Mendokusai2.docx

(14 KB) Pobierz

Materiały do nawęglania:

C15-stal niestopowa o zawartości węgla ok. 0,15% i zawartości manganu <1%

16MnCr5(16HG) – stal stopowa konstrukcyjna zawierająca ok. 0,16% C; 1-1,3%Mn; 0,8-1-1%Cr

15CrNi6(15HN) – stal chromowo-niklowa do nawęglania. 0,15%C; 1,4-1,7%Cr; 1,4-1,7Ni

Materiały do ulepszania: C25, C45, C55, 34Cr4

Materiały na panwie łożysk:

SnSb8Cu4; SnSb12Cu6Pb – stop łożyskowy cynowo-antymonowo-miedziowy

PbSb15SnAs; PbSb14Sn9As – stop łożyskowy ołowiowo-cynowo-antymonowo-miedziowy

PbSb10Sn6 – stop łożyskowy ołowiowo-cynowo-antymonowy.

Materiały na narzędzia:

N7E – stal narzędziowa  niestopowa płytko hartująca 0,7%C

N13 – stal narzędziowa 0,13%C głęboko hartująca

N45 – stal narzędziowa niestopowa zgrzewalna

NC10, NC6 – stal narzędziowa stopowa do pracy na zimno

SW7M (HS6-5-2)– stal szybkotnąca

SK10V (HS10-4-3-10) stal szybkotnąca

N12E – stal narzędziowa węglowa

Materiały na śruby, nakrętki:

S235, S275, S355 – stal konstrukcyjna o granicy plastyczności Re=235, 275, 355

E295 – stal maszynowa o Re=295

C40, C45, C50 – stal niestopowa

Materiały do produkcji samochodów:

AlMg10 – stop aluminium z magnezem

AlMg5Si1 – stop aluminium, odlewy odporne na korozje

AlSi11, AlSi7 – stop aluminium z krzemem, felgi aluminiowe

AlSi13Mg1CuNi –  stop aluminium o zawartości 13% Si, tłoki silników

AlSi21CuNi – stop aluminium 21%Si, tłoki silników

PbSb10Sn6 – stop łożyskowy cyny i ołowiu, na panwie łożysk

AK12, AK20 – silumin (Al-Si 12,20% Si), tłoki silników

AK51, AK52 – silumin (5,6% Si) – głowice silników spalinowych

15CrNi6(15HN)  - stal chromowo-niklowa 0,15% C; 1,4-1,7%Cr; 1,4-1,7Ni, do sworzni tłokowych

16MnCr5(16HG) – stal stopowa konstrukcyjna 0,16% C; 1-1,3%Mn; 0,8-1,1%Cr, do sworzni tłokowych

C40, C45 – stal konstrukcyjna, wały korbowe

41Cr4(40H) – stal stopowa 0,41% C, 1,05%Cr, korbowody

Materiały na obrabiarki:             

E355, E360 – stal maszynowa o Re=355MPa

C40,C45,C50 – stal konstrukcyjna, wrzeciona obrabiarek

EN-GJV-250 – żeliwo szare

EN-GJMW-350-4 – żeliwo ciągliwe białe o Rm=350Mpa i wydłużeniu min. 4%

S275, S355 – stal konstrukcyjna o granicy plastyczności Re=275MPa

PbSb10Sn6 – stop łożyskowy cyny i ołowiu

16MnCr5 (16HG) - stal stopowa konstrukcyjna 0,16% C; 1-1,3%Mn; 0,8-1,1%Cr

NC10, NC11 –stal narzędziowa stopowa do pracy na zimno

NC6 – stal narzędziowa stopowa do pracy na zimno, skrawarki

NCLV (X40CrMoV511) – stal narzędziowa stopowa

WNL (35CrMo8) – stal narzędziowa do pracy na gorąco

A10X (11SMN30) – stal automatowa

Materiały na koła zębate:

EN-GJN-250 (ZL 250) – żeliwo szare

E295 – stal konstrukcyjna zwykłej jakości

C25, C45, C55 –stal konstrukcyjna

34Cr4 (30H) – stal do ulepszania cieplnego

C15, 16MnCr5 (16HG) – stal do nawęglania

Materiały na czołgi:

X120Mn12 – 1,1-1,3%C; 12-13%Mn, stal specjalna wysokostopowa, odporna na ścieranie, wysokomanganowa; gąsienice

X120Mn13 – 1-1,3%C; 12-14%Mn, stal specjalna wysokostopowa, odporna na ścieranie, wysokomanganowa; gąsienice

11G12, 110G12 – 1,05-1,25%C; 11,5-14%Mn, stal specjalna wysokostopowa, odporna na ścieranie, wysokomanganowa; gąsienice

AK12, AK20 – stopy Al-Si, tłoki

AK51, AK52 – stopy Al-Si, głowice

15HH stal konstrukcyjna (molibden+chrom), sworznie tłokowe

16HG (16MnCr5) – stal do nawęglania, sworznie tłokowe

Zl250 – żeliwo szare, kadłuby

Zl200 – żeliwo szare, pierścienie tłokowe

40HH – stal z dodatkiem molibdenu i chromu

CuZn – rury chłodnicy

H25N2052 – stal żaroodporna i żarowytrzymała, wylot miotacza ognia

PbSe – akumulatory

21HMF – stal z dodatkiem chromu, molibdenu i womadu, śruby i nakrętki

3H13 – stal nierdzewna, zbiornik paliwa

36HNM (36CrNiMo4)– stal stopowa do ulepszania, zawory

St44K – stal odporna na wysokie ciśnienie, lufa

40H (41Cr4) – stal stopowa, korbowody

FeNi35Mn1 (inwar) – stop żelaza z niklem, wkładki kompensacyjne

MoS9 – stop miedzi z magnezem, okablowanie

ŁH18M – stop łożyskowy

Materiały na samoloty:

PA6 (AlCu4MgSi), PA31 (AlCu2SiMn)  – duraluminium, elementy konstrukcyjne samolotów

PA7 (AlCu4Mg1) –duraluminium, wyposażenie samolotu, przekładnie, wałki, śruby

PA10 (AlSiMgCu) – duraluminium, średnio obciążone konstrukcje samolotów

PA21 (AlCu4Mg0,5) – duraluminium, nity

AlMg5Mn – hydronalium, nity

AlCu4MgMnA, AlCu3MgMn,AlCu4Mg1MnA, AlCu2Mg, AlCu4MnMg - durale

PA9 (AlZn5,5MgCu) – duraluminium, mocno obciążone elementy konstrukcyjne

36HNM (36CrNiMo4) – stal do ulepszania cieplnego, wały korbowe silników lotniczych

Ti-10V-2Fe-3Al; B120VCA; WT5; Ti-5,5Al-2,5Sn-3Cu; WT20; Ti-4Al-4V; Ti-4Al-4Mn; WT3-1; WT22; WT30; WT15; Ti-13V-11Cr-3Al;

Ti-6Al-4V(skrzydła, wloty powietrza);TiMo15Zr5;TiAl3V13Cr11;

Okręty podwodne:

PA11 – stop aluminium (AlMg3);

PA13 – stop aluminium (AlMg4,5Mn0,7) – stop aluminium

AK11 (AlSi11) – silumin, armatura okrętowa

AK7 (AlSi7) – silumin

2H13 (X20Cr13) – stal nierdzewna martenzytyczna

18G2A (S355) – stal stopowa o podwyższonej wytrzymałości

MO59 (CuZn39Pb2) – stop ołowiowy

AlMg2Mn, AlMg5MnCr, AlMg3Mn, AlMg5Mn – hydronalium, stop Al z Mg

Stopy tytanu.

U8/h7; H8/s7; S7/h6; H7/r6; R7/h6 - Połączenia wtłaczane kół zębatych z wałami, tarcz sprzęgłowych oraz wieńców kół zębatych z piastami,

H7/p6; P7/h6 - Połączenia kół zębatych z wałami maszyn obciążonych zmiennie i udarowo, łączenie tulei łożyskowych, kołków, pierścieni osadczych oraz wpustów,

H7/n6; N7/h6 - Połączenia wieńców kół zębatych z piastami, dźwigni i korb na wałach, tulei w korpusach, kół i sprzęgieł na wałach, łożysk na wałach,

H7/m6; M7/h6 - Połączenia kół pasowych i zębatych na wałach, zabezpieczone przed przemieszczaniem wzdłużnym, sworzni oraz kołków ustalających,

H7/k6 - Połączenia kół pasowych i zamachowych z wałami, ręcznych dźwigni na wałach, kołków, śrub oraz sworzni ustalających,

H7/j6; J7/h6 - Połączenia części często demontowanych ręcznie: zewnętrzne pierścienie łożysk tocznych w osłonach, wymienne koła zębate i koła pasowe na wałach, często wymieniane tuleje łożyskowe oraz panewki łożysk ślizgowych,

H7/h6 - Połączenia umożliwiające ręczne przesuwanie po nasmarowaniu: zewnętrzne pierścienie łożysk tocznych, pierścienie uszczelniające, prowadnice, łożyska ślizgowe oraz narzędzia na trzpieniach,

H8/h9; H9/h8 - Połączenia pierścieni osadczych i łożyska ślizgowe,

H11/h11 - Połączenia części lutowanych lub spawane, zaciskane na wałach, tuleje dystansowe,

H7/g6; G7/h6 - Łożyska ślizgowe korbowodów,

H7/f7 - Łożyska i prowadnice ślizgowe,

H8/e8; E8/h9 - Połączenia ze znacznym luzem; wały w długich łożyskach,

H11/d9; H11/d11; D11/h11 - Połączenia nitów z otworami,

H11/c11 - Połączenia z dużym luzem; łożyska maszyn rolniczych

Zgłoś jeśli naruszono regulamin