Poradnik Hodowcy wersja2.5.doc

(1171 KB) Pobierz


annuaire.png
Poradnik Hodowcy
Wersja 2.5
Autor: Indo

              Mam nadzieję, że ten poradnik ułatwi grę. :)

 

Opieka nad koniem na co dzień.
Na początek 2.30 na łąkę. Potem trenujemy, wysyłamy na zawody, przejażdżki, bierzemy udział w lekcjach itd. Kiedy energia konia spada do ok. 0% głaszczemy zwierze, dajemy marchewkę i/lub rzepę, wodę. Nie zapomnijmy też nakarmić konia. Teraz jeśli mamy jeszcze dość czasu i energii trenujemy wierzchowca. Na koniec kładziemy spać.
UWAGA! Koń musi mieć min. 20% energii, a spać położony max. o 22!

Jak podnosić PG źrebaka?
1 sposób +1,20 :
Wymagania: Czyste, duże łąki, żyzne najlepiej ok. 60-100%. Koniecznie marchewki.

6 MIESIĄCY
Podnieś maksymalnie morale źrebaka, nie przekarm go przy tym!

8 MIESIĘCY
1h30 pastwiska / czyszczenie / 7h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie / karmienie 2,5 kg.

10 MIESIĘCY
1h30 pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / 1h pastwiska / karmienie 5 kg/ 7h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie

1 ROK
1h30 pastwiska / czyszczenie / 8h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie

1 ROK 2 MIESIĄCE
1h30 pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 5 kg/ 8h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie

1 ROK 4 MIESIĄCE
30 min pastwiska / czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 5 kg / 9h zabawy / rzepa / 1h zabawy / głaskanie / marchew / pojenie

1 ROK 6 MIESIĘCY
(Energia konia będzie na dobrym poziomie, ale położymy go po godzinie 22)
czyszczenie / 1h zabawy / karmienie 9 kg / 10h zabawy/ pojenie / rzepa / 2h zabawy / głaskanie / Marchew

2 sposób +1,20 :
Wymagania: Rejestrujemy konia w jak najlepszym ośrodku z marchewkami i przynajmniej 75% czystości boksów i żyzności łąki.


6 MIESIĘCY
Przed karmieniem wysyłamy konia na łąkę na kilka godzin (5 - 7), aby zwiększyć morale na następny dzień. Uwaga! Koń musi być z własnej hodowli!

8 MIESIĘCY (minimum 93% morale!)
2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  1godz łąki  /  1godz zabaw  /  2kg siana (1kg dla kucy)  /  6godz zabawy  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

10 MIESIĘCY
2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  5kg siana (3kg dla kucy)  /  1godz zabaw  /  rzepa  /  7godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 ROK (nie karm!)
2godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  8godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 ROK 2 MIESIĄCE
1godz30min łąki  /  czyszczenie  /  1godz zabawy  /  rzepa  /  1godz zabaw  /  3,5kg siana (2,5 dla kucy)  /  8 godz zabaw  /  głaskanie  /  marchewka  /  napój

1 ROK 4 MIESIĄCE
marchewka  /  czyszczenie  /  1,5 godz zabaw  /  rzepa  /  1godz zabaw  /  6kg siana (4kg dla kucy)  /  8,5godz zabaw  /  głaskanie  /  napój

1 ROK 6 MIESIĄCE
Ten dzień kończy się dla konia około godz. 24.00 z małą ilością energii, ale spokojnie przeżyje noc.
napój  /  1godz zabaw  /  9kg siana (6kg dla kucy)  /  1godz zabaw  /  rzepa  /  10godz zabaw  /  głaskanie  /  1godz zabaw  /  marchewka  /  czyszczenie


bez tytułujukidddd2.bmp

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 sposób +1,22:

 

Wymagania: Gdy urodzi się źrebak dawaj mu jabłka i rzepy do 6 miesiąca. Umieść konia w ośrodku posiadającym czyste i żyzne laki (przynajmniej 95%), posiadającym marchewki.

8 MIESIĘCY
2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1 godzina łąki / 1 godzina zabaw / 2kg siana / 6 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój


10 MIESIĘCY
2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / 5kg siana / 1 godzina zabaw / rzepa / 7 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój

1 ROK
2godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 30 min boksu / 8 godzina zabaw / głaskanie / marchewka / napój

1 ROK 2 MIESIĄCE

1godz30min łąki / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1 godzina zabaw / 3,5kg siana / 8 godzin zabaw / głaskanie / marchewka / napój

1 ROK 4 MIESIĄCE
marchewka / czyszczenie / 1 godzina zabaw / rzepa / 1godzina zabaw / 6kg siana / 9 godzina zabaw / głaskanie / napój

1 ROK 6 MIESIĄCE
(Koń po tym treningu kładzie się spać kolo godziny 24 z małą ilością energii (około 7%), ale wystarczająca na to by spokojnie przeżyć te noc.)
napój / 1 godzina zabaw / 10kg siana / 1 godzina zabaw / rzepa / 10 godzina zabaw / głaskanie / 2 godziny zabaw / marchewka

 

 

 

 

 

Jak podnieść BLUP na 100%?

 

Trzeba spełnić 3 warunki:

a)       Koń musi mieć przynajmniej 10lat

b)      Koń musi wygrać przynajmniej 20 zawodów

c)       Koń musi mieć wytrenowane na max. trzy najlepsze umiejętności.

 

Każda rasa – inne umiejętności

Jak to sprawdzić? Wchodzimy w „geny” w zakładce konia. Sprawdzamy potencjał genetyczny (PG). Wybieramy 3 umiejętności, przy których znajdują się najwyższe liczby.

 

Tabelka ułatwiająca
(Tylko dla koni w 100% rasowych)

 

Koń/Kuc

Wytrzymałość

Prędkość

Ujeżdżanie

Galop

Kłus

Skoki

Czystej krwi arabskiej

 

 

 

 

 

 

Fryzyjski

 

 

 

Achał-tekiński

 

 

 

Pełnej krwi angielskiej

 

 

 

Luzatyński

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin