kryteria oceny.doc

(37 KB) Pobierz
PROPOZYCJE OCENY OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

 

PROPOZYCJE OCENY OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

Przedmiot: muzyka

mgr Ewa Napierała

 


PROPOZYCJE OCENY OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW

 

              Ocenianie powinno być procesem ciągłym i systematycznym, dostarczającym nauczycielowi, uczniom i ich rodzicom informacji o wiedzy, umiejętnościach i postawie wobec przedmiotu. Podlegające ocenie osiągnięcia pozwolą nauczycielowi na weryfikację metod i form pracy oraz dobór właściwych środków dydaktycznych.

 

à Bieżącej ocenie podlegają:

- przygotowanie ucznia do zajęć,

- uczestnictwo w zajęciach,

- zaangażowanie ucznia w działania muzyczne,

- umiejętność formułowania problemów, wyciągania wniosków oraz poszukiwania   własnych rozwiązań

 

à Ocenianie bieżące powinno być dokonywanie przez:

- ćwiczenia muzyczne (rytmiczne, metodyczne, słuchowe, ruchowe),

- działania muzyczne (śpiew, gra na instrumentach, ekspresja muzyczno-ruchowa),

-quizy i konkursy,

- odpowiedź ustną (znajomość podstawowych terminów plastycznych i muzycznych, wiadomości o epokach i stylach w muzyce oraz o wybitnych przedstawicielach świata artystycznego i ich wybranych dziełach)

- pracę domową (referaty, notatki),

- wykonanie pracy wymagającej  dłuższego czasu realizacji (np. tworzenie szkolnej lub klasowej galerii, okazjonalnego programu artystycznego).

 

à Ocena semestralna powinna być wystawiona z uwzględnieniem kryteriów wewnątrzszkolnego i przedmiotowego systemu oceniania. Musi odzwierciedlać postawę ucznia wobec przedmiotu i wykonywanych zadań oraz wysiłek, jaki uczeń wkłada w ich realizację. Powinna być wykładnikiem osiągniętych umiejętności, poziomu uzyskanej wiedzy w danym okresie oraz motywować i zachęcać ucznia do rozwijania zainteresowań plastycznych i muzycznych.

 

à Ocena roczna musi uwzględniać wiedzę oraz umiejętności ucznia zdobyte i utrwalone
w ciągu całego roku. Podobnie jak ocena semestralna, powinna uwzględniać zapisy, które wynikają z wewnątrzszkolnego i przedmiotowego systemu oceniania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KRYTERIA OCENY

 

à Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiadomości i umiejętności objętych programem w stopniu bardzo dobrym i dodatkowo:

              - czynnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych,

              - wykazuje zainteresowanie sztuką (bierze udział w koncertach)

- podejmuje dodatkowe zadania (zdobywa informacje z innych źródeł, angażuje się
w życie artystyczne klasy i szkoły),

              - reprezentuje szkołę w konkursach muzycznych.

 

à Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności
w wysokim stopniu, a ponadto:

              - wykazuje aktywną postawę w pracach indywidualnych i zespołowych,

              - wyróżniająco wywiązuje się z wszelkich zadań i powierzonych mu ról,

              - uzyskuje bardzo dobre i dobre oceny cząstkowe,

              - starannie wykonuje ćwiczenia muzyczne,

              - potrafi obronić swój pogląd i postawę twórczą.

 

à Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował zakres programowy wiedzy i umiejętności w stopniu średnim, a także:

              - zwykle pracuje systematycznie i efektywnie, indywidualnie i w grupie,

              - poprawnie formułuje wnioski i udaje mu się bronić swych poglądów,

              - odpowiednio wywiązuje się z części zadań i powierzonych ról,

              - najczęściej uzyskuje dobre oceny cząstkowe.

 

à Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności
w stopniu poprawnym oraz:

              - nie zawsze pracuje systematycznie i niezbyt chętnie podejmuje wszelkie działania,

              - rzadko uczestniczy w dyskusjach i pracach zespołowo-grupowych,

              - czasami poprawnie formułuje wnioski,

              - ma problemy z obroną swoich poglądów,

              - najczęściej uzyskuje dostateczne oceny cząstkowe.

 

à Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który opanował zakres wiedzy i umiejętności na poziomie elementarnym, a także:

              - nie pracuje systematycznie i niezbyt chętnie podejmuje działania,

              - biernie uczestniczy w dyskusjach,

              - niestarannie wykonuje ćwiczenia,

              - nie formułuje własnych wniosków.

 

à Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nawet w stopniu elementarnym nie opanował materiału i nie nabył umiejętności wskazanych w programie nauczania oraz:

              - nie wykazuje zainteresowania przedmiotem,

              - nie bierze udziału w działaniach twórczych,

              - nie prowadzi zeszytu przedmiotowego,

              - nie wykazuje żadnej chęci do poprawy swojej oceny.

 

              Ocena ta nie wynika z możliwości czy z braku uzdolnień ucznia, lecz z całkowitej niechęci do przedmiotu oraz pracy na lekcjach.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin