ZASADY KONSTRUOWANIA INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUAKCYJNEGO.doc

(27 KB) Pobierz
ZASADY KONSTRUOWANIA INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUAKCYJNEGO

ZASADY KONSTRUOWANIA INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUAKCYJNEGO

 

 

1.     NALEŻY PAMIĘTAĆ O PODSTAWOWYCH ZAŁOŻENIACH WAŻNYCH W PRACY Z UCZNIEM, TAKICH JAK:

 

     Budowanie pozytywnego kontaktu emocjonalnego

 

     Doskonalenie sprawności ruchowych , czynności umysłowych i umiejętności społecznych

 

     Stosowanie pozytywnych wzmocnień i promowanie atmosfery sukcesu

 

     Stopniowanie trudności

 

     Wykorzystywanie materiału konkretnego, bliskiego dziecku, szczególnie na początku prezentacji nowego zadania

 

2.     WYBIERAJĄC METODY, FORMY PRACY I ŚRODKI DYDAKTYCZNE UWZGLĘDNIAMY ZASADY ORTODYDAKTYKI W SZCZEGÓLNOŚCI:

      Zasadę gruntownej znajomości dziecka i przychodzenia mu z racjonalną, specjalistyczną pomocą.

      Zasadę dostosowania poczynań pedagogicznych do możliwości i potrzeb uczniów oraz warunków środowiskowych:

o       Zasada indywidualizacji wymagań, metod, doboru środków dydaktycznych oraz organizacji i tempa pracy,

o       Zasada przystępności treści nauczania,

o       Zasada stopniowania trudności.

      Zasada aktywnego i świadomego udziału dziecka w procesie nauczania- uczenia się.

      Zasada wszechstronnej poglądowości i przykładu.

      Zasady trwałości osiągnięć, umiejętności korzystania z nich i dalszego ich doskonalenia:

o        Zasada systematyczności (planowy i logiczny układ materiału nauczania),

o        Zasada trwałości wiedzy (stałe utrwalanie nabytych wiadomości i umiejętności),

o        Zasada wiązania teorii z praktyką (zastosowanie w życiu codziennym).

3.     UWZGLĘDNIAMY SPECYFIKĘ KSZTAŁCENIA DZIECI I MŁODZIEŻY Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM POLEGAJĄCĄ NA:

 

      całościowym, zintegrowanym wychowaniu i nauczaniu

      wielozmysłowym poznaniu

      uwzględnianiu, podczas ustalania kierunków pracy z uczniem, prawa do rozwoju we własnym tempie

      kryterium doboru treści jest ich przydatność dla ucznia

 

4.     OPRACOWYWANY PROGRAM MUSI UWZGLĘDNIAĆ CELE, ZADANIA I TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin