#00y - Bo Yin Ra Zycie i dzielo _Shott Rolf.pdf

(620 KB) Pobierz
Rolf Shott
BÔ YIN RÂ
Życie i Dzieło
1974
1
Spis treści
1. Przedmowa / 3
2. Zadanie / 4
3. Charakter / 7
4. Wykształcenie / 16
5. Mistrzostwo / 31
6. Hellada /40
7. Styl / 46
8. Postać / 57
9. Uzupełnienia Prawdy / 66
10. O Świątyni Wieczności / 69
11. O poznaniu w nas Boga / 74
12. Dusza / 78
13. Biegunowość / 82
14. Ora et Labora / 86
15. Miłość / 100
16. Mądrość / 109
17. Patriarcha / 119
18. Przejście / 131
xxx
2
Przedmowa
Jeżeli przyjacielowi autora niniejszego „życiorysu”
pozwolono napisać przedmowę, to może ona tylko –
jednocześnie z podziękowaniem za rzetelną pracę
ucznia Bô Yin Râ – zawierać słowa całkowitej aprobaty.
Co nas już przy pierwszym spotkaniu z Bô Yin Râ
wstrząsnęło, to była pewność, że stoimy wobec człowie-
ka, który – w i e d z i a ł. Oczywiście: wiara może być
przykładem dostatecznie mocnym, aby według niej
układać życie i oddać za nią życie. Czego zaś każdy
szukający dostępu do rzeczy niezniszczalnych od dawna
najgoręcej życzył sobie, to spotkanie z człowiekiem,
który nie tylko wierzył w ów świat wiekuisty, o którym
podawał wieści, lecz znał go z własnego bezpośrednie-
go doświadczenia. A więc w czasach szukania zazdro-
ściliśmy zawsze tym uczniom, którzy swą wiarę niegdyś
opierać mogli na osobistym doświadczeniu ich mistrza.
Coś podobnego stało się, więc naszym w dwójnasób
wdzięcznym udziałem, gdyż wiemy, jak ciężko było
temu Mistrzowi, z natury swej tak powściągliwemu, być
posłusznym wezwaniu do głoszenia tego, co poznał. Nie
tylko o jego dziele, którego wszystkich faset, jak z
kryształu, promieniuje to samo światło, a ze wszystkich
słów i obrazów ta sama wiedza, ale również o jego pro-
stej ludzkiej istocie chce i powinna niniejsza książka –
jako wyraz wdzięczności – podać wiadomość.
O.M.
3
2. Zadanie
Sens życia ludzkiego, o którym ma być mowa w dal-
szym ciągu książki, polegał na ofiarowaniu Prawdy,
Dobra i Piękna. To, co mąż znany imieniem Bô Yin Râ
czuł, myślał, malował i pisał, opierało się na wewnętrz-
nym doświadczeniu, które jako drogowskaz powierzono
mu obwieścić.
Będę tu próbował wykazać, jak życie i dzieło Bô Yin
Râ dokonały takiego wskazania drogi, które człowieko-
wi czasów dzisiejszych i przyszłych może pomóc do
uszczęśliwiającego rozszerzenia świadomości i praw-
dziwego poznania siebie, do osiągnięcia celu zwanego
królestwem niebieskim, tao, brahman itp., a który Bô
Yin Râ nazwał „narodzeniem Boga Żywego w jaźni” .
Oczywiście dla szukającego wystarcza by sam Bô
Yin Râ wskazywał mu drogę i to wyłącznie przez swe
własne pisma lub obrazy duchowe – później wskażę,
o co tam chodzi – zamiast by ktoś inny piszący o Bô
Yin Râ wytyczał dopiero jakby drogę do drogi, usiłując
zaprzyjaźnić Szukającego ze światem tego człowieka i
jego dzieła. Ale często dzięki pośrednictwie innej osoby
nabiera się większej pewności przy szukaniu omackiem
4
w duszy jakiegoś wybitnego człowieka. A jeśli ten czło-
wiek jest w pełni dziecięciem naszych czasów, oczekuje
się od osoby o nim piszącej, że osłabi uprzedzenia
i podejrzliwości mimowolnie zjawiające się zwłaszcza
wtedy, gdy ktoś używa imienia mającego tak dziwny
powab, mówi o „Jaśniejących”, siebie nazywa wręcz
jednym z Jaśniejących i w ogóle mówi o Bogu i o rze-
czach boskich, „nie będąc urzędowo do tego upoważ-
nionym”.
A że ten człowiek pragnie odsłonić tajemnice życia,
pragnie dopomóc bliźnim dotrzeć od wiary do wiedzy –
chce im udowodnić, że mniej lub więcej wyraźne twier-
dzenia wielkich religii świata odpowiadają rzeczywisto-
ści, w którą nie należy tylko wierzyć, lecz całkiem po
prostu (w sensie duchowym) można ją poznać. Raczej
trzeba ją poznać, aby człowiek ziemski wybrnął wresz-
cie ze zwierzęcego somnambulicznego stanu i doszedł
do prawdziwego człowieczeństwa, czyniącego z ludzi
dzieci boże, i zbudził się. Czyż może człowiek o zdro-
wych zmysłach i bystrym rozumie, logicznie rzeczy
biorąc, pośród wszelkich niedorzeczności i oszustw
wprowadzanych coraz bardziej na świecie przez chaos,
powierzyć się kierownictwu tego rodzaju „literatury
zawierającej objawienia” ?.
Zadanie niniejszej książki polega, więc na tym, aby
przede wszystkim rozwiązać wszelkie uzasadnione wąt-
pliwości za pomocą faktów i ich wyjaśnień oraz ułatwić
dostęp do świata ksiąg i obrazów podpisanych imieniem
Bô Yin Râ. Zadanie to polega na tym, aby sens jego
życia wykazać jako zgodny ze wspomnianymi pismami
i treścią jego obrazów. Przeto książka ta nie może i nie
powinna zawierać zwykłego życiorysu. Nikomu na nic
by się nie przydało, jeżeli bym się rozwodził tu z możli-
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin