Projektowanie Windows Forms w C# Kamil Lewandowski.pdf

(1310 KB) Pobierz
Projektowanie Windows Forms w C# .NET
Projektowanie
Windows Forms
w C# .NET
Kamil Lewandowski
student Informatyki Ekonomicznej
Uniwersytet Łódzki
qmillo@gmail.com
207769813.002.png
Plan wykładu:
1. Pojęcia: Windows Forms, Zdarzenie, Właściwość.
2. Windows Form (formatka)
3. Button (przycisk)
4. MessageBox (komunikat)
5. TextBox (okno tekstowe)
6. MaskedTextBox (okno tekstowe z maską wprowadzania)
7. CheckListBox, ListBox (listy wyboru)
8. ComboBox (lista rozwijalna z możliwością edycji)
9. NumericUpDown
10. PictureBox
11. CheckBox
12. RadioButton
13. GroupBox (kontener grupujący)
Kamil Lewandowski --- Grupa .NET
Łódź --- 06.11.2008
2
207769813.003.png
Warsztat:
1. Program „Hello, world! w C#.
2. Manipulowanie podstawowymi właściwościami Windows Form.
3. Wywoływanie zdarzeń na przykładzie Windows Form.
4. Dynamiczna zmiana wyglądu przycisku.
5. Prototyp logowania.
6. Prototyp komunikatora tekstowego.
7. Panel obliczający ceny biletów autobusowych.
Materiał tak oznaczony w prawym
górnym rogu jest do samodzielnego
przerobienia.
Kamil Lewandowski --- Grupa .NET
Łódź --- 06.11.2008
3
207769813.004.png
Windows Forms
Windows Forms (formatki okienkowe) to nazwa nadana
graficznemu interfejsowi użytkownika (GUI) w interfejsie
programowania aplikacji (API) zawartemu jako część Microsoft
.NET Framework, który zapewnia dostęp do natywnego
interfejsu Microsoft Windows poprzez obwijanie istniejącego
API Windows w kod zarządzalny.
Aplikacja oparta na formatkach windowsowskich jest zwana
sterowaną zdarzeniami (event-driven). W odróżnieniu od
programów wsadowych (batch program), aplikacja większość
czasu oczekuje na czynności użytkownika programu np.
wypełnienie pola edycyjnego lub naciśnięcie przycisku.
Kamil Lewandowski --- Grupa .NET
Łódź --- 06.11.2008
4
207769813.005.png
Zdarzenia, właściwości
Zdarzenie (ang. event ) – zapis zajścia w systemie komputerowym
określonej sytuacji. Generowane są na przykład podczas poruszania
myszką, kończenia otwierania dokumentu lub naciśnięcia klawisza na
klawiaturze. Mogą być powodowane przez sprzęt (zdarzenia
sprzętowe), system (systemowe), bądź oprogramowanie
(programowe).
Właściwość (ang. property ) – cecha danego obiektu. Może to być długość,
szerokość, kolor, styl, wygląd itp.
Kamil Lewandowski --- Grupa .NET
Łódź --- 06.11.2008
5
207769813.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin