Polemika cz3.pdf

(420 KB) Pobierz
272568211 UNPDF
Polemika z „biblijnymi chrzecijanami” cz3
1.Eucharytia Ofiara i Obecnod:
WKidzeMalachiazaprorokprzepowiadawyeliminowanietaregoytemuoiarimówio
ustanowieniu nowej ofiary: „NiemamJaupodobaniadowamówiPanZatpówaniMiniejet
miłaoiarazwazejrkilbowiemodwchodułoocaażdojegozachoduwielkiebdzieimimoje
midzynarodamianakażdymmiejcudarkadzielnybdziekładanyimieniumemuioiaraczysta.
lbowiemwielkiebdzieimimojemidzynarodami- mówiPanZatpów”(KMalachiaza110-
11)ToznaczyżeBógjednegodniazotanieuwielbionypomidzypoganamiktórzybdąmukładali
czyteoiarywewzytkichmiejcachKatolicywidząwtym EucharytiJednakżeapotołPaweł
odnonietejprawywydajeikłaniadwinnymkierunku„zatemprozwabraciaprzez
miłoierdzieBożeabyciedaliciaławojenaoiarżywąwitąBoguprzyjemnąjakowyrazwazej
rozumnejłużbyBożej”(LitdoRzymian121)
Kolejnyprzykładjakto„po cichu” „biblijni” wprowadzają wójautorytetnadPimemw
Zetawiajądwaróżne cytatyiinterpretująje,takabypaowałydoichpoglądów
PytaniedlaczegoduchowaoiarachrzecijanmabydwprzecznociązOiarąEucharytyczną?
OdnonieEucharytiiczytamy:
Lk2219"καιλαβωναρτονευχαριςτηςασεκλαςενκαιεδωκεναυτοισλεγωντουτοεςτιντοςωμα
μουτουπερυμωνδιδομενοντουτοποιειτεειστηνεμηναναμνηςιν"
iwziąwzychlebdzikiuczyniwzypołamałidałimmówiąctojetciałomezawadająceito
czyociedlamojegoprzypomnienia
Lk2220"καιτοποτηριονωςαυτωσμετατοδειπνηςαιλεγωντουτοτοποτηριονηκαινηδιαθηκη
εντωαιματιμουτουπερυμωνεκχυννομενον"
ikielichtakamopopożyciuwieczerzymówiąctenkielichnowymprzymierzem we krwi mojej za
wawylewającyi
Mamy odczynienie z „CIŁEMZWDJĄCYMIĘ” i „KRWIĄZWWYLEWJĄCIĘ”. Jezus
wicutożamia Eucharytiezewoimkrwawiącymciałemprzypitymdokrzyża!
odnocieoiarchrzecijantoamJezuporównuje ichoiarzewoją Lk 9:23 BT "Potem
mówiłdowzytkichJeliktochceidzaMną,niechizaprzeamegoiebie,niechcodniabierze
krzyżwójiniechMnienaladuje!"
EucharytiamożemiedmiejcetylkowwybranychmiejcachKociołachpowiconychi
błogoławionychzgodniezKanonemPrawaKatolickiegoIdeaoiarowywanianazychciałjakożyjące
oiarylepiejpaujedojeżykaproroctwaktóreprzepowiadażeoiarybdąkładane„nakażdym
miejcu”
OczywitabzduradlakażdegoktoznapraktykKocioła Eucharytiamożebydsprawowana w
każdymmiejscu wystarczy, wpomniedtuwiadectwa kiżyprawujących Najwitzą Oiar w
obozachkoncentracyjnychczyłagrach
KociółRzymko-KatolickiwierzyżechlebiwinoEucharytiitająiprawdziwymciałemikrwią
JezuaPróbująpodtrzymadwójytemmyleniatakimiragmentamijakEwJana632-58; Ew.
Mateuza2626EwŁukaza2217-23; i 1 List do Koryntian 11:24-25
Przyjrzyjmy iłowomprzekazanymnamprzezautorówNT
Łk22:19 τουτοεςτιντοςωμαμου – to jetciałomoje
Mk 14:24 τουτοεςτιν τοαιμαμου – to jest krew moja
τουτο– oznaczazaimekwkazujący
μου-ormapodtawowaεγω(zaimekoobowy-ja)
εςτιν– ormapodtawowaειμι(czaownikbyd)
ledlakogoktobardziejwierzynaukompatoraX,anieNTżadne cytaty nie przekonają.
Cotonaprawdoznacza?Jezumówidalej„Duchdajeżycieciałonanicinieprzydałowaktóre
Jawampowiedziałemąduchemiążyciem”(EwJana663)Takwicjeli„ciałonanicinie
przyda”todlaczegomielibymypożywadciałoJezuawcelupoiadaniażyciawiecznego?Nie
miałobywictoenualeJezumówiżełowaktórewypowiadaą„duchem”idlategomatoen
Jezumówiżeniejettonauczaniedołownealeduchowe
Nastpne przemilczenieniewygodnychwiadectwewangelii .
Zdanie o pożywaniu CiałaipicuKrwigorzyłuchach,acorobiJezu?Dementuje?Przeciwnie
jezczedobitniejpotwierdzaprawdwiary
J653IGNT"ειπενουναυτοισοιηςουσαμηναμηνλεγωεανμηφαγητεςαρκατουυιουτου
ανθρωπουκαιπιητεαυτουτοαιμαουκεχετεζωηνενεαυτοισ"(powiedziałwicimJezumen,
amenmówiwamjeliniezjecieciałaynaCzłowieczegoiniewypijeciejegokrwiniemacieżycia
w sobie ).
Niechodzituteż,jaktegochcą „biblijni” ojakąduchowąmetaorciała,bowiemJezunaucza
J651Bp"Jajetemchlebemżywym,któryztąpiłzniebaKtopożywatenchleb,żydbdzie
nawiekichlebem,któryJadam,jetmojeciałozażyciewiata"
Tymchlebemnieą(tylko)naukiewangelii,aleOiarazCiałaiKrwi .
CudownerozmnożeniechlebawJ6niejetEucharytią,alezapowiedziąjej,podobniejakmanna
na pustyni.
Zatem interpretacjarozdziału6Ewangelii Jana dokonana przez „biblijnychchrzecijan” jest
niebiblijna.
BezwzgldunatoczykatolickadeinicjawitejEucharytiito„ponownaoiara”Chrytuaczyteż
„ponownekładanieoiary”– obieąniebiblijneChrytuniepotrzebujeponownegokładaniaz
NiegooiaryJegooiaraniemuiteżbydponowniekładanaLitdoHebrajczyków726-27mówi
„Takiegobowiempotrzebanambyłoarcykapłanawitegoniewinnegonieskalanego, oddzielonego
odgrzeznikówwywyżzonegoponadniebioatakiego(Jezua)któryniejetobowiązanyjakinni
arcykapłanidokładaniacodziennejoiarynajpierwzawojegrzechyapotemzagrzechyluduTo
bowiemuczyniłRZnazawzeoiarującamegoiebie”Podobnie1LitPiotra318podaje
„ChrytubowiemrównieżRZumarłzagrzechyprawiedliwyzanieprawiedliwychabywado
Bogaprzyprowadzid”mierdChrytuaraznazawzenakrzyżubyławytarczającąoiarąaby
odkupidnazgrzech(1LitJana22)ZatemoiaraChrytuaniemuibyd„ponowniekładana”
ZamiattegooiaraChrytuapowinnabydprzyjtaprzezwiar(EwJana112316)pożywanie
ciałaChrytuaipicieJegokrwiąymbolamipełnegoprzyjmowaniaJegooiaryzanaprzezłaki
poprzezwiar
Przeinaczenie nauczania Kocioła ToczegonaprawdnauczaKociółprzedtawiłJanPawełIIw
encyklice "ECCLESIA DE EUCHARISTIA”:
EucharytiazawieraniezatartyzapimkiimierciPana Niejettylkoprzywołaniemtego
wydarzenia, lecz jego sakramentalnymuobecnieniemJetOiarąKrzyża, któratrwaprzezwieki
Oiaratamadotegotopniadecydująceznaczeniedlazbawieniarodzajuludzkiego,żeJezuzłożył
jąiwróciłdoOjcadopierowtedy,gdyzotawiłnamrodekumożliwiającyuczetnictwowniej, tak
jakbymybyliwniejobecniWtenpoóbwiernymożeuczetniczydwniejikorzytadzjej
niewyczerpalnychowoców
Oiaraeucharytycznauobecniatakżetajemnicezmartwychwtania,wktórejoiaraznajdujewoje
wypełnienieJakożywyizmartwychwtały,Chrytumożeuczynidienieweucharytiichlebem
życia
Mzaw uobecniaoiarKrzyża,niepowikzajej,niczegojejniedodajeanijejniemnożyTo,co
ipowtarza,toprawowaniememoriale,ukazaniepamiątki (memorialis demonstratio), przez
cojedynaiotatecznaodkupieoczaoiaraChrytuazawzeuobecniaiwczaie
EucharytiauobecniaOiarKrzyżową,niepowielajejJettomożliwe dziki temu,żetaOiara
uczestniczy wwiecznociynaBożego,któryjetnawiekiKapłanem: Hbr 8,1-10,20 i Barankiem
ofiarnym : Ap 5,5-10.
W Liscie doHebrajczykówczytamy, że„Tenprzeciwnie,złożywzyraznazawze(διηνεκεσ)jedną
oiarzagrzechy,zaiadłpoprawicyBoga,oczekująctylko,ażnieprzyjacieleJegotanąi
podnóżkiemnógJegoJednąbowiemoiarąudokonaliłnawieki(διηνεκεσ)tych,którzyą
uwicaniMamywic,bracia,pewnod,iżwejdziemydoMiejcawitego przez krew Jezusa.”
εφαπαξ– (etymologicznie)przez jedno umocowanie, przez jedno wbicie
διηνεκεσ– nieprzerwany,ciągły,tały,nazawsze
Ofiara trwa na wieki i dziki temu może uobecniad i w ziemskiej liturgii.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin