Instrukcja_podlaczenia_i_programowania_Stag-4.pdf

(2707 KB) Pobierz
Instrukcja Stag-4
Instrukcja podł ą czenia i programowania sterownika Stag-4
( instrukcja dost ę pna tak Ŝ e w programie diagnostycznym oraz na www.ac.com.pl )
ver. 2.0 2008-05-26
1
200018271.002.png
Spis tre ś ci
1. Podłączenie instalacji ............................................................................................................. 3
1.1. Schemat podłączenia Stag-4............................................................................................ 3
1.2. Podłączenie dla sterowania pół-sekwencyjnego. ............................................................ 4
1.3. Podłączenie dla sterowania full-group. ........................................................................... 4
1.4. Sposób montaŜu sterownika Stag-4. ............................................................................... 4
1.5. Dobór reduktora .............................................................................................................. 4
1.6. Dobór dysz wtryskiwaczy ............................................................................................... 5
2. Opis programu diagnostycznego Ac Gas Synchro................................................................. 5
2.1. Podłączenie sterownika do PC ........................................................................................ 5
2.2. Wersja programu diagnostycznego AC GAS SYNCHRO ............................................. 6
2.3. Menu główne................................................................................................................... 6
2.4. Parametry sterownika ...................................................................................................... 7
2.5. Informacja o sterowniku................................................................................................ 11
2.6. Sygnały, wtryskiwacze, centralka ................................................................................. 13
2.7. Autokalibracja ............................................................................................................... 14
2.8. Oscyloskop .................................................................................................................... 15
2.9. Błędy ............................................................................................................................. 15
2.10. Mapa............................................................................................................................ 16
2.11. Aktualizacja sterownika .............................................................................................. 17
3. Programowanie sterownika Stag-4....................................................................................... 19
3.1. Autokalibracja ............................................................................................................... 19
3.2. Zebranie mapy czasów wtrysku benzyny na benzynie (mapa benzynowa).................. 19
3.3. Zebranie mapy czasów wtrysku benzyny na gazie (mapa gazowa).............................. 20
3.4. Sprawdzenie czy mapy się pokrywają, sprawdzenie odchyłki...................................... 20
3.5. Ręczne ustawianie sterownika. ..................................................................................... 20
4. Obsługa centralki LED i sygnały dźwiękowe (instrukcja dla uŜytkownika) ....................... 22
4.1. Centralka LED............................................................................................................... 22
4.2. Sygnały dźwiękowe....................................................................................................... 22
5. Dane techniczne ................................................................................................................... 23
6. Gwarancja ograniczenia / wyłączenia .................................................................................. 23
2
1. Podł ą czenie instalacji
1.1. Schemat podł ą czenia Stag-4
Rysunek 1
Schemat podł ą czenia Stag-4 do instalacji samochodowej.
3
200018271.003.png
1.2. Podł ą czenie dla sterowania pół-sekwencyjnego.
Rysunek 2
Schemat podł ą czenia do instalacji samochodowej przy sterowaniu pół-sekwencyjnym.
1.3. Podł ą czenie dla sterowania full-group.
Rysunek 3
Schemat podł ą czenia do instalacji samochodowej przy sterowaniu full group.
1.4. Sposób monta Ŝ u sterownika Stag-4.
Dla sterownika Stag-4 zalecany jest montaŜ sterownika z wiązką skierowaną w dół.
NiezaleŜnie od rodzaju sterownika zaleca się aby był on zamontowany w takim miejscu
gdzie nie będzie naraŜony na działanie wysokiej temperatury oraz wilgoci.
1.5. Dobór reduktora
MontaŜ instalacji przeprowadzamy zgodnie ze schematem podłączenia (Rysunek 1). Przy
montaŜu instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu Stag-4 naleŜy zwrócić uwagę na
prawidłowy dobór reduktora do danej mocy silnika i dysz wtryskiwaczy. Przy złym
doborze reduktora w stosunku do mocy silnika samochodu przy duŜych wydatkach gazu
tzn. pełne otwarcie przepustnicy reduktor nie będzie w stanie zapewnić nominalnego
4
200018271.004.png
ciśnienia gazu i ciśnienie w układzie będzie spadać. JeŜeli ciśnienie gazu spadnie poniŜej
wartości minimalnej ustawionej w sterowniku układ przełączy się na zasilanie benzyną.
1.6. Dobór dysz wtryskiwaczy
Dobór średnicy dysz wtryskiwaczy takŜe uzaleŜniony jest w duŜym stopniu od mocy
silnika. Dysze wtryskiwaczy powinny być tak dobrane aby przy duŜych obciąŜeniach
silnika i wysokich obrotach mnoŜnik dla danego czasu wtrysku powinien być bliski
jedności. PrzewaŜnie dla większości silników chodzi tu o czasy wtrysku około 15 [ms] .
PoniŜej przedstawiona jest tabela średnicy dysz w zaleŜności od mocy przypadającej na 1
cylinder. Aby prawidłowo odczytać średnicę dyszy dla danego silnika naleŜy moc
samochodu podzielić przez ilość cylindrów.
Ś rednica dyszy [mm] Ci ś nienie reduktora 1 [bar] Moc na 1 cylinder [KM]
1,8-2
12 – 17
2,1-2,3
18 – 24
2,4-2,6
25 – 32
2,7-2,9
33 – 40
3,0
41 – 48
Nale Ŝ y zwróci ć uwag ę na to, Ŝ e warto ś ci podane w tabeli s ą warto ś ciami
orientacyjnymi i mog ą w niektórych przypadkach nie pokrywa ć si ę z rzeczywisto ś ci ą .
Taka sytuacja moŜe wystąpić np. w samochodach z wtryskiem semisequential (pół-
sekwencyjnym) lub full group ( wszystkie wtryskiwacze załączane jednocześnie ). W
samochodach takich średnice dysz będą mniejsze od podanych w tabeli z uwagi na to, Ŝe w
tego typu sterowaniach wtryskiem ilość podawanego gazu jest większa niŜ dla pełnej
sekwencji 2 - krotnie dla semisequential i 4 - krotnie dla full group. W przypadku
ustawienia parametru Typ ster. wtrysku ( w zaleŜności od samochodu ) na półsekwencyjny,
fullgroup średnice dysz wtryskiwaczy powinny odpowiadać tym z tabeli.
2. Opis programu diagnostycznego Ac Gas Synchro
2.1. Podł ą czenie sterownika do PC
Po prawidłowo przeprowadzonym montaŜu naleŜy połączyć komputer z zainstalowanym
programem diagnostycznym Ac Gas Synchro ze sterownikiem Stag-4, przy uŜyciu
interfejsu RS firmy AC BHZ. Przed uruchomieniem programu nale Ŝ y najpierw
przekr ę ci ć kluczyk w stacyjce samochodu ( podać napięcie po stacyjce na sterownik ),
jest konieczne gdyŜ sterownik po około 10 minutach od odłączenia mu napięcia po stacyjce
przechodzi w tryb uśpienia, w którym komunikacja jest nie moŜliwa. Po uruchomieniu
programu, jeŜeli port szeregowy COM jest prawidłowo wybrany sterownik powinien
połączyć się z programem diagnostycznym o czym świadczy napis „Połączony” w lewym
dolnym rogu ekranu programu . Widok okna parametry przedstawia Rysunek 4.
5
200018271.005.png 200018271.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin