.png
REKLAMA/L3
453603707.007.png
L4
JAZDY TESTOWE » Jeździliśmy nowym wcieleniem przeboju rynku SUV-ów – Qashqaiem
MOTORYZACJA
SUV Nissana
SUV Nissana
pełen uroku?
Lifting Nissana Qashqaia miał nie tylko odnowić
wygląd pojazdu, lecz także usunąć niedoskonałości
techniczne dotychczasowego modelu. Czy Japoń-
czykom udało się zrealizować te założenia?
Od rozpoczęcia sprzedaży Nissa-
na Qashqaia minęły 3 lata. Przez
ten okres stał się on hitem (sprze-
dano ponad 10 tys. aut).
Teraz do klientów trafia odno-
wiony model. W pierwszym te-
ście Qashqaia ze 150-konnym
silnikiem Diesla sprawdzamy,
jak bardzo wprowadzone mo-
dernizacje zmieniły pojazd.
towano nowy spoiler,
dzięki czemu zmniejszo-
no współczynnik oporu
powietrza. Także we
wnętrzu odczujemy
poprawę. To zasługa
lepszego wygłusze-
nia komory silnika.
Teraz do uszu jadą-
cych dociera jeszcze
mniej decybeli z jed-
nostki napędowej.
Podczas testu rzeczywi-
ście nie narzekaliśmy na
głośność nawet przy więk-
szych prędkościach.
Modyfikacja karoserii
Zacznijmy od tego, co na ze-
wnątrz. Zmiany nie są rewolucyj-
ne, ale wystarczające, by odno-
wiony model odróżnić od po-
przednika. Naszym zdaniem Qa-
shqai wreszcie nabrał stylu. To au-
to jest po prostu ładniejsze od po-
przednika. Z przodu widzimy
zmodyfikowane reflektory oraz
inaczej ukształtowane błotniki,
zderzak i maskę. Z kolei z tyłu au-
to najłatwiej rozpoznać po świa-
tłach w technologii LED. Ładniej-
szy wygląd pojazdu zapewniają
też nowe wzory aluminiowych
felg oraz dwa dodatkowe kolory
karoserii – szary i czerwony.
Modernizacja nie ominęła tak-
że wnętrza pojazdu. Zastosowano
nowe wskaźniki oraz inne warian-
ty kolorystyczne materiałów wy-
kończeniowych. A co z funkcjo-
nalnością i komfortem podróżo-
wania? Jadący z przodu mogą być
zadowoleni z ilości miejsca, a kie-
rowca pochwali z pewnością do-
brą widoczność we wszystkich
kierunkach. Niestety nie udało się
wyeliminować największej bo-
lączki Qashqaia. W poliftingowym
modelu kierowca o wzroście nie-
co wyższym od wysokości siedzą-
cego psa nadal ma zbyt mało
miejsca na głowę.
Zmiany podczas modernizacji
nie ograniczyły się wyłącznie do
uatrakcyjnienia wyglądu pojaz-
du. Nad klapą bagażnika zamon-
Dynamiczny silnik
Tym autem można się na-
prawdę sprawnie przyspie-
szać. I nie ma się czemu dzi-
wić, bo jeździliśmy 150-kon-
nym dieslem. To najmoc-
niejszy napęd w Qashqaiu.
Samochód świetnie ciągnie
już od obrotów biegu jałowe-
go, nie ma tu żadnej turbo-
dziury. Pozytywny wizerunek
psuje nieco nieprecyzyjnie pra-
cująca skrzynia biegów.
Powód do zadowolenia daje
zużycie paliwa. Wprawdzie pod-
czas testu samochód spalał
przeciętnie o 0,5 l/100 km wię-
te ch nic zne :
Auto po liftingu zyskało urodę. Wszyst-
ko więc wskazuje na to, że będzie jesz-
cze większym przebojem rynkowym
- sil nik: 2,0 l die sel
- m oc: 1 50 KM
- 0- 100 km/ h: 9 ,9 s
- m ax: 193 km/ h
Cen a: 1 07 0 00
cej, niż po-
daje produ-
cent, to jed-
nak, zwa-
żywszy na osiągi i napęd 4x4, taką
nadwyżkę można zaakceptować.
Największą zmianę w stosunku
do poprzednika odczuwa się
w przypadku układu jezdnego.
W Qashqaiu sprzed modernizacji
powody do narzekania dawała
przede wszystkim niedopracowa-
na tylna oś. Na mocno pofałdowa-
nych drogach auto zachowywało
się nerwowo. Teraz ten defekt
zniknął. Samochód jest znacznie
bardziej stabilny w zakrętach.
drogach, ale Qashqai nie jest praw-
dziwą terenówką i w trudnych wa-
runkach sobie nie poradzi. Nie po-
może nam nawet możliwość włą-
czenia stałego napędu na obie osie.
Jeśli ktoś nie potrzebuje napędu na
wszystkie koła, może zaoszczędzić
8 tys. zł, bo właśnie o tyle mniej
kosztuje wersja, w której moment
obrotowy przekazywany jest wy-
łącznie na przednią oś.
Na przód lub 4x4
Testowany samochód miał na-
pęd 4x4. Sprawdza się on na śliskich
Deska rozdziel-
cza jest wyko-
nana z dobrych
materiałów.
Podobać mogą
się czytelne
wskaźniki
i ograniczo-
na liczba prze-
łączników.
Aluminiowe
nakładki na
pedałach
to standard
w wersji Tekna
Pokrętłem można wybrać
rodzaj napędu: przedni,
dołączany automatycznie
na tył lub stały
na wszystkie koła
Gniazdo w podłokietniku
pozwala na podłączenie
dodatkowych odtwarza-
czy (standard)
» Konkurenci
Rynek aut typu SUV jest spory. Qashqai radzi sobie na nim doskonale, dystansując konkurencję. Oto z kim Nissan wygrywa:
Ford Kuga 2.0 TDCi
Silnik: poj. 2.0/136 KM przy 4000 obr./min, mom. obr.
320 Nm/2000 obr./min; przysp. 0-100 km/h: 10,7 s;
śred. spalanie: 6,4
l/100 km; prędkość
maksymalna
180 km/h;
pojemność
bagażnika
410-1405 l.
Renault Koleos 2.0
Silnik: poj. 2.0/150 KM przy 4000 obr./min, mom. obr.
320 Nm/2000 obr./min; przyspieszenie 0-100 km/h:
10,4 s; średnie zużycie paliwa:
7,3 l/100 km; prędkość
maksymalna
179 km/h; po-
jemność ba-
gażnika 450-
–1380 I.
Toyota RAV4 2.2 D-4D
Silnik: poj. 2.0/150 KM przy 3600 obr./min, mom.
obr. 340 Nm/2000 obr./min; przysp. 0-100 km/h:
10,2 s; śred. spalanie:
6,0 l/100 km; prędkość
maksymalna
190 km/h;
pojemność
bagażnika
410-1750 l.
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
SUV Nissana
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
pełen uroku?
D an e
D an e
D an e
Da ne
Da ne
D an e
D an e
Da ne
Da ne
D an e
tec hni czn e:
te ch nic zne :
tec hni czn e:
tec hni czn e:
te ch nic zne :
tec hn iczn e:
tec hn iczn e:
tec hn iczn e:
te ch nic zne :
453603707.001.png 453603707.002.png
REKLAMA/L5
453603707.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin