plan maj 2010.doc

(250 KB) Pobierz
Plan wychowawczo-dydaktyczny

 

Plan wychowawczo-dydaktyczny

na miesiąc maj 2010r

dla grupy dzieci 3-4-letnich „Żabki”

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne:

 

1.Dziecko dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną: budzenie się

    przyrody do życia; wie, że woda i słońce są niezbędne dla życia roślin;

 

2 Dziecko utrwala nazwy kolorów poprzez różnorodne zabawy dydaktyczne

  i doświadczenia z wykorzystaniem wody i farb w kolorach

   podstawowych (żółty, zielony, czerwony, niebieski)

 

3.Dziecko zna i nazywa zwierzęta żyjące w naturalnym środowisku

  (charakterystyczny wygląd, sposób poruszania się, wydawane odgłosy

      i nazywa ich domy);

 

4. Dziecko odtwarza liczbę elementów w zbiorze poprzez tupanie, klaskanie,

   podskoki; posługuje się liczebnikami porządkowymi; określa ilość elementów

    w zbiorze; dużo – mało, mniej więcej, tyle samo;

    

 

5. Dziecko odczuwa głęboką więź emocjonalną z rodziną. Uczy się sposobów

  wyrażania uczuć -recytacja wierszy i śpiewanie piosenek, wręczanie bliskim

   upominków; uczestniczy w przygotowaniach do uroczystości z okazji dnia

   rodziców;

 

6 .Dziecko rozwija twórczą inwencję poprzez projektowanie i wykonywanie

  prac plastycznych, muzykowanie i improwizowanie.

 

 

 

 

 

 

                                                                    Opracowała:

 

 

 

Tematyka wiodąca: „Tęczowa kraina

Termin realizacji 04.05-14.05.2010r.

 

Hasła z podstawy programowej:

ü     Poznanie cech charakterystycznych nowej pory roku – wiosny.

ü     Poszerzanie doświadczeń plastycznych - malowanie natury.

ü     Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

ü     Utrwalanie zadań matematycznych.

ü     Wdrażanie dzieci do wspólnego działania w zespole.

ü     Wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy.

 

1.Poniedziałek -3 MAJ-DZIEŃ WOLNY

 

2 Wtorek

         A)„Wszystko kwitnie”- spacer do pobliskich ogródków działkowych połączony

             z obserwacją kwitnienia roślin;

         Cel ogólny:

             -Obserwowanie przyrody w ogrodzie przedszkolnym i najbliższym otoczeniu

               (kwitnących drzew i krzewów)

            Dziecko:

               - obserwuje kwitnące drzewa owocowe, krzewy i kwiaty, porównuje je;

               - rozpoznaje i nazywa poszczególne części roślin(pień, gałąź, kwiat, liść);

 

           B) „Wiosenne drzewko”- naklejanie gotowych elementów (kwiatków, listków)

                na szablon drzewa naszkicowany na szarym papierze-praca w zespołach;

          Cel ogólny:

            -poszerzenie doświadczeń plastycznych w oparciu o osobiste przeżycia ze spaceru;

            -wdrażanie do prac zespołowych i dzielenia się;

         Dziecko:

          -nakleja kwiatki i liście na szablon drzewa,

          -rozumie pojęcia: na i pod;

3. Środa

      A)Rozmowy biedronek?”- zabawa matematyczna poprzedzona wyliczanką

           (zbór własny)

         Cel ogólny:

       - poznanie i utrwalenie prostej wyliczanki;

        -przeliczanie i porównywanie biedronek w zakresie dostępnym dziecku;

        Dziecko:

         -wie jak wygląda biedronka;;

         -prawidłowo przelicza porównuje i określa położenie biedronek: na, obok, pod, między;

      B) Biedroneczki”- słuchanie śpiewu nauczycielki z trójkąta;

                   Cel ogólny:

                      -poznanie i utrwalenie wyglądu i brzmienia instrumentu muzycznego -trójkąta;

                    Dziecko

                    -zna słowa i melodię piosenki, gra na instrumencie;

                   -ćwiczy mięśnie narządów mowy;

 

4.Czwartek

            A) Na łące”- prezentacja multimedialna połączona z oglądaniem

                              kolorowych atlasów zwierząt i albumów

                             zainspirowana opowiadaniem krasnala Milusia;

                      Cel ogólny:

                      -poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku-

                        owady, motyle, biedronki, koniki polne,żaby;

                     -zachęcanie dzieci do poszukiwania informacji o świecie w Internecie, atlasach

                        i albumach;

                      Dziecko:

                             - ogląda z zainteresowaniem film edukacyjny oraz

                               ilustracje przedstawiające różne gatunki owadów, nazywa je;

                              - łączy opis słowny-zagadkę z ilustracją;

                 B) Kolorowy motyl- malowanie palcami;

                 Cel ogólny:

                    - rozwijanie wyobraźni plastycznej;

                    -utrwalenie kolorów podstawowych;

                    Dziecko:

                    -maluje szablon motyla palcami, dba o estetykę pracy;

                     -jest twórcą galerii prac;

5.Piątek

           A)Kolory tęczy”- zabawy badawcze w ogrodzie przedszkolnym

                  zainspirowane wierszem (zbiór własny)

             Cel ogólny:

             -rozwijanie myślenia przyczynowo-skukowego poprzez uczestnictwo w zabawie

                badawczej ;poznanie kolorów tęczy;

              Dziecko:

               -uczestniczy chętnie w zabawie badawczej; wymienia kolory tęczy;

               - posługuje się liczbami w aspekcie porządkowym;

                 B) Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem piłek

                   (w ogrodzie przedszkolnym)

               Cel ogólny:

                -rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;

                 Dziecko:

                 -toczy piłkę oburącz;

                 - pokonuje tor przeszkód w ogrodzie przedszkolnym;

6. Poniedziałek

           A) W kolorkowie- zabawy dydaktyczne zainspirowane teatrzykiem sylwet

                                    wg utworu J.Giza;

                             Cel ogólny:

                             -rozwijanie pamięci i ekspresji teatralnej;

                             -kształtowanie postawy twórczej poprzez samodzielne uzyskiwanie

                              kolorów pochodnych;

                             Dziecko:

                             -potrafi odpowiedzieć na pytania n-la dotyczące opowiadania;

                             -uczestniczy w doświadczeniu łączenia farb;

                          B)”Kolorowy świat”- wydzieranka z papieru;

                           Cel ogólny:

                            -usprawnienie precyzji ruchów dłoni i palców poprzez wydzieranie

                             i darcie kolorowego papieru;

                            -zwrócenie uwagi dzieci na konieczność planowania swojej pracy na kartce;

                           Dziecko:

                            -wydziera kształty z papieru, nakleja elementy na kartkę;

7.Wtorek

                        A) „Gra w kolory-żółty”- swobodne wypowiedzi dzieci przy gazetce

                                 tematycznej zainspirowane utworem A.Rumińskiej;

                              Cel ogólny:

                              - utrwalenie umiejętności rozpoznawania koloru żółtego;

                               -ćwiczenia przestrzegania określonych zasad w zabawach;

                                 Dziecko:

                                - rozpoznaje w otoczeniu przedmioty koloru żółtego;

                                -uczestniczy w zabawie usprawniającej język „Malarz”;

                          

  B)Kwiaty i motyle”- improwizacja ruchowa;

      Cel ogólny:

     - rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej;

     -uwrażliwienie dzieci na zmianę tempa w muzyce;

                                 Dziecko:

                                 -wciela się w przydzielone mu role;

                                 - reaguje na znak pauzy;

8.Środa

                      A)Gra w kolory-zielony”- zabawa dydaktyczna poprzedzona

                                   recytacja wiersza A.Rumińskiej z wykorzystaniem mozaiki

                                    geometrycznej;

                           Cel ogólny:

                             - utrwalenie umiejętności rozpoznawania koloru zielonego;

                             -ćwiczenia umiętności rozpoznawania kształtów niektórych przedmiotów;

                            Dziecko:

                              - uczestniczy w zabawach:„co jest zielone?” i „grasz w zielone”?

                              - wykonuje kartę pracy, przel...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin