pytania z poprzednich lat.doc

(156 KB) Pobierz

ZIELONYM - zaznaczamy odp. które sprawdziliśmy i jesteśmy pewni na 100%

CZERWONYM - zaznaczamy odp. których nie jesteśmy pewni

CZARNYM  - zaznaczamy odp. których nie sprawdziliśmy

Dorzuciłem na dole jeszcze “kilka” pytań. Nie mam już siły tego formatować ani sprawdzać - myślę, że wrócimy do tego rano. Niestety nie we wszystkich pytaniach były podane wszystkie 4 możliwe odpowiedzi, ktoś zostawił tylko potencjalnie dobre odpowiedzi. (PS. Starałam się wyedytować, ale abcd mnie powaliło i nie umiem tego zmienić mając tak okrojony panel, a skopiować do worda nie moge.... zrobilam ile byłam w stanie :( jeśli Ci się nie podoba to najwyżej masz tyle samo roboty co wcześniej ;) -A)

 

 

 

1.      Głównym celem metody QFD jest:

a.      udoskonalenie procesu rozwoju produktu względnie usługi

b.      minimalizacja niezadowolenia klientów

c.      rozdzielenie rozwoju produktu od marketingu

d.      wykrycie i rozwiązanie problemów jakościowych w przedsiębiorstwie

2.      Paradygmat to:

a.      twierdzenie przyjmowane za pewnik tylko na zasadzie autorytetu, bez kontroli krytycznej i bez względu na zgodność z doświadczeniem

b.      przyjęty sposób widzenia rzeczywistości w danej dziedzinie, doktrynie itp.; utarty schematy myślenia

c.      rozumowanie o pozornie oczywistej prawdziwości jego elementów, ale wskutek zawartego w nim błędu prowadzące do wniosków jawnie sprzecznych ze sobą

d.      metoda zapewnienia jakości opracowana w Japonii

3.      Pionier paradygmatu to:

a.      ktoś, kto odkrywa nowe reguły i czasem je patentuje

b.      ktoś, kto stosuje w praktyce nowy paradygmat, który jest jeszcze powierzchowną, niesprawdzoną ideą.

c.      szef służb kontrolujących jakość, który posługuje się opracowaną w Japonii metodą paradygmatu

d.      lider zespołu utworzonego dla zastosowania Poka-Yoke

4.      Trzy podstawowe cechy pioniera paradygmatu to:

a.      wysoka inteligencja, odporność na stres, cierpliwość

b.      pracowitość, kompetencje, lojalność,

c.      intuicja, odwaga, długoterminowe zaangażowanie

d.      spostrzegawczość, zdolność kierowania zespołem, fachowość

5.      Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe:

a.      kultura wewnątrz-zakładowa jest zespołowym wynikiem tego, jak ludzie myślą, czują i działają

b.      kultura wewnątrz-zakładowa wyraża się w zachowaniu, postawie, wartościach i przekonaniach

c.      zorientowanie na klienta należy do kultury wewnątrz-zakładowej TQM

d.      kultura wewnątrz-zakładowa to stopień do jakiego pracownicy są kulturalni

6.      Misja przedsiębiorstwa to:

a.      zakład tego przedsiębiorstwa położony za granią

b.      wyłączne przedstawicielstwo tego przedsiębiorstwa w danym kraju

c.      generowanie zysków dla właścicieli

d.      główny, ponadczasowy cel dla jakiego istnieje przedsiębiorstwo

7.      Polityka Jakości organizacji powinna:

a.      precyzyjnie podawać cechy jakościowe oferowanych wyrobów

b.      być zaproponowana przez związki zawodowe

c.      być krótkie

d.      tworzyć ramy do ustanowienia i przeglądów dot. jakości

8.      Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe:

a.      polityka jakości powinna odpowiadać celom organizacji

b.      politykę jakości powinna być znana każdemu pracownikowi

c.      polityka jakości powinna być podpisana przez pełnomocnika ds. systemu jakości

d.      pod sformułowaniem polityki jakości oprócz podpisu powinna widnieć data i miejsce

9.      5S to:

a.      samodzielne stanowienie, samemu sobie stanowiska

b.      selekcja, systematyka, sprzątanie, schludność, samodyscyplina

c.      najwyższa ocena jakości wyrobu

d.      metoda doskonalenia konstrukcji produkowanych wyrobów

10.  Podstawowym zadaniem karty kontrolnej SPC jest:

a.      monitorowanie zgodności cechy jakościowej za specyfikacją

b.      odróżnienie zmienności losowych od specjalnych występujących w procesie

c.      monitorowanie wydajności procesu produkcyjnego

d.      ocena wadliwości procesu produkcyjnego

11.  Które sformułowanie jest prawdziwe: (jesli naturalne=losowe to jest ok)

a.      naturalne rozproszenie procesu jest zwykle redukowane w wyniku działań lokalnych (operatora)

b.      naturalne rozproszenie procesu może być zredukowane w wyniku działań systemowych (strukturalnych)

c.      naturalne rozproszenie procesu nie może być zredukowane

d.      naturalne rozproszenie procesu można całkowicie wyeliminować

12.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? Korekcji procesu należy dokonywać wtedy:

a.      gdy wartość badanej właściwości jest różna od wartości zadanej

b.      gdy wartość badanej właściwości przekroczyła dopuszczalny zakres odchyłek (jest poza tolerancją) 

c.      gdy wartość badanej właściwości przekroczyła granice naturalnej ziemności procesu

d.      gdy nadszedł moment regulacji procesu ustalony harmonogramem

13.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? W procesie statystycznie stabilnym:

a.      nie powstają braki4

b.      powstaje 0,27% braków

c.      poziom braków jest stabilny i przewidywalny

d.      poziom braków w miarę upływu czasu stopniowo maleje

14.  Które z poniższych sformułowań jest prawdziwe? Stan statystycznie stabilny procesu:

a.      nie jest możliwy do osiągnięcia

b.      można go osiągnąć, ale jest on wynikiem wysiłków, starań i działań doskonalących

c.      jest łatwy do osiągnięcia, bo jest to naturalny stan procesu (statystyczna stabilność = naturalna zmienność)    → http://www.strefa-iso.pl/pl,artykuly,narzedzia-jakosci-karty-kontrolne-spc

d.      raz osiągnięty, nie wymaga specjalnego nadzoru

15.  W procesie będącym w stanie statystycznie ustabilizowanym:

a.      produkowane są tylko jednostki zgodne

b.      pojawiają się braki przy czym tyle samo jednostek jest poza górną i dolną granicą tolerancji

c.      pojawiają się braki, przy czym ich liczba zależy od zdolności procesu

d.      regularnie w określonych odstępach czasu pojawiają się braki

16.  Granice kontrolne:

a.      są określane na podstawie granic tolerancji technologicznych procesu

b.      są określane na podstawie rzeczywistego przebiegu procesu w losowo wybranej chwili

c.      są określane na podstawie specyfikacji konstrukcyjnych dla części wykonywanej w danym procesie

d.      są określane na podstawie rzeczywistego przebiegu procesu w okresie, gdy był on ustabilizowany

17.  Granice kontrolne:

a.      są na nowo wyznaczane po zakończeniu każdej karty kontrolnej

b.      są na nowo wyznaczane po upływie jednego, pełnego dnia roboczego

c.      są na nowo wyznaczane po stwierdzeniu, że zmianom uległa charakterystyczna dla procesu zmienność

d.      pozostają niezmienne, gdy zostały raz wyznaczone na podstawie stabilnego procesu

18.  Która z par wskaźników opisuje proces o poniższym rozkładzie:

a.      Cp=1,0                     Cpk=0,5 nie mając obrazka wydaje mi się to właściwe, bo włąśnie taki przykład podał gościu na wykładzie:D Mogę go opisać jak chcecie ;)

Opisz:P

A więc: Mamy dwa wskaźniki Cp i Cpk. Albo jednak nie ;) Jednoroga slajdy pt “Zdolność procesu” i tam są opisane sytuacje na slajdzie 7 stronie 2 ;) Akurat na zajęciach była sytuacja 3. Tylko Cp bylo 1 a Cpk 0,5. Chodzi o to, że Cp nam nie mówi o przesunięciu tego wykresu, dlatego uzależniamy to od Cpk. Gdy Cp=Cpk to jest idealnie na środku. Nie będę drążyła :P

b.      Cp>1,0                     Cpk>0

c.      CP=1,5                     Cpk=1,5

d.      Cp>1,0                     Cpk=0

19.  Punkt poza granicami kontrolnymi wskazuje na to, że:

a.      na pewno został wyprodukowany brak

b.      na pewno wystąpiły przyczyny specjalne

c.      jest duże prawdopodobieństwo, że wystąpiły przyczyny specjalne

d.      jest duże prawdopodobieństwo, że wystąpiły przyczyny losowe

20.  W rozwiązaniach typu Poka-Yoke (zapobieganie błędom) dokonywana jest:

a.      100% kontrola po procesie prowadzona przez kontrolerów inspekcyjnych

b.      kontrola wyrywkowa po procesie prowadzona przez kontrolerów inspekcyjnych

c.      kontrola wyrywkowa w trakcie trwania procesu prowadzona przez operatora

d.      żadne z powyższych

21.  Charakterystyczną cechą rozwiązań Poka-Yoke jest:

a.      kontrola u źródeł

b.      kontrola oceniająca

c.      kontrola ostateczna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin