Badanie umiejętności uczniów klasy III.doc

(112 KB) Pobierz
Badanie umiejętności uczniów klasy III

Badanie umiejętności uczniów klasy III
Imię i nazwisko:..............................................................
 

1.       Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania.

Zbliża się koniec roku szkolnego. Wkrótce uczniowie spakują wielkie plecaki i wyruszą na wędrówki. Pierwszy wyjedzie Józek. Pojedzie do Warszawy.Honorata odwiedzi ciocię, która mieszka nad Morzem Bałtyckim w Gdańsku.Mateusz uwielbia przygodę, więc niedługo pojedzie na obóz harcerski nad jezioro do puszczy Zielonki. Troje uczniów z klasy trzeciej spędzi czasna górskich szlakach. Wszyscy będą podziwiać piękną polską przyrodę i pamiętać o tym, że są jej przyjaciółmi.
Kto wyjedzie pierwszy na wakacje?
… .......................................................................
Gdzie mieszka ciocia Honoraty?
… .......................................................................
Dokąd Mateusz pojedzie na obóz harcerski?
… .......................................................................
O czym będą pamiętać wszystkie dzieci?
… .......................................................................
2. Z powyższego tekstu wypisz: 3 rzeczowniki, 3 czasowniki, 3 przymiotniki i 3 liczebniki.

Rzeczowniki

Czasowniki

Przymiotniki

Liczebniki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Określ rodzaj rzeczownika z przymiotnikiem.
obóz harcerski — ..................................................................
polska przyroda — ................................................................
rok szkolny — .......................................................................
wysokie drzewo — ................................................................
4. Określ osobę, liczbę i czas czasowników.

CZASOWNIK

Osoba

Liczba

Czas

wyjechał

 

 

 

odwiedzi

 

 

 

podziwiają

 

 

 

5. Wstaw znaki na końcu zdań i nazwij te zdania.
Wakacje to czas odpoczynku dla uczniów — zdanie ................................
Wakacje to czas odpoczynku dla uczniów — zdanie…

Dokąd wyjedzie Honorata — zdanie.........................................................
Dbaj o porządek w lesie — zdanie .........................................................

6.Uzupełnij wyrazy literami: ż, rz, ó, u, h, ch.rz-ż ó-u h-ch

na jezio… e wędr… wka w plecaka.......
p… yjaciele las…… arcerz
… aba tr… jka… amak
7.Ty z pewnością też wyjedziesz na wakacje. Zaadresuj pocztówkę do swoichrodziców i napisz do nich pozdrowienia z wakacji. Nadmień, co warto zobaczyć w okolicy, w której przebywasz.

……………………………………………………………………………………………………………….

8.Dzieci w czasie wakacji pokonały wiele kilometrów samochodem, statkiem,autobusem. Pomóż im obliczyć, jaką długą drogę przebył każdy z nich.Oblicz sposobem pisemnym.

Honorata: 215km i 336km
Józek: krótsza od drogi Honoraty o 150 km
Mateusz: tyle, ile droga Honoraty i droga Józka razem
Miejsce na obliczenia:
Odpowiedź:..................................................................................................................................
 

9.Dzieci wyjechały na wakacje w różnych dniach imiesiącach. Pomóż im zapisać daty wyjazdu przy pomocy znaków rzymskich.
Józek: 25 czerwca — ........................................
Honorata: 12 lipca — ........................................
Mateusz: 5 sierpnia — ........................................
10. Oblicz sumę liczb 753 i 232; różnicę liczb 753 i 239; iloczyn liczb 639 i 3; oraz iloraz liczb 835 i 5.
Miejsce na obliczenia:

suma…
różnica .................................................
iloczyn .................................................
iloraz ...................................................
11. Rozwiąż zadanie.
Mateusz dostał od taty na wakacje 120 zł. Babcia przysłała mu jeszcze 80 zł.Chłopiec kupił dwa filmy do aparatu fotograficznego po 20 zł każdy.
Ile mu zostało pieniędzy?
Rozwiązanie:…
Odpowiedź:..........................................................................................................

12.Dzieci odpoczywające na obozie harcerskim często bywały w lesie.Rozpoznały tam wiele roślin. Pomóż im umieścić nazwy roślin w odpowiednich warstwach lasu.
sosna, paproć, jagody, grzyby, jałowiec, mech, świerk, brzoza, leszczyna
sosna, paproć, jagody, grzyby, jałowiec, mech, świerk, brzoza,leszczyna sosna, paproć, jagody, grzyby, jałowiec, mech, świerk,brzoza, leszczyna

 

 

Wysokie drzewa

Podszyt

Runo leśne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Harcerze obserwowali przyrodę. Wiedzą, czym żywią się niektóre zwierzęta.
A Ty, czy umiesz utworzyć łańcuch pokarmowy z podanych organizmów?
ślimak

·  grzyb

·  bocian

·  żaba
… .......................................................................
14. Wszystkie dzieci z klasy III są przyjaciółmi przyrody. Podczas wędrówek nie tylko podziwiali przyrodę,ale i o nią dbali. Czy wiesz, jak to robili? Połącz wyrazy z odpowiednim pojemnikiem.
plastikowa butelka

·  słoik

·  gazeta

·  but

·  puszka po napoju
… .......................................................................
plastikowa butelka

·  słoik

·  gazeta

·  but

·  puszka po napoju
inne plastik szkło metal papier
woreczki

·  opakowania po jogurtach

·  kapsle

·  opakowanie po papierosach
Napisz, dlaczego należy segregować śmieci?
… .......................................................................

 

 

 

 

 

 

Punktacja zadań

Zad.1
4

Zad.2
3

Zad.3
2

Zad.4
3

Zad.5
3

Zad.6
3

Zad.7
3

Zad.8
4

Zad.9
3

Zad.10
1

Zad.11
2

Zad.12
3

Zad.13
3

Zad.14
1

Zad.15
2

Razem
40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KARTOTEKA TESTU

Numer
zadania

Sprawdzana umiejętność

Kategoria celu wg
taksonomii ABCD

Poziom wymagań

1.

Po cichym czytaniu z e zrozumieniem odpowiada na pytania związane z tekstem.

B

P

2.

Wymienia rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki i liczebniki.

A

P

3.

Określa rodzaj rzeczowników z przymiotnikami.

B

PP

4.

Określa osobę, liczbę i czas czasowników.

B

P

5.

Rozpoznaje i nazywa rodzaje zdań.

A

P

6.

Stosuje zasady ortograficzne.

C

P

7.

Adresuje pocztówkę i zapisuje pozdrowienia.

C

P

8.

Wykonuje działania matematyczne sposobem pisemnym.

D

PP

9.

Wykonuje działania matematyczne i porządkuje liczby.

C

P

10.

Stosuje znaki rzymskie.

C

P

11.

Zapisuje i wykonuje działania pisemne w zakresie 1000 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

C

PP

12.

Rozwiązuje zadanie z treścią w zakresie 1000.

D

PP

13.

Zalicza rośliny do poszczególnych warstw lasu.

C

P

14.

Rozumie zależności pokarmowe.

B

P

15.

Rozumie i uzasadnia potrzebę ochrony przyrody.

D

PP

SCHEMAT POPRAWNYCH ODPOWIEDZI
PUNKTACJA ZADAŃ

Numer
zadania

Poprawna odpowiedź

Punktacja

Kryterium zaliczenia

Poziom

1.

Pierwszy na wakacje wyjedzie Józek.
Ciocia Honoraty mieszka w Gdańsku.
Mateusz pojedzie na obóz harcerski do puszczy Zielonki.
Dzieci będą pamiętać o tym, że są przyjaciółmi przyrody.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin