Deklaracja polityki jakości.pdf

(104 KB) Pobierz
196419180 UNPDF
Deklaracja polityki jakości
Polityka [nazwa i logo firmy] sprowadza się do prowadzenia przedsiębiorstwa w taki sposób, aby ofe-
rowane materiały/wyroby/usługi* dostarczane były zgodnie z ustalonymi wymaganiami dotyczącymi
jakości, niezawodności i zgodnie wymaganiami krajowych oraz międzynarodowych przepisów a także
prowadzenia tego zadania w sposób ciągły, przyjazny dla klientów, otoczenia, środowiska pracy i z po-
szanowaniem środowiska przyrodniczego.
Dla utrzymania i zwiększania satysfakcji klientów i innych stron zainteresowanych przedsiębiorstwo
przyjmuje następujące cele jakościowe :
oferowane i dostarczane mogą być tylko takie materiały/wyroby/usługi*, które będą zasługiwały na
uznanie klientów poprzez efektywne spełnianie ich potrzeb i oczekiwań z uwzględnieniem obowiązu-
jących norm i przepisów;
wysoki poziom jakości materiałów/wyrobów/usług*, kompleksowa oferta usług i kultura obsługi
klientów są decydujące dla utrzymania konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa jako niezawodnego
dostawcy dobrych jakościowo materiałów/wyrobów/usług*.
Nasze cele jakościowe osiągamy poprzez:
stosowanie, rozwijanie i ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością w oparciu o normy ISO
serii 9000:2000 i integrowanie systemu wg norm zarządzania środowiskowego oraz zarządzania bez-
pieczeństwem i higieną pracy.
nawiązywanie i doskonalenie współpracy z dostawcami i odbiorcami materiałów/wyrobów/usług*,
systematyczne motywowanie i rozwijanie kwalifikacji i doświadczenia personelu,
komunikowanie i uświadamianie polityki i celów szczegółowych na wszystkich poziomach zarządza-
nia i dla wszystkich funkcji,
planowanie środków i działań tak, aby zapewnić nadzorowane warunki odbioru, transportu oraz prz e-
chowywania i zapobiegać jakimkolwiek niedoskonałościom,
identyfikowanie, planowanie i zarządzanie procesami i ich powiązaniami oraz systematyczną ocenę
skuteczności i efektywności procesów włącznie z procesami ciągłego doskonalenia.
Odpowiedzialność za jakość jest rozłożona na każdego pracownika poprzez celowy podział zadań
i uprawnień.
Szczegółowe cele dotyczące jakości są rozwijane dla wszystkich funkcji i szczebli zarządzania i w szcze-
gólności obejmują cele dotyczące procesów dystrybucji i cele ciągłego doskonalenia, a w ich ustalanie i
wdrożenie włączony jest cały personel przedsiębiorstwa.
Właściciel/Dyrektor* Przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny za ustanowienie i kontynuowanie polityki
jakości oraz przyjmuje zobowiązanie do tworzenia warunków i wewnętrznego środowiska przedsiębior-
stwa tak, aby wszyscy praco wnicy mogli się w pełni angażować w osiąganie celów. To zobowiązanie
obejmuje również zapewnienie środków dla realizacji polityki, w tym ustanowienie, rozwój i ciągłe do-
skonalenie systemu zarządzania jakością i procesów nim objętych.
Decyzja dotycząca wprowadzenia niniejszej polityki została podjęta przez Właściciela/Dyrektora*, który
podpisał się poniżej.
Miejscowość, dnia ................... .............................................................
( - ) Podpis Właściciela/Dyrektora*
* wybrać właściwe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin