Silnik_2.8_30V_-_mechanika_-_big.pdf

(7099 KB) Pobierz
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184290.xml?xsl=3
Cechy charakterystyczne „II“ i „III generacji silników“
Strona 1 z 1
Cechy charakterystyczne „II“ i „III generacji
silników“
Z zewnątrz „II“ i „III generację silników“
można rozróżnić po kształcie osłon
głowicy silnika:
A - „II generacja silników“ (do ok. 04.1997)
B - „III generacja silników“ (od ok. 04.1997)
„I generacja silników“ dotyczy jedynie silników
2V.
„III generację silników“ w odróżnieniu od
„II generacji silników“charakteryzują
następujące innowacje:
blok silnika z szerszymi pokrywami
głównych łożysk.
łamane korbowody zamiast przecinanych
(stopniowe wprowadzenie).
pompa olejowa z napędem łańcuchowym
pod układem korbowo-tłokowym.
zmieniony przedni kołnierz uszczelniający.
zmieniona prowadnica oleju w głowicy
silnika, najpierw o przewody
doprowadzania oleju na pokrywach łożysk
wałków rozrządu; później zastąpiona
zintegrowanymi kanałami olejowymi w
pokrywach łożysk wałków rozrządu.
zmieniona górna część miski olejowej z
płynną uszczelką.
zmienione odpowietrzanie przestrzeni
korbowej.
zmieniony napinacz i osłona paska
zębatego.
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184290.xml?xsl=3
2008-07-14
14409897.020.png 14409897.021.png
Dane silnika
Strona 1 z 2
Dane silnika
Kod literowy
ACK
AGA
AJG
ALF
ALG
Pojemność
skokowa
l
2,771
2,393
2,393
2,393
2,771
Moc
KW przy 1/min 142/6000
121/5600
120/5600
121/5600
142/6000
Moment
obrotowy
Nm przy 1/min 280/3200
230/3500
230/3500
230/3500
280/3200
Średnica
cylindra
Ø mm
82,5
81,0
81,0
81,0
82,5
Skok tłoka
mm
86,4
77,4
77,4
77,4
86,4
Stopień
sprężania
10,6
10,5
10,5
10,5
10,3
Liczba
oktanowa
co najmniej
98 1)
95 2)
95 2)
95 2)
98 1)
Wtrysk paliwa, zapłon
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Recyrkulacja spalin
Nie
Nie
Nie
Nie
Nie
Układ doładowania
Nie
Nie
Nie
Nie
Nie
Katalizator
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja spalania stukowego
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja lambda
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Układ doprowadzania wtórnego
powietrza
Nie
Nie
Nie
Tak
Tak
z 1) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 95, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
z 2) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 91, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
Kod literowy
AML
AMM
AMX
APR
APS
Pojemność
skokowa
l
2,393
2,393
2,771
2,771
2,393
Moc
KW przy 1/min 121/6000
120/6000
142/6000
142/6000
121/6000
Moment
obrotowy
Nm przy 1/min 230/3200
230/3200
280/3200
280/3200
230/3200
Średnica
cylindra
Ø mm
81,0
81,0
82,5
82,5
81,0
Skok tłoka
mm
77,4
77,4
86,4
86,4
77,4
Stopień
sprężania
10,5
10,5
10,3
10,1
10,5
Liczba
oktanowa
co najmniej
95 2)
95 2)
98 1)
98 1)
95 2)
Wtrysk paliwa, zapłon
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Recyrkulacja spalin
Nie
Nie
Nie
Nie
Nie
Układ doładowania
Nie
Nie
Nie
Nie
Nie
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184291.xml?xsl=3
2008-07-14
14409897.022.png 14409897.023.png 14409897.001.png 14409897.002.png 14409897.003.png 14409897.004.png 14409897.005.png 14409897.006.png 14409897.007.png 14409897.008.png 14409897.009.png 14409897.010.png
 
Dane silnika
Strona 2 z 2
Katalizator
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja spalania stukowego
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja lambda
Tak
Tak
Tak
Tak
Tak
Układ doprowadzania wtórnego
powietrza
Tak
Nie
Nie
Tak
Tak
z 1) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 95, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
z 2) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 91, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
Kod literowy
APZ
AQD
ARJ
ATX
Pojemność
skokowa
l
2,393
2,771
2,393
2,771
Moc
KW przy 1/min 120/6000
142/6000
121/6000
140/6000
Moment
obrotowy
Nm przy 1/min 230/3200
280/3200
230/3200
260/3000
Średnica
cylindra
Ø mm
81,0
82,5
81,0
82,5
Skok tłoka
mm
77,4
86,4
77,4
86,4
Stopień
sprężania
10,5
10,1
10,5
10,1
Liczba
oktanowa
co najmniej
95 2)
98 1)
95 2)
98 1)
Wtrysk paliwa, zapłon
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Układ
Motronic
Recyrkulacja spalin
Nie
Tak
Nie
Nie
Układ doładowania
Nie
Nie
Nie
Nie
Katalizator
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja spalania stukowego
Tak
Tak
Tak
Tak
Regulacja lambda
Tak
Tak
Tak
Tak
Układ doprowadzania wtórnego
powietrza
Tak
Tak
Nie
Tak
z 1) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 95, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
z 2) W wyjątkowych przypadkach co najmniej liczba oktanowa 91, powoduje to jednak zmniejszenie mocy.
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184291.xml?xsl=3
2008-07-14
14409897.011.png 14409897.012.png 14409897.013.png 14409897.014.png
Wymontowanie silnika
Strona 1 z 22
Wymontowanie silnika
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
Przyrząd do podwieszania -10-222 A-
Przyrząd do podwieszania -2024 A-
Klamry do przewodów do Ø 25 mm -3094-
Podpora skrzyni biegów -3147-
Żuraw warsztatowy -V.A.G 1202 A- lub -VAS 6100-
Wanna warsztatowa -VAS 6208- lub -V.A.G 1306-
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184293.xml?xsl=3
2008-07-14
14409897.015.png 14409897.016.png
Wymontowanie silnika
Strona 2 z 22
Trzpień blokujący -3204-
Klucz do nakrętek dwuotworowych -3212-
Klucz maszynowy płaski -3312-
Przyrząd do odsysania zużytego oleju -
V.A.G 1782-
Przebieg czynności
Wskazówka
Silnik zostaje wymontowany bez skrzyni
biegów do przodu.
Spuszczony płyn chłodzący należy
przechować w czystym pojemniku do
regeneracji lub ponownego wykorzystania.
Wszystkie opaski przewodów, które przy
wymontowaniu zostaną poluzowane lub
przecięte, przy zamontowaniu umieścić w
tym samym miejscu.
Samochody z automatyczną skrzynią
biegów:
– Ustawić dźwignię przełączania zakresów w
położeniu „N“.
Dotyczy wszystkich:
Ostrożnie!
Przestrzegać zasad bezpieczeństwa przy
odłączaniu akumulatora → Gr.napraw27 .
– Pozwolić, aby wycieraczki ustawiły się w
położeniu pionowym.
– Wyciągnąć gumową uszczelkę osłony
podszybia -zgodnie z kierunkiem strzałek-.
– Zdjąć do przodu osłonę podszybia -1-.
– Odłączyć przewód masy -patrz strzałka- od
akumulatora przy wyłączonym zapłonie.
vw-wi://rl/A.pl-PL.004.5507.89.wi::25184293.xml?xsl=3
2008-07-14
14409897.017.png 14409897.018.png 14409897.019.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin