Biznes plan.doc

(84 KB) Pobierz

 

 

 

Darek Pieńkos III D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TWÓJ DOM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Streszczenie              3

Charakterystyka firmy              5

Opis produktu              6

Analiza rynku              7

Konkurencja              8

Marketing              9

Zarządzanie personelem              10

Proces technologiczny              11

Analiza finansowa              11


Streszczenie

 

Sklep z artykułami wyposażenia wnętrz „TWÓJ DOM”, który rozpocznie swoją działalność w  drugiej połowie bieżącego roku jest inwestycją, której zapotrzebowanie na kapitał może być zrealizowane tylko poprzez zaciągnięcie kredytu bankowego. Przedsięwzięcie to charakteryzuje się stosunkowo prostym sposobem realizacji, nie wymaga zaangażowania wyszukanych metod, które wiązałyby się ze skomplikowanym procesem technologicznym czy nowatorskim charakterem działalności. Oczywiście cechy te wpływają na możliwości osiągnięcia powodzenia w przypadku realizacji tej działalności. Celem niniejszego biznes planu jest zatem pokazanie jak kształtują się potencjalne możliwości firmy dotyczące działania w danym środowisku, chodzi także o przekonanie kredytodawców co do pewności zwrotu kredytu wraz z odsetkami bez niebezpieczeństwa bankructwa spółki. Dokument ten próbuje oszacować zjawiska, jakie zaistnieją w przyszłości w firmie i jej specyficznym otoczeniu w przewidywanym okresie jej działalności. Zawarte są w nim podstawowe informacje: jak będzie kształtować się przyszła działalność spółki, jak zostaną zrealizowane poszczególne etapy przedsięwzięcia i wreszcie jak kształtują się oczekiwane zyski.

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

                 
Charakterystyka firmy

 

Dane o firmie:

Nazwa:             

                            TWÓJ DOM

Adres:             

                 Myszków 

                 Ul. krajowa 13

                           

 

Rachunek bankowy:

będzie prowadzony przez IV Oddział Banku Śląskiego w Myszkowie

Telefon:       032 352 648

FAX:                       032 317 480

 

Spółka zostanie założona na czas nieokreślony. Pierwotnym obszarem działalności jest teren miasta Myszkowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4
Opis produktu

 

Produktem będzie usługa sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych: biur itp. Od samego początku przewidujemy atrakcyjne dla klientów formy sprzedaży. Między innymi ze względu na charakter sprzedawanych towarów a także rodzaj konsumentów  podstawową formę zakupów będzie sprzedaż ratalna - co wiąże się z ogólną tendencją dotyczącą wzrastającej liczby kredytów konsumpcyjnych w Polsce a jednocześnie jest już normą w kontaktach konsument - sprzedawca. Ponadto dla klientów nabywających artykuły o wartości przekraczającej określone  kwoty przewidziane będą drobne upominki a także co pewien czas dla tych osób po przeprowadzeniu losowania - cenne nagrody rzeczowe - artykuły z naszego sklepu. Prowadzona będzie również, lecz w niewielkim stopniu sprzedaż bezpośrednia oraz na zamówienie z bezpłatnym dostarczeniem do domu klienta. Sprzedaż promocyjna obejmować będzie upusty cenowe i rabaty na towary nowo wprowadzane na rynek. Dogodne godziny otwarcia pozwolą na zakupy ludziom kończącym pracę w późnych godzinach popołudniowych.

 

Sprzedaż będzie prowadzona w następującym zakresie:

·       lampy (w różnych przedziałach cenowych 50-300zł), żyrandole (50-300zł), kinkiety (30-150zł)

·       ozdoby ścienne, zegary (20-100zł), obrazy (30-300zł)

·       boazerie (20-50zł za m2), panele (20-50 zł za m2), listwy drewniane w szerokim wyborze (20-70 zł za m2), tapety (20-50 zł), płytki ceramiczne (50-150 zł za m2), wykładziny (30-100zł za mb)

·       wanny (300-2000zł) umywalki (100-1000zł), armatury(100-400zł), inne elementy wyposażenia łazienek

·       meble (100-2000zł)

Ponadto sklep dysponował będzie ofertą innych firm handlowych, a w szczególności tych, zajmujących się handlem akcesoriami stricte biurowymi tzn. meble biurowe, fotele. Oferta ta będzie przeznaczona dla klientów instytucjonalnych, którzy często domagają się natychmiastowych terminów realizacji zamówień i z tego względu taka forma sprzedaży będzie dla nich ciekawa.

 

 

 

5
Analiza rynku

 

Rynek, na którym będzie działał sklep  to rynek krajowy, ograniczający się do terenu tylko jednego miasta - Myszkowa. Sklep będzie usytuowany w pobliżu centrum miasta koło nowo powstającego osiedla, na skrzyżowaniu dwóch ulic z sygnalizacją świetlną co może mieć wpływ zainteresowanie ofertą. Nie wyklucza się jednak szerszego kręgu klientów. Wielkość rynku określona jest przez ilość mieszkańców miasta tj. około 55 tys.

Ofertę naszą kierować będziemy głównie do ludzi młodych w przedziale wieku 20-30 lat, którzy rozpoczynają samodzielnie życie zakup, wynajęcie  mieszkania. Początkowo z uwagi na lokalny obszar rynku, a także liczbę osób mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie naszego sklepu i liczbę konkurentów na obszarze działania liczba potencjalnych klientów waha się w granicach 8-10 tysięcy osób. Dla określenia pojemności rynku przeprowadziliśmy ankietę wśród siedmiuset losowo wybranych rodzin na temat ich planów dotyczących zakupów artykułów wyposażenia wnętrz. Ankieta pokazała, że mieszkańcy Myszkowa mają zamiar w ciągu najbliższych 6 miesięcy wydać na te artykuły średnio 132 zł na osobę. W ankiecie pytaliśmy również naszych respondentów czy opowiedzieliby się za powstaniem w sąsiedztwie sklepu tej właśnie branży Zdecydowana większość (około 85%) była za.

              Aktualny popyt utrzymywał się będzie na stałym poziomie, lecz potencjalny jego wzrost leży w ciągłej rozbudowie pobliskiego osiedla. Z naszych informacji wynika, że będzie tu przybywało około 40-50 nowych mieszkań rocznie. Istotny jest również fakt, iż nie jest to jedyne nowe osiedle mieszkaniowe na terenie Myszkowa.

              Znaczna liczba konsumentów w ostatnich latach preferuje wykończenia wnętrz przy użyciu listew drewnianych, boazerii, paneli z tworzyw sztucznych, kasetonów, przez co spada zainteresowanie przede wszystkim tapetami. Obserwuje się również odchodzenie od wykorzystywania dywanów na korzyść wykładzin. Oba te zjawiska zamierzamy uwzględnić w trakcie prowadzenia naszej działalności. Innym bardzo ważnym z punktu widzenia naszej spółki faktem jest znaczna liczba nowo powstających pomieszczeń użytkowych   głównie biur. Tendencja w tej dziedzinie obejmuje jednak nie tylko nowe lokale użytkowe ale także te, których wnętrza przypominają lata minionego okresu a więc biurowce byłych przedsiębiorstw państwowych, które w chwili obecnej zmieniają swój wizerunek rynkowy i w celu zdobycia prestiżu remontują swoje pomieszczenia - jest to naszym zdaniem bardzo chłonny rynek. Dlatego nasza oferta oprócz sprzedaży będzie w przyszłości obejmowała  kompleksowe usługi - projektowanie i wyposażanie wnętrz.

Ogólna analiza szans i zagrożeń tkwiących w otoczeniu wykazała, że popyt na nasze usługi ma atrakcyjny charakter i przeważa tu trend rosnący.

6
Konkurencja

 

W Myszkowie znajdują się jeszcze dwa sklepy, których działalność podobna jest do naszej. Sklepy te oferują równie zróżnicowany asortyment. Ponadto na terenie miasta istnieje pięć mniejszych sklepów wyspecjalizowanych w sprzedaży asortymentu zawężonego do jednej grupy produktów np. lampy, meble.

Jakość sprzedawanych wyrobów przez konkurentów jest dość zróżnicowana od bardzo dobrej do niskiej. Sklepy nie posiadają określonych zasięgów działania gdyż ich lokalizacja uniemożliwia rozdzielenie miasta na takie właśnie obszary. Sklepy te znajdują się zarówno w centrum miasta jak i na jego obrzeżach, a także w innych miejscach dostępnych dla klientów. Silne strony konkurentów koncentrują się głównie na dobrej jakości usług i specjalizacji sprzedaży. Słabe strony to stosunkowo mała obecność na lokalnym rynku spowodowana przede wszystkim brakiem promocji, nieatrakcyjnymi formami sprzedaży czy wreszcie po prostu nieciekawymi dekoracjami. Nie istnieje określona marki, która byłaby najchętniej sprzedawana przez konkurencję, ich oferta to produkty i małych i dużych firmy. Czas działania czyli godziny otwarcia sklepów konkurencji podobny jest do planowanego czasu działania naszego sklepu. Możliwości rozwojowe tej części rynku zależą od koniunktury w kraju jak i ilości powstających nowych mieszkań. Przewiduje się możliwość współpracy z konkurencją.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7
Marketing

 

Atrakcyjność oferowanych przez nasz sklep produktów w porównaniu z konkurencją polega przede wszystkim na dobrej jakości. Również w związku z przewidywaną dużą skalą obrotów będziemy mogli konkurować cenowo z innymi sklepami, gdyż wielkość sprzedaży pozwoli nam funkcjonować i rozwijać się nawet przy niewielkich narzutach.

Planujemy, że na terenie naszego sklepu będą znajdowały się stoiska firm  renomowanych:

·       meble - SWARZĘDZ

·       sprzęt oświetleniowy - OSRAM, PHILIPS

·       płytki ceramiczne - MARAZZI

·       wykładziny - KOMFORT

              Wnętrze naszego sklepu będzie estetycznie wykonane na podstawie projektu dekoratora wnętrz. Wolna mużyka będzie miała za zadanie uprzyjemnianie zakupów i spotęgowanie miłego nastroju sklepu.

              Ze względu na wyniki przeprowadzonych badań, w formie ankiet wśród mieszkańców Myszkowa, na etapie przygotowań do otwarcia sklepu, które stanowiły jeszcze przed otwarciem doskonałą dla niego reklamę, nie uważaliśmy za stosowne wydatkować dużych kwot na promocję i reklamę. Ograniczyliśmy  się więc do umieszczania ogłoszeń w prasie lokalnej i postawieniu kilku tablic reklamowych najbardziej uczęszczanych miejscach, które będą jednocześnie wskazywały lokalizację naszego sklepu.

              Jeżeli zabiegi reklamowe nie odnoszą zamierzonych przez nasz skutków, wówczas mamy zamiar zastosować strategię bardziej agresywną (lokalna stacja radiowa telewizja kablowa). Zamierzamy również stosować różnego rodzaju preferencja wobec klienta (obniżka marży przy dużych zakupach, dostarczenie towaru na koszt firmy itp.)

 

 

 

 

 

 

 

8
Zarządzanie personelem

 

Zatrudniony czteroosobowy personel będzie podlegał dwuosobowemu kierownictwu w składzie Andrzej Folwarczyk i Michał Ogórek.

Pracownicy będą pełnili przede wszystkim funkcje sprzedawców - zamierzamy zatrudnić dwóch mężczyzn i dwie kobiety. Mężczyźni, jako fachowcy zajmowali by się obsługą klientów zwracających się o pomoc techniczną. Do ich obowiązków należałaby także pomoc przy rozładunku dostaw towarów, montaż nowych ekspozycji. Kobiety, jedna zatrudniona w skomputeryzowanej kasie, a druga jako ekspedientka. Do obowiązków personelu oprócz obsługi stoisk, będzie należało utrzymanie w czystości i porządku pomieszczeń sklepowych. Przy zatrudnianiu personelu będziemy kierować się wiekiem (do 30 lat), znajomością obsługi prostych programów komputerowych, miłą aparycją i łatwością w nawiązywaniu kontaktów. Od mężczyzn wymagana będzie znajomość podstawowych metod stosowanych przy kafelkowaniu, tapetowaniu i innych czynnościach wykończeniowych. Jest to nieodzowna umiejętność ze względu na fakt, iż klienci są coraz bardziej wymagający.

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin