full-version-adobe-premiere-pro-cs4-oficjalny-podrecznik_prcs4o.pdf
(
70079 KB
)
Pobierz
668116978 UNPDF
Adobe Premiere Pro CS4.
Oficjalny podrêcznik
Autor
:
Adobe Creative Team
T³umaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-2312-9
Tytu³ orygina³u
:
Adobe Premiere Pro CS4
Classroom in a Book
Format: B5, stron: 424
Jak pracowaæ z materia³ami beztaœmowymi?
Jak przeprowadziæ monta¿?
Jak przygotowaæ interfejs u¿ytkownika dla p³yt DVD?
Adobe Premiere Pro CS4 to najnowsza wersja narzêdzia ze stajni Adobe przeznaczonego
do obróbki materia³ów wideo. Dziêki swym mo¿liwoœciom Premiere zdoby³ uznanie
profesjonalistów, z kolei intuicyjnoœæ i przyjemnoœæ u¿ytkowania podbi³a serca pasjonatów
monta¿u. Adobe Premiere to aplikacja, która pozwoli Ci rozwin¹æ skrzyd³a, a uzyskane
efekty zale¿¹ tylko i wy³¹cznie od Twojej kreatywnoœci.
Ksi¹¿ka, któr¹ trzymasz w rêku, zosta³a napisana przez najlepszych specjalistów
z firmy Adobe. Stanowi ona kompletne Ÿród³o informacji na temat Adobe Premiere
w wersji CS4. Dziêki niej bez trudu rozpoczniesz przygodê z cyfrow¹ obróbk¹ filmów
wideo. Zgromadzona w niej wiedza zosta³a podzielona na 21 lekcji, w trakcie których
nauczysz siê dobieraæ atrakcyjne kadry, filmowaæ oraz przechwytywaæ zgromadzony
materia³. Ponadto dowiesz siê, jak zarz¹dzaæ zasobami, tworzyæ napisy, przejœcia oraz
dodawaæ efekty. Wœród tych wszystkich interesuj¹cych wiadomoœci znajdziesz równie¿
te dotycz¹ce pracy ze œcie¿k¹ dŸwiêkow¹, tworzenia interfejsu dla p³yt DVD oraz
publikacji Twojego filmu na ró¿nych noœnikach. Najnowsze wydanie ksi¹¿ki zosta³o
zaktualizowane o takie zagadnienia, jak praca z materia³ami beztaœmowymi czy te¿
transkrypcja dŸwiêku. Jest to obowi¹zkowa pozycja dla wszystkich u¿ytkowników
Adobe Premiere - zarówno tych zaczynaj¹cych z nim przygodê, jak równie¿ tych,
którzy pracowali z poprzednimi wersjami programu.
Popuœæ wodze fantazji – nakrêæ i zmontuj niezapomniany film!
SPIS TREŚCI
WSTĘP
11
O Oicjalnym podręczniku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Wymagania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Instalacja Adobe Premiere Pro CS4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Optymalizacja działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Kopiowanie plików lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Jak korzystać z lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Dodatkowe materiały . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Certyikacja Adobe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Aktualizacja programu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
1
POZNAWANIE ADOBE PREMIERE PRO CS4 16
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Nowe opcje w Adobe Premiere Pro CS4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Nieliniowa edycja w Adobe Premiere Pro CS4 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Przedstawienie standardowego postępu pracy na cyfrowym wideo . . . . . . . . . 21
Usprawnianie przebiegu pracy
za pomocą zaawansowanych elementów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Stosowanie w przebiegu pracy edycyjnej pakietu
Creative Suite Production Premium . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Poznawanie przestrzeni roboczej Adobe Premiere Pro . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25
Dostosowywanie przestrzeni roboczej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
2
POZNAWANIE ADOBE ONLOCATION CS4 36
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Przygotowanie Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Kalibrowanie kamery za pomocą SureShot . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Nagrywanie wideo na żywo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Zapisywanie wideo na liście ujęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Analiza wideo za pomocą mierników Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Analiza dźwięku w Adobe OnLocation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
4
SPIS TREŚCI
3
FILMOWANIE I PRZECHWYTYWANIE
DOSKONAŁEGO MATERIAŁU WIDEO 50
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Wskazówki jak nakręcić doskonały materiał . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Przechwytywanie wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Przechwytywanie całej taśmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Korzystanie z przechwytywania seryjnego i wykrywania scen . . . . . . . . . . . . . . .63
Ręczne przechwytywanie analogowego wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
Przechwytywanie wideo HDV i HD. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68
4
WYBÓR USTAWIEŃ, DOSTOSOWANIE PREFERENCJI
I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI 70
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .72
Wybór ustawień projektu według sekwencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .72
Trzy rodzaje ustawień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .72
Ustawienia projektu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73
Ustawienia sekwencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76
Dostosowanie preferencji użytkownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Importowanie zasobów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .79
Bliższe spojrzenie na obrazy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Zarządzanie mediami w folderach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
Poznawanie dodatkowych opcji folderów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .88
Odnajdowanie zasobów w panelu Media Browser. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89
5
IMPORTOWANIE MATERIAŁÓW BEZTAŚMOWYCH 92
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
Przebieg pracy z materiałem beztaśmowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
Korzystanie z panelu Media Browser. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Importowanie materiału P2 i XDCAM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .96
Łączenie formatów materiału. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101
ADOBE PREMIERE PRO CS4. OFICJALNY PODRĘCZNIK
5
6
TWORZENIE WIDEO Z OSTRYMI PRZEJŚCIAMI 104
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Wykorzystanie scenopisu do stworzenia montażu wstępnego . . . . . . . . . . . . . 106
Edycja klipów w panelu Timeline . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
Przesuwanie klipów do, z i wewnątrz panelu Timeline . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Praca z narzędziami edycji panelu Source Monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Dostosowywanie klipów w panelu Trim. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
Korzystanie z innych narzędzi edycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
7
DODAWANIE PRZEJŚĆ WIDEO 128
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Stosowanie przejść z umiarem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
Wypróbowanie kilku przejść. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
Zmiana parametrów w panelu Efect Controls. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Udoskonalanie przejść w trybie A/B . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
Stosowanie przejść do wielu klipów jednocześnie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141
Dodawanie przejść audio . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
8
TWORZENIE DYNAMICZNYCH NAPISÓW 144
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Ulepszanie projektu za pomocą nałożonego tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
Zmiana parametrów tekstu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .147
Tworzenie tekstu od podstaw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Umieszczanie tekstu na ścieżce. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Tworzenie kształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
Wprawianie tekstu w ruch w pionie i poziomie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
Dodawanie efektów tekstowych: połysk, obramowanie, cień i wypełnienie 162
9
STOSOWANIE SPECJALISTYCZNYCH NARZĘDZI EDYCJI 168
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
Poznawanie narzędzi edycji pomagających zaoszczędzić czas . . . . . . . . . . . . . 170
Zastępowanie klipu i zastępowanie materiału . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Korzystanie z opcji Sync Lock i Lock Track . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
6
SPIS TREŚCI
Edycja z punktami wejścia i wyjścia wokół klipu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
Tworzenie podklipów
w panelu Source Monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Edycja materiału z wielu kamer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
10
DODAWANIE EFEKTÓW WIDEO 190
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Wypróbowanie kilku podstawowych efektów wideo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Stosowanie efektów do wielu klipów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197
Dodawanie efektów kontrolowanych klatkami kluczowymi . . . . . . . . . . . . . . . .197
Dodawanie interpolacji i prędkości klatek kluczowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .201
Dodawanie efektów oświetlenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206
Tworzenie własnych szablonów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
11
WPRAWIANIE KLIPÓW W RUCH 212
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Stosowanie efektu Motion w klipach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Zmiana rozmiaru i obracanie klipu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
Praca z interpolacją klatki kluczowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Tworzenie obrazów w obrazie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
Udoskonalanie ruchu za pomocą cienia i ściętych krawędzi . . . . . . . . . . . . . . . 225
Stosowanie innych efektów ruchu: Transform i Basic 3D . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
12
ZMIANY CZASU 232
Tematyka lekcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
Zaczynamy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
Stosowanie spowolnionego tempa i ruchu odwrotnego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
Ustawianie zmiennego czasu za pomocą efektu Time Remapping . . . . . . . . . .237
Przeprowadzanie ponownego mapowania czasu
z przejściami prędkości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238
Stosowanie ponownego mapowania czasu z odwróceniem ruchu . . . . . . . . . 239
Rozpoznawanie efektów zmian czasu, modyikujących inne klipy. . . . . . . . . . 240
Modyikowanie prędkości kilku klipów jednocześnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .241
Modyikowanie długości kilku klipów jednocześnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .241
ADOBE PREMIERE PRO CS4. OFICJALNY PODRĘCZNIK
7
Plik z chomika:
Ketras
Inne pliki z tego folderu:
Adobe Lightroom 4.pdf
(3284 KB)
Adobe Photoshop Lightroom 3 Oficjalny podrecznik phl3op.pdf
(6281 KB)
Adobe Photoshop Lightroom 4 Podrecznik dla fotografow.pdf
(4300 KB)
Bill Hurter - Fotografia ślubna w praktyce.pdf
(1117 KB)
Canon EOS 40D - Instrukcja obsługi.pdf
(9115 KB)
Inne foldery tego chomika:
Angielski
ArchiCAD 18
Autocad
dla tomka
Fstoppers How To Become a Professional Wedding Photographer
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin