reklama - odpowiedzi.pdf

(50 KB) Pobierz
218799718 UNPDF
Opracował: Romuald Członkowski mithal@wp.pl
Do:
Nauczyciel 2009-11-03 09:22:32
Wymień przynajmniej 10 przykładowych mediów typu BTL, które zastosujesz w sytuacji, gdy nie będzie
możliwe skorzystanie z mediów głównych. W przypadku posługiwania się nazwami obcojęzycznymi tych
mediów wyjaśnij, co oznaczają te terminy.
1. Reklamy na samochodach
2. Nadruki na kubeczkach, długopisach itp
3. Nadruki na odzieży roboczej pracowników
4. Przyczepki z reklamami ciągnięte przez taksówki
5. Strona www
6. Pozycjonowanie strony www w google
7. Bannery reklamowe na portalach tematycznych
8. Marketing szeptany na forach internetowych
9. Mailing bezpośrednio do klientów
10. Telesprzedaż
Do:
Nauczyciel 2009-11-03 08:47:27
P.S do poprzedniej wiadomości:
link do reklamy
http://www.youtube.com/watch?v=OAd8s-W72xI
Do:
Nauczyciel 2009-11-03 08:46:34
Wybierz dowolną reklamę i dokonaj jej analizy pod względem zgodności z zasadą AIDA. Może to być
reklama prasowa, telewizyjna, internetowa. Opisz też te reklamę, a jeśli masz plik z reklamą - prześlij ją
też jako załącznik.
218799718.002.png
Reklama zaczyna się od delikatnego dźwięku który przechodzi następnie w rytmiczną muzykę. Następnie
widzimy mężczyznę patrzącego w dal oraz czarne chmury przesłaniające miasto. Następnie zaczyna szaleć
silny wiatr przechodzący w huragan. Następnie jesteśmy informowani przez prezentera telewizyjnego, że
nadciąga tajemniczy dywan po czym ekran przesłania plansza z butelką Lecha i sloganem "Nadciąga
piątek wieczór z całą swoją stanowczością" oraz "Będzie się działo!"
A - Reklama przyciąga uwagę od samego początku. Zaczyna się łagodnie ale bardzo szybko wzbudza w
odbiorcy niepokój związany z nadciągającą burzą.
I - Obrazy nadciągającego huraganu niewątpliwie zainteresują odbiorcę, nie przełączy raczej kanału
ciekawy finału całej sytuacji. Intrygi dodaje także zapowiedź dywanu, która wydaje się dosyć kuriozalna
biorąc pod uwagę okoliczności.
D - warunek pożądania jest tu spełniony połowicznie. Widzimy butelkę Lecha tryskającą świeżością i
zapowiedź piątku - sugestia że jeżeli zbliża się piątek powinniśmy się weń zaopatrzyć. Może wzbudzać
pożądanie, ale niekoniecznie.
A - W mojej opinii, warunek kiepsko spełniony. Co prawda, migoczący na końcu przekazu obraz może
oddziaływać na naszą niską percepcję, jednak nie ma tu stanowczego komunikatu - zakup Lecha.
Do:
Nauczyciel 2009-11-03 00:01:08
218799718.003.png
Wskaż trzy grupy docelowe kampanii reklamowej oraz przeznaczone dla nich marki/produkty i postaraj się
wskazać - jakie należy dobrać w tych grupach argumenty kupieckie, zachęcające do skorzystania z
promowanej oferty.
Mitsubishi - producent samochodów.
Grupa docelowa o wysokich dochodach i zacięciu sportowym: Mitsubishi Lancer Evo
W tej grupie argumentem nie jest cena, a wyjątkowe osiągi auta, agresywny wygląd, dodatki sprawiające,
że auto wygląda wyjątkowo.
Średnie dochody, posiadająca rodzinę:
Mitsubishi Lancer
Należy tu podkreślać atrakcyjną cenę w stosunku do oferowanego wyposażenia, przestronność wnętrza
oraz zaimplementowane nowinki ktore ułatwiają transport fotelika dla dziecka, przewóz bagażu itp.
Grupa o niskich dochodach:
Mitsubishi Colt
Podkreślanym atutem powinna być tutaj cena pojazdu, atrakcyjny system ratalny, długowieczność auta
Do:
Nauczyciel 2009-11-02 23:53:29
Podaj trzy przykłady (wymyślone przez Ciebie) prawidłowo określonych grup docelowych kampanii
reklamowej dla wybranych marek, ze zwróceniem uwagi na zastosowane kryteria segmentacyjne.
218799718.004.png
"Piwo" Karmi - grupą docelową są tutaj kobiety, nie gospodynie domowe a wykształcone, lepiej
usytuowane. Zarówno single jak i kobiety w związkach (niekoniecznie tradycyjnych, w jednej z reklam
pojawia się sugestia o homoseksualnym związku jednej z bohaterek). Kryteriami są tu płeć, dochody,
wykształcenie
Magazyn "Pani domu" - grupą docelową są gospodynie domowe o niskich dochodach wykonujące prace
domowe, o wykształceniu ponadpodstawowym lub średnim. Kryteria segmentacyjne: płeć, dochody, stan
cywilny, wykształcenie.
Klub fitness "Fit-Miś" - reklama skierowana do osób aktywnych, dbających o swoją kondycję fizyczną i stan
zdrowia, głównie młodych i w wieku średnim. Kryteria - dochody, styl życia, wiek
Do:
Nauczyciel 2009-11-02 23:42:40
Podaj trzy przykłady (wymyślone przez Ciebie) prawidłowo określonych celów reklamy dla wybranych
marek, ze zwróceniem uwagi na ich mierzalność.
Piwo Lech
- zwiększenie liczby osób kupujących daną markę - mierzalne za pomocą wzrostu sprzedaży
- przyciągnięcie klientów kupujących marki konkurencyjne - ciężko zmierzyć czy przeszli oni akurat od
konkurencji, ale także można patrzeć na wzrost sprzedarzy
-zwiększenie zużycia danej marki - j.w.
Supermarket internetowy fresh24.pl
218799718.005.png
-Poinformowanie klientów o istnieniu produktu - mierzone ilością wejść na stronę internetową
- Zainteresowanie nowymi możliwościami zakupowymi
- Przekształcenie osób zainteresowanych w klientów - zwiększenie ruchu na stronie przekładające się na
zwiększenie obrotów.
Wizzair
- Kontratak w stosunku do konkurencji (głównie cenowy) - mierzalny spadkiem obrotow konkurencji
- zmniejszenie wahań sezonowych (tańsze loty w zimie) - wzrost obrotów w sezonach pozaurlopowych na
wakacyjnych trasach
- Zapełnienie wolnych miejsc w samolotach (czyli po niekąd pozbycie się zapasów)
Do:
Nauczyciel 2009-11-02 23:30:13
Wskaż przykłady produktów, dla których można przeprowadzić kampanię reklamową masową i przykłady
produktów, dla których kampania ta musi być selektywna.
Znajdź też przykłady firm działających na rynku masowym, które powinny zrezygnować z reklamy
masowej na rzecz działań pozareklamowych, jak: sponsoring, public relations.
Wybór uzasadnij.
Przykładami produktów dla których może być prowadzona kampania masowa to żywność - wszelkie
jogurty, kurczaki, napoje gazowane itp. Jeżeli chodzi o kampanię selektywną wskazałbym tu produkty o
zawężonym targecie jak np. rachunki oszczędnościowe w bankach dla osób posiadających co najmniej
500.000 zł wolnych środków.
218799718.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin