Zasady i ogniwa nauczania.pdf

(587 KB) Pobierz
ZASADY NAUCZANIA
803604371.006.png 803604371.007.png
ZASADA POGLĄDOWOŚCI
803604371.008.png 803604371.009.png
Bezpośrednie poznawanie rzeczywistości, a więc
poznawanie oparte na obserwacji, pomiarze i różnorakich
czynnościach praktycznych, powinno być punktem wyjścia
pracy dydaktycznej z uczniami w tych przypadkach, gdy nie
dysponują oni jeszcze takimi zasobami spostrzeżeń i
wyobrażeń, jakie są niezbędne do zrozumienia przez nich
przerabianego na lekcji tematu.
803604371.001.png
Aby uczeń mógł zdobyć rzetelną, trwałą i operatywną
wiedzę w drodze bezpośredniego poznawania określonych
rzeczy, zjawisk, wydarzeń i procesów, należy umiejętnie
kierować jego działalnością poznawczą, tzn. dostarczać mu
odpowiednich wskazówek i zwracać jego uwagę na istotne
cechy poznawanego przedmiotu.
803604371.002.png
ZASADA PRZYSTĘPNOŚCI W
NAUCZANIU
803604371.003.png 803604371.004.png 803604371.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin