Turbina.pdf

(524 KB) Pobierz
Turbina
:: Zobacz temat - brak mocy
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120
Forum uŜytkowników i miłośników diesli
FAQ Szukaj UŜytkownicy Grupy
Rejestracja Zaloguj
Polecamy:
Strona Główna » Wszystko o dieslach » Forum Techniczne » brak mocy
Poprzedni temat «» Następny temat
brak mocy
Autor
Wiadomość
jachu
Auto: passat b5 3b
Silnik: afn 110ps 1.9tdi 1998
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 52
Skąd: wroclaw
Wysłany: 31102006, 12:54 brak mocy
witam forumowiczow,moje pytanko jest nastepujace,przy okolo 1800\2000 obrotow auto wytraca moc taka krotka dziura
prosze o jakies sugestie ;oczywiscie diesel 1.9 tdi 110 ps passat ; pozdrawiam
Chance
Auto: Audi 80 b4
Silnik: 1.9 TDi 1Z
Wiek: 26
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Wysłany: 04112006, 10:46
Wlasnie w tym zakresie obrotow zaczyna sie wlaczac turbina. A czemu masz turbo dziure nie wiem...NIech sie wypowiedza
fachowcy.
Bogumił
Osobowe i dostawcze
Wysłany: 06112006, 07:58
Chance napisał/a:
Wlasnie w tym zakresie obrotow zaczyna sie wlaczac turbina. A czemu masz turbo dziure nie wiem...NIech sie
wypowiedza fachowcy.
Witam
Auto: Toyota Land Cruiser
J95
Silnik: 1KZTE
Wiek: 54
Dołączył: 31 Mar 2004
Posty: 847
Skąd: Ukochana Nowa Wieś
To co piszesz nie jest prawdą.
Zapewne nie rozumiesz zasady działania systemów doładowania w silnikach "TDi" z grupy "VW".
TurbospreŜąrki ze zmienną geometrią kierownic (zmiana kąta natarcia gazów spalinowych na łopatki wirnika), pracują z
maksymalną swoją mocą właśnie w zakresie małych i średnich obrotów.
1 z 5
2010-11-10 10:56
587092158.149.png 587092158.159.png 587092158.170.png 587092158.181.png 587092158.001.png 587092158.012.png 587092158.023.png 587092158.034.png 587092158.045.png 587092158.056.png 587092158.067.png 587092158.078.png 587092158.089.png 587092158.100.png 587092158.110.png 587092158.111.png 587092158.112.png 587092158.113.png 587092158.114.png 587092158.115.png 587092158.116.png 587092158.117.png 587092158.118.png 587092158.119.png 587092158.120.png 587092158.121.png 587092158.122.png 587092158.123.png 587092158.124.png 587092158.125.png 587092158.126.png 587092158.127.png 587092158.128.png 587092158.129.png
:: Zobacz temat - brak mocy
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120
1. Kolektor zintegrowany z obudowa turbiny gazowej.
2. Złącze gwintowane przewodu olejenia.
3. Wylot Gazów spalinowych.
4. Dźwignia sterowania kierownic.
5. Wylot spalin do zaworu "EGR AGR".
6. Wylot spręŜonego powietrza.
7. Wlot powietrza do turbiny.
8. Regulowane cięgno sterujące.
9. Podciśnieniowy mieszek sterujący.
10.Króciec podciśnienia.
To dzięki temu urządzeniu (ruchome kierownice) uzyskujemy tak duŜy moment obrotowy juŜ w zakresie średnich obrotów.
W miarę wzrostu obrotów silnika spada zapotrzebowanie na paliwo i powietrze. Wtedy to sterownik przesyła odpowiednio
modulowane impulsy do zaworka "N75", który z kolei proporcjonalnie otwiera przewód podciśnienia do mieszka
sterującego, a to pływa na przestawienie dźwigni kierownic.
W wyniku zapieczenia się kierownic spręŜarki, lub uszkodzenia obwodu zaworka, następuje zjawisko przepompowania
układu dolotu i niepoŜądany nagły spadek mocy.
Inaczej dzieje się z turbinami liniowymi.
2 z 5
2010-11-10 10:56
587092158.130.png 587092158.131.png 587092158.132.png 587092158.133.png
 
:: Zobacz temat - brak mocy
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120
1. Wylot spalin do zaworu "EGR AGR".
2. Kolektor wydechowy
3. Wylot spalin.
4. Gwintowany króciec przewodu olejenia.
5. Wylot spręŜonego powietrza.
6. Wlot powietrza do turbiny.
7. Mieszek sterujący zaworem upustowym (nadciśnieniowy).
8. Wlot ciśnienia sterującego.
9. Otwór zrzutowy oleju.
Tam ciśnienie doładowania jest proporcjonalne do prędkosci obrotowej turbiny, a zawór ograniczający t.z.w. "baypas"
otwiera drogę ujścia spalin bezpośrednio do rury wydechowej, bocznikując niejako turbinę.
1. Króciec smarowania.
2. Wylot spalin do "EGR AGR".
3. Kryza łącząca turbinę z kolektorem wydechowym.
4. Komora ujścia spalin.
5. Wylot z turbiny gazowej.
6. Zawór klapowy "baypas" gazów spalinowych.
7. Dźwignia zaworu klapowego.
I to by było na tyle co i na przodzie.
Pozdrawiam
_________________
Wymieniamy dziurawe mieszki, czyścimy dmuchawki.
To wszystko w Nowej Wsi koło Warszawki.
Purchawa
Moderator
Octavia Club Polska
Wysłany: 06112006, 15:40
3 z 5
2010-11-10 10:56
587092158.134.png 587092158.135.png 587092158.136.png 587092158.137.png 587092158.138.png 587092158.139.png 587092158.140.png 587092158.141.png 587092158.142.png 587092158.143.png 587092158.144.png 587092158.145.png 587092158.146.png 587092158.147.png 587092158.148.png 587092158.150.png 587092158.151.png
 
:: Zobacz temat - brak mocy
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120
Chance napisał/a:
Wlasnie w tym zakresie obrotow zaczyna sie wlaczac turbina.
Turbina pracuje caly czas. Od momentu uruchomienia silnika, do jego wylaczenia.
Nie ma czegos takiego, jak wlaczanie sie trubiny.
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1,9TDI AGR
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lip 2004
Posty: 231
Skąd: Marki/Ząbki
Nie wiem, kiedy to ludzie w koncu zrozumieja, ale Bogumił , szacunek z ten opis.
_________________
Moc dostarcza M aster's T uning
Srebrna Czeszka: Był AGR @ 190KM/367Nm, Jest ASZ @ 205KM/385Nm
Co moŜna zrobić z AGR lista przeprowadzonych modyfikacji
Octavia Club Polska
jachu
Auto: passat b5 3b
Silnik: afn 110ps 1.9tdi 1998
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 52
Skąd: wroclaw
Wysłany: 06112006, 20:08
panowie wiec prosze o rade zanim pojade do specmena,wymienilem ,przeplywke,czujnik temperatury paliwa,wszystkie
filtry sa ok ,wiec jakamoze byc przyczyna spadku mocy noi pali teznie malo okolo 9l w miescie!?moc spada przy 1800\2000
tys obrotow taka dziura. dzieki za ewentualne sugestie
Maicroft
Auto: Skoda
Silnik: BKD
Wiek: 27
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 608
Skąd: BielskoBiała
Wysłany: 06112006, 22:24
Tak moga byc kierownice w turbo, trzeba VAGa zapiac i sie przejechac Bedzie wiadomo czy pompuje czy nie ma
zamiaru, mogl tez zgnic mieszek.
Moj jak sie zakoksowalo wszystko palil w miescie 89l jak normalnie pali max 7
_________________
Octavia Club Polska OCP
jachu
Auto: passat b5 3b
Silnik: afn 110ps 1.9tdi 1998
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 52
Skąd: wroclaw
Wysłany: 06112006, 22:37
dzieki jutro zobacze co mi powiedza znaczy sie ile mi powiedza
Rychu
Auto: Audi a6
Silnik: 1.9tdi 130km AWX
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 1
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 11082008, 18:26
Witam. Mam powaŜny problem z silnikiem. tj silnik w całym zakresie nie ma mocy, a kiedy włączę klime zaczyna falowac na
obrotach. W trakcie jazdy począwszy o 1 biegu nie ma mocy, nie moŜe wejśc na obroty i doś mocno kopci. Podobnie było
przed naprawą, która zresztą nic nie pomogła. Mechanik powiedział, Ŝe turbina puszcza olej wię została zregenerowana, lecz
po jej zamontowaniu przy podłączeniu węŜyka podciścieniowego do tzw. " gruszki" od razu silnik zaczynał kopcic.
Pojechałem do firmy Turbo Tec w Jaworznie ( jedna z n ajlepszych w Polsce) tam powiedzieli, Ŝe źle była ustawiona zmienna
geometria, ustawili ją na maszynie. Po zamontowaniu turbospręŜarki mogę powiedziec, Ŝe objawy nie ustały dalej silnik jest
zamulony i dymi. Na Vagu nie wykazuje błędów jedynie przy sprawdzaniu doładowania ciśnienie jest trochę małe tak mówi
mechanik tj. przy obrotach 1400 ciśnienia od 960 do 1050 mówi, Ŝe powinno byc ok. 1150. Chce tu dodac, Ŝe został jeszcze
wymieniony zawór EGR na nowy. Nie wiem co robic gdy
Ŝ juŜ poniosłem duŜe koszty. Proszę o pomoc zaktórą z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Krzysztof
Wysłany: 11082008, 21:41
Rychu napisał/a:
Proszę o pomoc zaktórą z góry dziękuję.
Auto: Golf Variant
Silnik: AJM 185KM
Wiek: 45
Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 502
Skąd: Katowice
Zapraszam, myślę Ŝe uzdrowimy Twoje auto.
_________________
M aster's T uning
www.tuningtdi.pl
obciąŜeniowa hamownia podwoziowa, chiptuning TDI CR EDC17 i TSI TFSI MED17 przez OBD
Odczyt faktycznego przebiegu ze sterownika silnika
4 z 5
2010-11-10 10:56
587092158.152.png 587092158.153.png 587092158.154.png 587092158.155.png 587092158.156.png 587092158.157.png 587092158.158.png 587092158.160.png 587092158.161.png 587092158.162.png 587092158.163.png 587092158.164.png 587092158.165.png 587092158.166.png 587092158.167.png 587092158.168.png 587092158.169.png 587092158.171.png 587092158.172.png 587092158.173.png 587092158.174.png 587092158.175.png 587092158.176.png 587092158.177.png 587092158.178.png 587092158.179.png 587092158.180.png 587092158.182.png 587092158.183.png 587092158.184.png 587092158.185.png 587092158.186.png 587092158.187.png 587092158.188.png 587092158.189.png 587092158.190.png 587092158.191.png 587092158.002.png 587092158.003.png 587092158.004.png 587092158.005.png 587092158.006.png 587092158.007.png 587092158.008.png 587092158.009.png 587092158.010.png 587092158.011.png 587092158.013.png 587092158.014.png 587092158.015.png 587092158.016.png 587092158.017.png 587092158.018.png 587092158.019.png 587092158.020.png 587092158.021.png 587092158.022.png 587092158.024.png 587092158.025.png 587092158.026.png 587092158.027.png 587092158.028.png 587092158.029.png 587092158.030.png 587092158.031.png
:: Zobacz temat - brak mocy
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3120
zdzisiu1
Auto: passat
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09042009, 11:58
Witam Posiadam Passata B5 1.9 TDI 2003 r. i mam problem z EGR tzn. podczas jazdy nie czuje Ŝadnego spadku mocy, na
komputerze wyświetla się błąd: Ŝółty silnik. Wydruk z komputera wykazał błąd EGR. PO wykasowaniu błędu po przejechaniu
ok. 5 km kontrolka błędu znowu się zapala/ Proszę o pomoc
janek1210
Grześ
Auto: VW Passat
Silnik: 1,9TDI AFN
Wiek: 49
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 55
Skąd: Śląskie
Wysłany: 09042009, 13:21
Kolego Jachu ,a brałeś pod uwagę zawór N75,moŜe właśnie ten zawór jest do wymiany.
homsky
Auto: Passat
Silnik: AVF+
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 69
Skąd: DKL
Wysłany: 09042009, 22:45
janek1210 napisał/a:
KolegoJachu,a brałeś pod uwagę zawór N75,moŜe właśnie ten zawór jest do wymiany.
Taka metodą , moze to moze tamto wymienimy koledze pół silnika.
Diagnozowac diagnozować i jeszcze raz diagnozować a nie wrózyć z fusów.
jachu , wysłałem ci cos na PW
gustav200
Wysłany: 10042009, 17:10
Auto: BWM 530D
Silnik: M57
Wiek: 23
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 32
Skąd: Biała Podlaska
od sterowania zaworem EGR jest inny zawór , loguj 003bs
M_A_N_I_E_K
VW Das Auto
Auto: Golf IV
Silnik: AJM 115PS
Wiek: 25
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Dobre
Wysłany: 14042009, 10:44
Nie zakładam nowego tematu poniewaŜ jest powiązany z tym. OtóŜ przeładowuje mi turbo, kiedyś poruszałem cięgnem od
mieszka był spokój na dwa miesiace teraz problem powrócił, przeładowuje za kaŜdym razem. W związku z tym moje
pytanie lepiej oddać turbawke do regeneracji czy wyjąc wyczyścić i zobaczyć, przypomne ze nie mam właściwie Ŝadnych
upytków oleju nie kopci w cale trochę pogwizduje ale mam wyciętego kata, wiec moŜe być bardziej słychać? Koszt
regeneracji maksymalny to powiedział gość ze 1700 pln moŜe mniej ale nie jest w stanie powiedzieć dopóki nie wyjmie
dmuchawki. Następne pytanie czy mogły się pogiąć kierownice spalin, tak jak to jeden pan od turbin stwierdził??
_________________
Wyświetl posty z ostatnich: Wszystkie Posty Najpierw Starsze Idź
Strona Główna » Wszystko o dieslach » Forum Techniczne » brak mocy
Nie moŜesz pisać nowych tematów
Nie moŜesz odpowiadać w tematach
Nie moŜesz zmieniać swoich postów
Nie moŜesz usuwać swoich postów
Nie moŜesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do: | |Forum Techniczne Idź
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
5 z 5
2010-11-10 10:56
587092158.032.png 587092158.033.png 587092158.035.png 587092158.036.png 587092158.037.png 587092158.038.png 587092158.039.png 587092158.040.png 587092158.041.png 587092158.042.png 587092158.043.png 587092158.044.png 587092158.046.png 587092158.047.png 587092158.048.png 587092158.049.png 587092158.050.png 587092158.051.png 587092158.052.png 587092158.053.png 587092158.054.png 587092158.055.png 587092158.057.png 587092158.058.png 587092158.059.png 587092158.060.png 587092158.061.png 587092158.062.png 587092158.063.png 587092158.064.png 587092158.065.png 587092158.066.png 587092158.068.png 587092158.069.png 587092158.070.png 587092158.071.png 587092158.072.png 587092158.073.png 587092158.074.png 587092158.075.png 587092158.076.png 587092158.077.png 587092158.079.png 587092158.080.png 587092158.081.png 587092158.082.png 587092158.083.png 587092158.084.png 587092158.085.png 587092158.086.png 587092158.087.png 587092158.088.png 587092158.090.png 587092158.091.png 587092158.092.png 587092158.093.png 587092158.094.png 587092158.095.png 587092158.096.png 587092158.097.png 587092158.098.png 587092158.099.png 587092158.101.png 587092158.102.png 587092158.103.png 587092158.104.png 587092158.105.png 587092158.106.png 587092158.107.png 587092158.108.png 587092158.109.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin