1 = Próbnik łącza danych (FEN) 3 = kody błędów uruchomienia (TEN) 4 = dodatnia końcówka akumulatora (+B) 5 = uziemienie
Podłączyć próbnik z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora i końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Podłączyć końcówkę 3 wtyczki diagnostycznej do uziemienia. -Włączyć zapłon. -Na próbniku z diodą świecącą pojawiają się kody błędów.
Wyłączyć zapłon. Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora.Wciskać pedał hamulca przez co najmniej 5 sekund. Podłączyć ujemną końcówkę akumulatora. Sprawdzić czy nie wyświetlają się kody błędów.
Cyfra 1 (pozycja dziesiętna): Impuls świetlny o długości 1.2 sekundy, z 0.4 sekundową przerwą. Przerwa, lampka gaśnie na 1.6 sekundy. Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.4 sekundy, z 0.4 sekundową przerwą. Przerwa, lampka gaśnie na 4.0 sekundy.
Kody błędów są wyświetlane cyklicznie - po ostatnim kodzie błędu pojawi się ponownie pierwszy, drugi etc.
02 Brak sygnału na czujniku Halla (SGT).03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC). 08 Obwód miernika przepływu powietrza otwarty lub zwarty. 09 Otwarty lub zwarty obwód czujnika temperatury chłodziwa. 10 Czujnik temperatury powietrza, obwód otwarty lub zwarty. 12 Przełącznik biegu jałowego i szerokiego otwarcia przepustnicy, obwód otwarty lub zwarty. 14 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (wewnątrz ECU) obwód otwarty lub zwarty. 15 Czujnik tlenu, sygnał mieszanki ubogiej przez czas dłuższy niż 86 sekund, prędkość silnika > 1500 obr/min, ciepły silnik.17 Sygnał z czujnika tlenu nie zmienia się przez 30 sekund, prędkość silnika jest > 1500 obr/min. 26 Elektrozawór oczyszczania pojemnika, obwód otwarty lub zwarty. 34 Zawór regulacyjny biegu jałowego (ISC) obwód otwarty lub zwarty.
Uwaga: w przypadku gdy silnik zasilany jest LPG, kod 17 będzie się pojawiać w momencie gdy nie ma lub uszkodzony jest emulator sondy lambda. Emulator może być wykonany jako osobne urządzenie lub zabudowany w tzw. "komputerze" sterującym mieszanką LPG/powietrze.
fotosmilestudio