zdania oceniające klasa 2 i 3.doc

(215 KB) Pobierz
OCENA OPISOWA

OCENA OPISOWA

Klasa II i III

 

 

ZACHOWANIE

 

 

Relacje z rówieśnikami

Łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

Łatwo nawiązujesz kontakty z rówieśnikami.

Ma trudności z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami.

Masz trudności z nawiązaniem kontaktów z rówieśnikami.

Zgodnie współpracuje w grupie rówieśniczej.

Zgodnie współpracujesz w grupie rówieśniczej.

Nie potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami.

Nie potrafisz zgodnie współpracować z rówieśnikami.

Potrafi zwrócić uwagę koleżankom i kolegom na ich złe zachowanie.

Potrafisz zwrócić uwagę koleżankom i kolegom na ich złe zachowanie.

Stosuje wulgaryzmy.

Stosujesz wulgaryzmy.

Nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Nie potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Tylko czasami potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami nie potrafi zapanować nad negatywnymi emocjami.

Czasami nie potrafisz zapanować nad negatywnymi emocjami.

Jest koleżeński, uprzejmy.

Jesteś koleżeński, uprzejmy.

Jest koleżeńska, uprzejma.

Jesteś koleżeńska, uprzejma.

Chętnie przewodzi w grupie rówieśniczej.

Chętnie przewodzisz w grupie rówieśniczej.

Lubi narzucać swoje zdanie innym.

Lubisz narzucać swoje zdanie innym.

Potrafi rozwiązywać konflikty bez stosowania agresji.

Potrafisz rozwiązywać konflikty bez stosowania agresji.

Jest konfliktowy w kontaktach z rówieśnikami.

Jesteś konfliktowy w kontaktach z rówieśnikami.

Jest konfliktowa w kontaktach z rówieśnikami.

Jesteś konfliktowa w kontaktach z rówieśnikami.

Stosuje przemoc.

Stosujesz przemoc.

Należy do osób nieśmiałych.

Należysz do osób nieśmiałych.

Izoluje się od grupy rówieśniczej.

Izolujesz się od grupy rówieśniczej.

Często obraża się na kolegów i koleżanki.

Często obrażasz się na kolegów i koleżanki.

Często skarży.

Często skarżysz.

 

 

Relacje z dorosłymi

Jest miły i kulturalny.

Jest miła i kulturalna.

Jesteś miły i kulturalny.

Jesteś miła i kulturalna.

Łatwo nawiązuje kontakty z nauczycielami.

Łatwo nawiązujesz kontakty z nauczycielami.

Ma problem z nawiązywaniem kontaktów z nauczycielami.

Masz problem z nawiązywaniem kontaktów z nauczycielami.

Obraża się na nauczycieli.

Obrażasz się na nauczycieli.

Obraża nauczyciela.

Obrażasz nauczyciela.

 

 

Kultura wypowiedzi

Umie kulturalnie prowadzić rozmowę.

Umiesz kulturalnie prowadzić rozmowę.

Przerywa wypowiedź swojemu rozmówcy.

Przerywasz wypowiedź swojemu rozmówcy.

Stosuje wulgaryzmy.

Stosujesz wulgaryzmy.

Stosuje zwroty grzecznościowe w czasie rozmowy.

Stosujesz zwroty grzecznościowe w czasie rozmowy.

Rzadko stosuje zwroty grzecznościowe.

Rzadko stosujesz zwroty grzecznościowe.

Zapomina o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

Zapominasz o stosowaniu zwrotów grzecznościowych.

 

 

Samodzielność

Samodzielnie pracuje w czasie zajęć.

Samodzielnie pracujesz w czasie zajęć.

Jest samodzielny i rzadko potrzebuje pomocy nauczyciela.

Jesteś samodzielny i rzadko potrzebujesz pomocy nauczyciela.

Jest samodzielna i rzadko potrzebuje pomocy nauczyciela.

Jesteś samodzielna i rzadko potrzebujesz pomocy nauczyciela.

Nie zawsze pracuje samodzielnie.

Nie zawsze pracujesz samodzielnie.

Czasami pracuje samodzielnie.

Czasami pracujesz samodzielnie.

Rzadko pracuje samodzielnie.

Rzadko pracujesz samodzielnie.

Nie potrafi pracować samodzielnie.

Nie potrafisz pracować samodzielnie.

Oczekuje pomocy ze strony nauczyciela.

Oczekujesz pomocy ze strony nauczyciela.

Oczekuje pomocy przy wykonywaniu łatwych zadań.

Oczekujesz pomocy przy wykonywaniu łatwych zadań.

Oczekuje pomocy przy wykonywaniu trudnych zadań.

Oczekujesz pomocy przy wykonywaniu trudnych zadań.

Często potrzebuje pomocy ze strony nauczyciela.

Często potrzebujesz pomocy ze strony nauczyciela.

Pracuje tylko z pomocą nauczyciela.

Pracujesz tylko z pomocą nauczyciela.

 

 

Koncentracja

Potrafi skupić swoją uwagę na wykonywanym ćwiczeniu.

Potrafisz skupić swoją uwagę na wykonywanym ćwiczeniu.

Ma problem z koncentracją uwagi.

Masz problem z koncentracją uwagi.

Nie zawsze potrafi skupić się na zajęciach.

Nie zawsze potrafisz skupić się na zajęciach.

Nie potrafi się skupić na wykonywanym ćwiczeniu.

Nie potrafisz się skupić na wykonywanym ćwiczeniu.

Jest nieuważny i rozkojarzony w czasie zajęć.

Jest nieuważna i rozkojarzona w czasie zajęć.

Jesteś nieuważny i rozkojarzony w czasie zajęć.

Jesteś nieuważna i rozkojarzona w czasie zajęć.

Przeszkadza innym w pracy.

Przeszkadzasz innym w pracy.

 

 

Wytrwałość

Wymaga zachęty do pracy.

Wymagasz zachęty do pracy.

Wymaga dodatkowej zachęty do pracy.

Wymagasz dodatkowej zachęty do pracy.

Jest wytrwały w czasie wykonywania zadań.

Jesteś wytrwały w czasie wykonywania zadań.

Jest wytrwała w czasie wykonywania zadań.

Jesteś wytrwała w czasie wykonywania zadań.

Zawsze do końca wykonuje zadanie.

Zawsze do końca wykonujesz zadanie.

Nie zawsze kończy rozpoczęte zadanie.

Nie zawsze kończysz rozpoczęte zadanie.

Tylko czasami kończy zadania.

Tylko czasami kończysz zadania.

Wykonuje zadania szybko i zbyt pochopnie.

Wykonujesz zadania szybko i zbyt pochopnie.

Szybko zniechęca się do pracy.

Szybko zniechęcasz się do pracy.

 

 

Aktywność

Wykazuje dużą aktywność na zajęciach.

Wykazujesz dużą aktywność na zajęciach.

Jest mało aktywny.

Jesteś mało aktywny.

Jest mało aktywna.

Jesteś mało aktywna.

Jest dość aktywny.

Jesteś dość aktywny.

Jest dość aktywna.

Jesteś dość aktywna.

Jest bierny podczas zajęć.

Jesteś bierny podczas zajęć.

Jest bierna podczas zajęć.

Jesteś bierna podczas zajęć.

Chętnie przewodzi grupie rówieśniczej.

Chętnie przewodzisz w grupie rówieśniczej.

Chętnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych.

Chętnie uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych.

Bierze aktywny udział w życiu klasy.

Bierzesz aktywny udział w życiu klasy.

Ilustruje mimiką, gestem, ruchem zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego.

Ilustrujesz mimiką, gestem, ruchem zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego.

Biernie uczestniczy w zabawach teatralnych.

Biernie uczestniczysz w zabawach teatralnych.

Potrafi wykorzystać rekwizyt w odgrywanej scence.

Potrafisz wykorzystać rekwizyt w odgrywanej scence.

W odgrywanych scenkach stara się wykorzystywać rekwizyt.

W odgrywanych scenkach starasz się wykorzystywać rekwizyt.

Nie wykorzystuje rekwizytu w odgrywanych scenkach.

Nie wykorzystujesz rekwizytu w odgrywanych scenkach.

 

 

Przygotowanie do zajęć

Jest zawsze przygotowany do zajęć.

Jesteś zawsze przygotowany do zajęć.

Jest zawsze przygotowana do zajęć.

Jesteś zawsze przygotowana do zajęć.

Nie zawsze jest przygotowany do zajęć.

Nie zawsze jesteś przygotowany do zajęć.

Nie zawsze jest przygotowana do zajęć.

Nie zawsze jesteś przygotowana do zajęć.

Rzadko jest przygotowany do zajęć.

Rzadko jesteś przygotowany do zajęć.

Rzadko jest przygotowana do zajęć.

Rzadko jesteś przygotowana do zajęć.

Z ochotą wykonuje dodatkowe zadania domowe.

Z ochotą wykonujesz dodatkowe zadania domowe.

Nie odrabia zadań domowych.

Nie odrabiasz zadań domowych.

Zdarza się, że nie ma odrobionych zadań domowych.

Zdarza się, że nie masz odrobionych zadań domowych.

Zapomina przyborów szkolnych, podręczników, zeszytów, ćwiczeń, stroju gimnastycznego, obuwia zmiennego.

Zapominasz przyborów szkolnych, podręczników, zeszytów, ćwiczeń, stroju gimnastycznego, obuwia zmiennego.

 

 

Planowanie pracy

Potrafi zaplanować swoją pracę.

Potrafisz zaplanować swoją pracę.

Nie potrafi samodzielnie zaplanować swojej pracy.

Nie potrafisz samodzielnie zaplanować swojej pracy.

Prawidłowo ustala kolejność wykonywanych czynności.

Prawidłowo ustalasz kolejność wykonywanych czynności.

Nie potrafi prawidłowo zaplanować poszczególnych etapów pracy.

Nie potrafisz prawidłowo zaplanować poszczególnych etapów pracy.

Utrzymuje wokół siebie ład i porządek.

Utrzymujesz wokół siebie ład i porządek.

Nie potrafi zachować ładu i porządku na stanowisku pracy.

Nie potrafisz zachować ładu i porządku na stanowisku pracy.

 

 

Punktualność

Jest punktualny.

Jesteś punktualny.

Jest punktualna.

Jesteś punktualna.

Zazwyczaj jest punktualny.

Zazwyczaj jesteś punktualny.

Zazwyczaj jest punktualna.

Zazwyczaj jesteś punktualna.

Często spóźnia się do szkoły.

Często spóźniasz się do szkoły.

Nie pamięta o przeproszeniu za swoje spóźnienie.

Nie pamiętasz o przeproszeniu za swoje spóźnienie.

Często przychodzi na zajęcia z kilkuminutowym spóźnieniem.

Często przychodzisz na zajęcia z kilkuminutowym spóźnieniem.

 

 

Wykonywanie poleceń. Umiejętność słuchania

Dokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Dokładnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Niedokładnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Niedokładnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Nie wykonuje poleceń nauczyciela.

Nie wykonujesz poleceń nauczyciela.

Wybiórczo wykonuje polecenia nauczyciela.

Wybiórczo wykonujesz polecenia nauczyciela.

Samodzielnie wykonuje polecenia nauczyciela.

Samodzielnie wykonujesz polecenia nauczyciela.

Potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Zawsze potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Zawsze potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Często potrzebuje pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Często potrzebujesz pomocy przy wykonywaniu poleceń.

Z uwagą słucha poleceń nauczyciela.

Z uwagą słuchasz poleceń nauczyciela.

Nieuważnie słucha wypowiedzi innych.

Nieuważnie słuchasz wypowiedzi innych.

Rozumie polecenia nauczyciela.

Rozumiesz polecenia nauczyciela.

Ma problemy ze zrozumieniem poleceń.

Masz problemy ze zrozumieniem poleceń.

 

 

Zachowanie w różnych sytuacjach

Nie sprawia kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz kłopotów wychowawczych.

Sprawia kłopoty wychowawcze.

Sprawiasz kłopoty wychowawcze.

Jest zdyscyplinowany.

Jesteś zdyscyplinowany.

Jest zdyscyplinowana.

Jesteś zdyscyplinowana.

Jest niezdyscyplinowany.

Jesteś niezdyscyplinowany.

Jest niezdyscyplinowana.

Jesteś niezdyscyplinowana.

Potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Potrafisz zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Nie potrafi zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Nie potrafisz zachować się stosownie do różnych sytuacji.

Wyróżnia się wysoką kulturą osobistą.

Wyróżniasz się wysoką kulturą osobistą.

Ma niską kulturą osobistą.

Masz niską kulturą osobistą.

Zna zagrożenia ze strony ludzi.

Znasz zagrożenia ze strony ludzi.

Z pomocą nauczyciela wskazuje zagrożenia ze strony ludzi.

Z pomocą nauczyciela wskazujesz zagrożenia ze strony ludzi.

 

 

Samoocena

Dokonuje samooceny swojego zachowania.

Dokonujesz samooceny swojego zachowania.

Nie potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie potrafisz dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie zawsze potrafi dokonać samooceny swojego zachowania.

Nie zawsze potrafisz dokonać samooceny swojego zachowania.

Jest wrażliwy na krytykę ze strony innych osób.

Jesteś wrażliwy na krytykę ze strony innych osób.

Jest wrażliwa na krytykę ze strony innych osób.

Jesteś wrażliwa na krytykę ze strony innych osób.

Nie zawsze czuje się dowartościowany.

Nie zawsze czujesz się dowartościowany.

Nie zawsze czuje się dowartościowana.

Nie zawsze czujesz się dowartościowana.

 

 

Dyscyplina

Słucha uważnie poleceń nauczyciela i stosuje się do nich.

Słuchasz uważnie poleceń nauczyciela i stosujesz się do nich.

Przeszkadza podczas zajęć.

Przeszkadzasz podczas zajęć.

Wybiórczo traktuje polecenia nauczyciela.

Wybiórczo traktujesz polecenia nauczyciela.

Nie sprawia żadnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz żadnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawia poważnych kłopotów wychowawczych.

Nie sprawiasz poważnych kłopotów wychowawczych.

Sprawia poważne kłopoty wychowawcze.

Sprawiasz poważne kłopoty wychowawcze.

Potrafi podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Potrafisz podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Nie umie podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Nie umiesz podporządkować się zasadom obowiązującym w zespołowych grach sportowych.

Przeszkadza w czasie zajęć ruchowych.

Przeszkadzasz w czasie zajęć ruchowych.

 

 

 

 

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

 

 

Sprawność manualna

Jest sprawny manualnie.

Jesteś sprawny manualnie.

Jest sprawna manualnie.

Jesteś sprawna manualnie.

Wykazuje się przeciętną sprawnością manualną.

Wykazujesz się przeciętną sprawnością manualną.

Wykazuje się słabą sprawnością manualną.

Wykazujesz się słabą sprawnością manualną.

Dokładnie rysuje po śladzie.

Dokładnie rysujesz po śladzie.

Dokładnie pisze po śladzie.

Dokładnie piszesz po śladzie.

Zachowuje prawidłowy kształt liter.

Zachowujesz prawidłowy kształt liter.

Nie zachowuje prawidłowego kształtu liter.

Nie zachowujesz prawidłowego kształtu liter.

Ma estetyczne pismo.

Masz estetyczne pismo.

Pisze niestarannie i nieczytelnie.

Piszesz niestarannie i nieczytelnie.

Zachowuje poprawny kierunek pisma.

Zachowujesz poprawny kierunek pisma.

Nie potrafi zachować prawidłowego kierunku pisma.

Nie potrafisz zachować prawidłowego kierunku pisma.

Ma chwiejne pismo.

Masz chwiejne pismo.

Prawidłowo łączy litery w wyrazach.

Prawidłowo łączysz litery w wyrazach.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin