Arkusz diagnoz arkusz diagnozy miesiecznych oczekiwanych rezultatow grupa V.doc

(137 KB) Pobierz
Arkusz diagnozy miesięcznych oczekiwanych rezultatów grupa V „0”II

Arkusz diagnozy miesięcznych oczekiwanych rezultatów            grupa V „0”II

WRZESIEŃ

 

Skala: 1 – nie potrafi

            2 – słabo

            3 potrafi

 

 

L.p.

Cel główny

Standardy osiągnięć - dziecko

Kryteria

1.

Kształtowanie właściwych postaw w kontaktach społecznych

-zna zwyczaje panujące w przedszkolu

-rozumie konieczność poszanowania zabawek

-utrwala umowy dotyczące korzystania

z kącików zainteresowań

-zna i stosuje zwroty grzecznościowe wobec rówieśników dorosłych

-rozwija umiejętność zgodnego, zespołowego współdziałania

3

3

3

 

3

 

3

2.

Wzbogacanie wiedzy o środowiskach przyrodniczych w wybranych regionach Polski

-zna nazwy środowisk przyrodniczych (góry, morze, jeziora)

-zna i potrafi wymienić charakterystyczne cechy środowiska nadmorskiego (plaża, wydmy, mewy, muszelki)

-potrafi podać cechy charakterystyczne środowiska górskiego (szczyty górskie, lasy, potoki)

-rozpoznaje cechy środowiska wiejskiego

( pola, łąki, gospodarstwa rolne)

3

 

3

 

 

3

 

 

3

3.

Wyposażanie dzieci w wiedzę i umiejętności dotyczące bezpieczeństwa na drodze

-zna zasady bezpiecznego poruszania się pieszych

-potrafi nazwać przejście dla pieszych, zna jego przeznaczenie

-potrafi prawidłowo przechodzić przez jezdnię

-wie, do czego służy sygnalizator świetlny

-zna jego działanie

 

3

 

3

 

3

3

3

4.

Wzbogacanie wiedzy o przyrodzie podczas zmiany pór roku - jesień

-zna i potrafi wymienić charakterystyczne cechy jesieni

-zna nazwę owoców dębu – żołędzie

-zna nazwę najstarszego dębu w Polsce – Bartek

-wie, co to pomnik przyrody

-wie, jak rosną grzyby, rozumie znaczenie słowa „grzybnia”

-rozróżnia popularne grzyby jadalne i trujące

-wie, że nie wolno zbierać nieznanych grzybów i roślin

-zna przyczyny zmian w przyrodzie jesienią

-zauważa i potrafi nazwać zmiany w przyrodzie jesiennej (opadanie liści, niższa temperatura)

3

 

3

2

2

3

 

2

3

 

3

3

 

 

 

 

 

 

 

 

Arkusz diagnozy miesięcznych oczekiwanych rezultatów            grupa V „0”II

PAŹDZIERNIK

 

Skala: 1 – nie potrafi

            2 – słabo

            3 potrafi

 

L.p.

Cel główny

Standardy osiągnięć - dziecko

Kryteria

1.

Kształtowanie postaw

proekologicznych  prozdrowotnych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-wie, że z buraków cukrowych produkuje się cukier

-rozpoznaje i nazywa warzywa

-rozumie konieczność mycia owoców i warzyw przed spożyciem

-dokręca kran po użyciu wody

-wykonuje i spożywa surówki i sałatki

-rozumie znaczenie spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin dla organizmu człowieka

-potrafi określić skutki niszczenia drzew

-dostrzega potrzebę ochrony lasu, jako naturalnego ekosystemu

-dostrzega problem ochrony środowiska (segregacja śmieci)

-uczy się szanować przyrodę poprzez wtórne wykorzystywanie odpadów

- bierze czynny udział w akcji: „zbieramy surowce wtórne

 

 

 

3

 

3

3

 

3

3

3

 

 

3

3

 

3

 

2

 

3

 

 

 

2.

Wyposażenie dziecka w wiedzę i umiejętności do podjęcia nauki w szkole

-zna literę pisaną i drukowana „O,A,I”

-rozumie, co to głoska, co litera

-odczytuje globalnie wyrazy „las”, „sarna”, „drzewa”

-potrafi dokonać analizy i syntezy wyrazów

-posługuje się liczebnikami głównymi

i porządkowymi

-stosuje pojęcia „najwyższy – najniższy”

-dokonuje porównań z zastosowaniem pojęć „wysoki-wyższy-najwyzszy”; „niski-niższy-najniższy”

-zna cyfrę „1”, jako graficzny odpowiednik  liczby jeden

-potrafi ważyć przedmioty za pomocą wagi szalkowej

-określa ich ciężar posługując się określeniami „ciężki-lekki”, „cięższy-lżejszy”

3

3

3

 

2

3

 

3

3

 

 

3

 

3

 

3

 

 

3.

Wzbogacanie wiedzy

o otaczającym świecie

-wie, jak funkcjonuje urząd pocztowy i jego pracownicy

-potrafi powiedzieć, na czym polega praca listonosza

-zna swój dokładny adres zamieszkania

-zna znaczenie wyrazów „adresat”, „nadawca”

-rozumie znaczenie telefonu w życiu człowieka

-zna numery telefonów alarmowych 

3

 

3

 

3

3

3

2

Arkusz diagnozy miesięcznych oczekiwanych rezultatów            grupa V „0”II

LISTOPAD

 

Skala: 1 – nie potrafi

            2 – słabo

            3 potrafi

 

L.p.

Cel główny

Standardy osiągnięć - dziecko

Kryteria

1.

Rozbudzanie poczucia przynależności do regionu i kraju

-zna charakterystyczne cechy krajobrazu śląskiego (kopalnie, kominy, dymy, hałdy)

-rozumie przynależność do własnego regionu

-wie, że mieszka na Śląsku

-zna nazwę miasta – Rybnik i jego legendę

-potrafi wskazać Rybnik na mapie Polski

- wie, jak wygląda herb miasta

-zna nazwę dzielnicy, w której mieszka – Smolna

-zna legendę państwa polskiego

-wie, jak wyglądają symbole narodowe Polski

-wie, że stolica Polski jest Warszawa

-potrafi wymienić nazwiska sławnych Polaków i powiedzieć, kim byli (Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Adam Mickiewicz)

-potrafi wskazać datę Święta Niepodległości w kalendarzu

-potrafi wskazać Polskę na mapie Europy

 

3

 

2

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin