ja i moja szkoła kl 2 rozkład.doc

(1388 KB) Pobierz
BLOK I

ROZKŁAD MATERIAŁU

DO PODRĘCZNIKA „JA I MOJA SZKOŁA”

 

DO KLASY 2

 

NA SEMESTR PIERWSZY

 

 


BLOK I. PODRÓŻ PO MAPIE (około 18 godzin)

Ogólne zadania edukacyjne:

              kształtowanie pozytywnego nastawienia do szkoły

              przypomnienie przepisów ruchu drogowego, niezbędnych dziecku do prawidłowego poruszania się po drodze

              kształcenie nawyku przestrzegania przepisów ruchu drogowego

              kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat

              poznanie nazw krajów, które są najbliższymi sąsiadami Polski

              poznanie znaków umownych umieszczanych na mapie

              czytanie tekstu z podziałem na role

              sprawdzanie zrozumienia poznanego tekstu

              pisanie wielką literą nazw państw i ich mieszkańców, imion oraz nazwisk

              przypomnienie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach, samogłoskach i spółgłoskach

              przypomnienie wiadomości o rodzajach zdań

              liczenie przedmiotów w zakresie 9

              poprawne wymawianie i pisanie liczebników

              porządkowanie liczb w zakresie 9 według podanego warunku

              porównywanie liczb w zakresie 9 z użyciem znaków: <, >, =

              wprowadzenie osi liczbowej w postaci półprostej z wybraną jednostką miary

              kształcenie umiejętności przedstawiania liczb na osi liczbowej

              ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 9

              nazywanie kształtów przedstawianych elementów

      ocenianie układu przedmiotów w otoczeniu ucznia: położenie, oddalenie

              przedstawianie w pracach plastycznych wyobrażeń dzieci

              poznanie piosenki Witaj, szkoło!

              określanie tempa w utworach muzycznych

              przypomnienie podstawowych form porządkowych i pozycji wyjściowych do ćwiczeń gimnastycznych, gier i zabaw

              przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń.


Propozycje tematów dziennych

Tematyka i szczegółowe zadania zajęć

DZIEŃ 1.

Witaj w szkole!

 

 

              1–2.              Dłuższe wypowiedzi dzieci na temat pierwszego dnia pobytu w szkole po wakacjach oraz wakacyjnych przygód na podstawie doświadczeń uczniów i wiersza E. Drzał Witaj, szkoło! Litery jako znaki pisma.

              Rozmowa na temat pierwszego dnia pobytu w szkole.

              Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych wspomnień.

              Czytanie wiersza Witaj, szkoło! Wypowiedzi dzieci na temat jego treści.

              Przypomnienie znaków pisma: liter i dwuznaków.

              Pisanie liter, wyrazów i zdań.

              3.              Nauka piosenki Witaj, szkoło! Tempo w utworach muzycznych.

              Poznanie i śpiewanie piosenki Witaj, szkoło!

              Muzyka i słowa w piosence.

              Tempo w utworach muzycznych.

              4.              Liczby od 0 do 9.

              Liczenie przedmiotów w zakresie 9.

              Poprawne wymawianie i pisanie liczebników.

              Porządkowanie liczb w zakresie 9 według podanego warunku.

         Porównywanie liczb w zakresie 9 z użyciem znaków: <, >, =.

 

DZIEŃ 2.

    Jak zaznaczone są na mapie granice i morza?

     5.              Czytanie tekstu S. Grabowskiego i M. Nejmana Podróż po mapie z podziałem na role. Wielka litera w nazwach państw i ich mieszkańców.

Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela.

  Czytanie tekstu z podziałem na role.

  Sprawdzenie rozumienia poznanego tekstu.

              Pisanie wielką literą nazw państw i ich mieszkańców.

              6.              Jakie kraje są najbliższymi sąsiadami Polski?

              Poznanie symboli stosowanych na mapach do oznaczania granic państw.

              Poznanie nazw państw sąsiadujących z Polską i ich charakterystycznych cech.

              7.              Przedstawianie i porównywanie liczb na osi liczbowej.

              Wprowadzenie osi liczbowej w postaci półprostej z wybraną jednostką miary.

              Kształcenie umiejętności przedstawiania liczb na osi liczbowej.

         Porównywanie liczb mniejszych od danych, większych od danych, leżących pomiędzy danymi.

 

 

 

DNI 3–4.

Co oznaczają kolory i znaki na mapie?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              8.              Wypowiedzi uczniów na temat kolejnych przygód Filipa, bohatera opowiadania S. Grabowskiego i M. Nejmana Podróż po mapie. Układanie i zapisywanie zdań.

              Poznanie kolejnych przygód bohatera opowiadania.

              Czytanie tekstu z podziałem na role.

              Pisanie zdań na podany temat.

              Uwrażliwianie na zachowanie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym.

              9.              Poznanie znaków umownych i kolorów stosowanych na mapach.

              Przypomnienie terminu legenda mapy.

              Poznanie znaków umownych umieszczanych na mapach.

              Czytanie mapy Polski.

              10.              Przedstawienie środkami plastycznymi tematu Co mogę zobaczyć, lecąc samolotem nad Polską?

              Nazywanie kształtów przedstawianych elementów.

              Ocenianie układu przedmiotów w otoczeniu ucznia: położenie, oddalenie.

              Przedstawianie w formie plastycznej wyobrażeń dzieci.

              11–12.              Dodawanie liczb w zakresie 9.

              Ćwiczenia w dodawaniu liczb w zakresie 9.

              Dodawanie 0.

              Ilustrowanie dodawania liczb na osi liczbowej.

              Kształtowanie rozumienia przemienności dodawania.

              Rozwiązywanie i układanie zadań prostych na dodawanie – ilustracja na osi liczbowej.

DZIEŃ 5.

Czytam plany

 

   13.              Formułowanie odpowiedzi na pytanie Co trzeba wiedzieć, aby móc odczytać plan? na podstawie poznanych wiadomości i doświadczeń dzieci. Przypomnienie wiadomości o rodzajach zdań.

              Czytanie legendy planu i planu wyprawy.

              Uzupełnianie tekstu odpowiednimi wyrazami na podstawie planu.

              Uwrażliwianie na zachowanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

              Układanie opowiadania na podstawie planu i uzupełnionego tekstu.

              ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin