Poradnik HodowcyWersja 2.5Autor: Indo
Mam nadzieję, że ten poradnik ułatwi grę. :)
Opieka nad koniem na co dzień.Na początek 2.30 na łąkę. Potem trenujemy, wysyłamy na zawody, przejażdżki, bierzemy udział w lekcjach itd. Kiedy energia konia spada do ok. 0% głaszczemy zwierze, dajemy marchewkę i/lub rzepę, wodę. Nie zapomnijmy też nakarmić konia. Teraz jeśli mamy jeszcze dość czasu i energii trenujemy wierzchowca. Na koniec kładziemy spać.UWAGA! Koń musi mieć min. 20% energii, a spać położony max. o 22!
Jak podnosić PG źrebaka?1 sposób +1,20 :Wymagania: Czyste, duże łąki, żyzne najlepiej ok. 60-100%. Koniecznie marchewki.
6 MIESIĄCYPodnieś maksymalnie morale źrebaka, nie przekarm go przy tym!8 MIESIĘCY1h30 pastwiska / czyszczenie / 7h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie / karmienie 2,5 kg.10 MIESIĘCY1h30 pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / 1h pastwiska / karmienie 5 kg/ 7h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie1 ROK1h30 pastwiska / czyszczenie / 8h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie1 ROK 2 MIESIĄCE1h30 pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 5 kg/ 8h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie1 ROK 4 MIESIĄCE30 min pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 5 kg / 9h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie1 ROK 6 MIESIĘCY(Energia konia będzie na dobrym poziomie, ale położymy go po godzinie 22)czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 9 kg / 10h zabawy/ pojenie / rzepa / 2h zabawy / głaskanie / Marchew
2 sposób +1,20 :Wymagania: Rejestrujemy konia w jak najlepszym ośrodku z marchewkami i przynajmniej 75% czystości boksów i żyzności łąki.
6 MIESIĘCYPrzed karmieniem wysyłamy konia na łąkę na kilka godzin (5 - 7), aby zwiększyć morale na następny dzień. Uwaga! Koń musi być z własnej hodowli!
8 MIESIĘCY (minimum 93% morale!)2godz30min łąki / czyszczenie / 1godz zabawy / rzepa / 1godz łąki / 1godz zabaw / 2kg siana (1kg dla kucy) / 6godz zabawy / głaskanie / marchewka / napój
10 MIESIĘCY2godz30min łąki / czyszczenie / 1godz zabawy / 5kg siana (3kg dla kucy) / 1godz zabaw / rzepa / 7godz zabaw / głaskanie / marchewka / napój
1 ROK (nie karm!)2godz30min łąki / czyszczenie / 1godz zabawy / rzepa / 8godz zabaw / głaskanie / marchewka / napój
1 ROK 2 MIESIĄCE1godz30min łąki / czyszczenie / 1godz zabawy / rzepa / 1godz zabaw / 3,5kg siana (2,5 dla kucy) / 8 godz zabaw / głaskanie / marchewka / napój
1 ROK 4 MIESIĄCEmarchewka / czyszczenie / 1,5 godz zabaw / rzepa / 1godz zabaw / 6kg siana (4kg dla kucy) / 8,5godz zabaw / głaskanie / napój
1 ROK 6 MIESIĄCETen dzień kończy się dla konia około godz. 24.00 z małą ilością energii, ale spokojnie przeżyje noc.napój / 1godz zabaw / 9kg siana (6kg dla kucy) / 1godz zabaw / rzepa / 10godz zabaw / głaskanie / 1godz zabaw / marchewka / czyszczenie
3 sposób +1,22:
Wymagania: Gdy urodzi się źrebak dawaj mu jabłka i rzepy do 6 miesiąca. Umieść konia w ośrodku posiadającym czyste i żyzne laki (przynajmniej 95%), posiadającym marchewki.8 MIESIĘCY2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1 godzina łąki / 1 godzina zabaw / 2kg siana / 6 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój
10 MIESIĘCY2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / 5kg siana / 1 godzina zabaw / rzepa / 7 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój1 ROK2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 30 min boksu / 8 godzina zabaw / głaskanie / marchewka / napój1 ROK 2 MIESIĄCE
1godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1 godzina zabaw / 3,5kg siana / 8 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój1 ROK 4 MIESIĄCEmarchewka / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1godzina zabaw / 6kg siana / 9 godzina zabaw / głaskanie / napój1 ROK 6 MIESIĄCE(Koń po tym treningu kładzie się spać kolo godziny 24 z małą ilością energii (około 7%), ale wystarczająca na to by spokojnie przeżyć te noc.)napój / 1 godzina zabaw / 10kg siana / 1 godzina zabaw / rzepa / 10 godzina zabaw / głaskanie / 2 godziny zabaw / marchewka
Jak podnieść BLUP na 100%?
Trzeba spełnić 3 warunki:
a) Koń musi mieć przynajmniej 10lat
b) Koń musi wygrać przynajmniej 20 zawodów
c) Koń musi mieć wytrenowane na max. trzy najlepsze umiejętności.
Każda rasa – inne umiejętności
Jak to sprawdzić? Wchodzimy w „geny” w zakładce konia. Sprawdzamy potencjał genetyczny (PG). Wybieramy 3 umiejętności, przy których znajdują się najwyższe liczby.
Tabelka ułatwiająca(Tylko dla koni w 100% rasowych)
Koń/Kuc
Wytrzymałość
Prędkość
Ujeżdżanie
Galop
Kłus
Skoki
Czystej krwi arabskiej
●
Fryzyjski
Achał-tekiński
Pełnej krwi angielskiej
Luzatyński
...
Indo_Alchemik