Kornelia Witkowska
Konspekt zajęć z dnia 27,09,2006r.
TEMAT: Porządki w spiżarni. Zabawa dydaktyczno- ruchowa.
METODY:
ü Podająca
ü Poszukująca
ü Ekspresyjna
ü Praktyczna
CELE:
Poznawcze:
· Dziecko poznaje jak tworzyć zbiory owoców według cech jakościowych (koloru)
Kształcące:
· Dziecko doskonali umiejętność reakcji na sygnał słowny i dźwiękowy nauczyciela
Wychowawcze:
· Dziecko potrafi się zgodnie, wspólnie bawić
FORMY:
ü Zbiorowa
POMOCE: 4 obręcze w kolorach żółtym, zielonym, czerwonym i fioletowym; po 10 owoców w 5 kolorach- 4 takich samych jak obręcze i różowym; bębenek; tamburyn; szarfy do oznakowania; magnetofon
UCZESTNICY: cała grupa
PRZEBIEG:
§ Dzisiaj będziemy zbierać owoce, a następnie porządkować je wszystkie w spiżarni
§ Jakie owoce mam tutaj?- pokazuje kolejno wycięte z papieru. owoce: jabłko, gruszkę, truskawkę i śliwkę.
§ W jakich kolorach są te owoce?
§ Zobaczcie w czterech kątach sali są rozłożone 4 obręcze będą to nasze koszyczki.
§ Każdemu z was założę szarfę w czterech różnych kolorach. Niech podniosą ręce te dzieci, których szarfa ma kolor zielony, fioletowy, żółty, czerwony. Kolor będzie symbolizował to w jakiej grupie jesteś i jakie owoce będziesz zbierał
§ Niech każda grupa stanie obok kosza takiego samego koloru jak szarfa- w tym czasie rozrzucam po Sali kolorowe owoce
§ Ja włączę muzykę wtedy każda grupa będzie zbierała takie owoce, jakiego koloru ma koszyczek ale tylko kiedy muzyka będzie włączona kiedy umilknie przestajemy i wracamy do koszyczka aby powkładać zapasy- powtarzam włączanie i wyłączanie muzyki kilka razy, aż na podłodze zostaną tylko różowe owoce
§ Teraz usadźcie w kole sprawdzimy czy w naszych spiżarniach porządki zostały dobrze zrobione- z każdej grupy wybieram po jednym dziecku- gospodarzu i sprawdzam czy w obręczach są owoce tylko jednego koloru
§ Widzę, że wszystkie koszyczki są już uporządkowane wie teraz możemy się pobawić
§ Wyciągam bębenek i tamburyn- Posłuchajcie jaki dźwięk wydaje bębenek- gram na bębenku- Teraz posłuchajcie tamburynu
§ Teraz zabawimy się w zbieranie owoców.
§ Kiedy usłyszycie dźwięk bębenka będziecie zbierali truskawki. Kto mi powie gdzie rosną truskawki? A krzaczki są wysokie?- wiec będziecie zbierać nisko się pochylając – pokazuje jaki ruch mają wykonywać- a kiedy będę grała na tamburynie, będziecie zbierały jabłka. Gdzie jabłka rosną? Na jakim drzewie? Nisko czy wysoko? Czyli jabłka zbieramy wyciągając się wysoko jak najwyżej do góry, można nawet podskoczyć - pokazuje jak mają to robić
§ Zaczynamy- powtarzam zmianę instrumentu kilka razy
jarzab