1.Opis Techniczny:
Projektowany odcinek drogi łączy ze sobą dwa punkty „A” i „C”. Teren pod budowę to teren nizinny płaski z nieużytkami gruntowymi.
Maksymalna rzędna terenu wynosi 144,00 m n.p.m. , a minimalna 132,29 m n.p.m. . Różnica 11,71 m miedzy rzędnymi wynosi .
Występują dobre warunki gruntowe, warstwy podłoża składają się głównie z piasków średnich. Nie występują grunty nienadające się pod budowę projektowanego obiektu.
Projektowany odcinek drogi to odcinek zamiejski klasy G (droga główna) przechodzący przez punkty A-B-C. Klasa drogi została narzucona przez prowadzącego zajęcia. Składa się z charakterystycznych części zaczynając od punktu A:
- Odcinek prosty L1= 391,36 m
- Krzywej przejściowej LKP= 70,40m ,składającej się z dwóch symetrycznych krzywych przejściowych o parametrze A=178
- Łuku kołowego Lłk=526,50m , o promieniu R=450 m
- Odcinek prosty L2= 630,54
Parametry projektowanej drogi:
- Prędkość projektowa została dobrana na podstawie §12 . 1.(tabela 1) i wynosi 60 km/h
Klasa drogi
A
S
GP
G
Z
L
D
prędkość projektowa
drogi
(km/h):
poza terenem
zabudowy
120, 100, 801)
1202), 100, 80
100,80,70,60
70,60,50
60,50,40
50,40
40,30
na terenie zabudowy
80, 70,601)
70, 60
60,50
30
Tabela nr 1. Prędkości projektowe
-Na podstawie §13. 1.(tabela 2) określona została prędkość miarodajną na 90 km/h, lecz po uwzględnieniu §13.1 podpunkt 3.2 w którym mowa że, „prędkość miarodajna powinna być co najmniej równa prędkości projektowej drogi, i nie większa od niej o więcej niż 20 km/h” prędkość miarodajna wynosić powinna 80 km/h.
Krętość drogi (°/km)
<80
80-160
161-240
>240
Prędkość
miarodajna
(km/h)
drogi klasy S o szerokości jezdni 7,5 m lub 7,0 m
110
100
90
80
drogi o szerokości jezdni 7,0 m
z utwardzonymi poboczami
70
bez utwardzonych poboczy
drogi o szerokości jezdni 6,0 m
60
Tabela nr 2. Prędkości miarodajne
-Szerokość pasa ruchu zastała wybrana zgodnie z §15.1. (tabela 3) i wynosi 3,25 m
Usytuowanie drogi
Szerokość pasa ruchu (m) na drodze klasy
Pachu181