Co oznacza twoje imię.txt

(5 KB) Pobierz
Co oznacza twoje imi�?
(Dzia� Magia)
Czym jest twoje imi�?

Chrzest jest dla religii chrze�cija�skiej najwa�niejszym sakramentem. Wtedy to oficjalnie przyjmowany jest do wsp�lnoty religijnej nowy cz�onek. Zgodnie z wol� rodzic�w, lub w niekt�rych przypadkach samego chrzczonego, wybierane jest mu nowe imi�. Teoretycznie ma ono oznacza� porzucenie starej to�samo�ci i wst�pienie na now� �cie�k� �ycia.
Podobne czynno�ci wykonuje si� tak�e w wielu tradycjach magicznych. To magiczne imi� wybierane jest zazwyczaj przed inicjacj�, a nadawane w trakcie, cho� niekt�rzy uznaj�, �e najlepszym rozwi�zaniem jest to, aby adept odnalaz� je dopiero w trakcie swej w�dr�wki po �wiecie magii. Ma ono by� odwzorowaniem jego magicznej osobowo�ci i �cie�ki, jak� obra�. Czasami zawiera ono tak�e informacje na temat celu, zwyczaj�w, roli, jak� adept pe�ni w magicznym spo�ecze�stwie. Podobnie jak u plemion india�skich, imi� nie bierze si� znik�d. Kto� nazywany "Sokole oko" powinien z pewno�ci� zas�ugiwa� na to miano. Dosy� cz�sto dochodzi tak�e do czego�, co ja nazywam ewolucj� imienia. W ramach rozwoju, nabierania do�wiadczenia adept wybiera sobie kolejn� godno��, najcz�ciej porzucaj�c star�. Ta z pewno�ci� co� znaczy.
Religia i praktyki chrze�cija�skie stanowi� dobr� analogi�, a kolejnym tego przyk�adem jest nast�pny sakrament, jaki przyjmuj� chrze�cijanie- bierzmowanie, kt�re b�d� dalej por�wnywa� do wy�ej wspomnianej przeze mnie ewolucji. Cz�� ludzi wybiera sobie drugie b�d� trzecie imi� zupe�nie przypadkowo, spo�r�d panteonu �wi�tych, natomiast pozostali odnajduj� sobie takiego �wi�tego, kt�ry w jaki� spos�b im odpowiada, czy to z powo�ania, czy po prostu podoba im si� jego historia. Warunkiem dost�pienia tego sakramentu jest chrzest oraz odpowiedni wiek. W systemie magicznym wiek jest analogiczny do stopnia rozwoju, przebytej drogi na tej �cie�ce. Doskona�ym przyk�adem powi�zania i identyfikacji magicznego imienia z magiem jest Aliester Crowley i jego godno�� "Perdurabro", czyli w t�umaczeniu "wytrwam a� do ko�ca". Istotnie - wytrwa�. Z osobistych do�wiadcze� wiem, �e m�ody kandydat na maga, nie przemy�la sumiennie i prawdziwie swego wyboru. 
Imi� to przede wszystkim symbol przynale�no�ci. Niekt�rzy uwa�aj� je tak�e za jeden ze �rodk�w ostro�no�ci. Salomon - uwa�any za jednego z najwi�kszych mag�w w naszych dziejach, jest autorem pewnego dzie�a, zawieraj�cego dziesi�tki imion i magicznych piecz�ci duch�w - sigili (gwoli �cis�o�ci - istnieje du�a r�nica pomi�dzy tym, jak sigile wykorzystuj� "tradycyjni magowie", a jak chaoci). Do dzi� osoby paraj�ce si� kaba�� czy nekromancj� za ich pomoc� wzywaj� i kontroluj� astralne byty. Podobnie uwa�a si�, �e osoba, kt�ra zna magiczne imi� innego maga, jest w stanie �atwiej na niego wp�ywa�, a nawet i kontrolowa�. Cho� jest to tylko prawda po cz�ci, wi�kszo�� adept�w woli nie zdradza� swego miana byle komu. Dzia�a to podobnie jak laleczki w magii Voodoo - stanowi o�rodek koncentracji czaruj�cego, daj�c mu przewag� nad ofiar�. Zazwyczaj znane jest ono tylko najbli�szym towarzyszom, uczniom b�d� mistrzowi.
Proces wyboru jest d�ugi i �mudny. Jest na to tak�e wiele sposob�w, pochodz�cych z wielu kultur magicznych i nie tylko. Przedstawi� tu tylko kilka najpowszechniejszych metod.
Studenci magii naturalnej wszelkich odpowiedzi poszukuj� w�a�nie w jej przejawach. Medytacja z �ywio�em to jedna z kilku ich technik. Najpierw okre�li� nale�y, jaki element jest najbli�szy magowi (ew. kap�anowi), po czym w medytacji mag udaje si� w podr�, w trakcie kt�rej odnajduje jego g��bi�, a nast�pnie swoj�. W wyniku dalszych przemy�le�, medytacji i kontemplacji obiera imi�. Najcz�ciej t�umaczy je sobie na jaki� inny j�zyk, ma�o znany, co dodaje mu dodatkowej tajemniczo�ci (swoj� drog�, to tak�e jest wa�ne, gdy� pomaga w osi�gni�ciu magicznej �wiadomo�ci). Cz�sto takie techniki wykorzystuj� te� neopoganie (jak np. wyznawcy Wicca), cho� ci staraj� si� ukaza� w swej godno�ci tak�e jakie� powi�zanie z religi�. Potem pozostaje tylko przypiecz�towa� to jakim� rytua�em, analogicznym do tradycji.
Kabali�ci z kolei preferuj� wyliczenia, czyli korzystanie z warto�ci liczbowych znak�w dla obrania najbardziej odpowiedniego imienia. Wykorzystuj�c jeden z obranych kod�w, zmieniaj� oni litery swego "powszechnego" imienia na cyfry, przy czym dbaj�, by ich suma by�a identyczna z sum� cyfr nowego. Dla takiej zmiany opracowane zosta�y r�ne systemy, np. kod pitagorejski, system Cagliostra czy kabalistyczny, wykorzystywany w przypadku znak�w hebrajskich.
Podczas gdy oni dbaj� o symbolik� liczb, inni magowie mog� koncentrowa� si� na walorach werbalnych. Chodzi tu o zgodno�� "wibracji", kt�re powstaj� w trakcie wymowy. O wyb�r mo�na te� prosi� duchy, co wydaje si� chyba najpowszechniejsze w�r�d szaman�w wszelkiej ma�ci. Istniej� setki r�nych sposob�w, a jeszcze wi�cej powstaje, gdy� wi�kszo�� adept�w stara si� zrobi� to na swej indywidualnej �cie�ce, uto�samiaj�c sw� technik� z samym sob�. Ja np. powi�za�em swe imi� z rol� jak� staram si� pe�ni� jako mag, z moim wyobra�eniem, kim w rezultacie chcia�bym zosta�, nast�pnie odnalaz�em odpowiedni do tego wyraz w j�zyku �aci�skim, a na koniec z pomoc� system�w liczbowych zmieni�em jego ostateczn� form�. Ca�o�� nie wydaje si� taka prosta. Proces ten trwa� kilka �adnych miesi�cy, od kiedy u�wiadomi�em sobie, �e moje stare miano nic nie znaczy, a wspomagany by� wieloma medytacjami i innymi rzeczami. By�o jednak warto. Im bardziej mag przy�o�y si� do jego stworzenia, tym jego wi� jest silniejsza. Niekt�rzy uwa�aj� nawet, �e ma ono powi�zanie z moc� maga.
Imi� mo�e o danej osobie du�o powiedzie�. Zw�aszcza je�li jest to magiczne imi�. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby mie� ich kilka, je�li jest si� np. wtajemniczonym w wiele kultur i tradycji magicznych. Jedno jako nekromanta, drugie jako druid, a trzecie jako np. neopoganin. Nale�y jednak pami�ta� o tym, �e jego wyb�r jest bardzo wa�ny, gdy� odkrywa pewn� cz�stk� nas. Niezale�nie od tego, jak�.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin