Uszczelka przy przepustnicy.pdf

(1108 KB) Pobierz
420726219 UNPDF
Uszczelkaprzyprzepustnicy
Autor:rusek
Foto relacja z czyszczenia przepustnicy.
1. Odkręcamy plastikową pokrywę nad przepsutnicą. Na Fot. 1 śruby krzyżowe (nr 1). Odpinamy też rurę gumową od odmy
(widoczny na fot. 2) oraz odkręcamy wąż dolotu powietrza (gruby harmonijkowy nr 1 na fot. 7).
Jako, że zimą w odmie zbiera się parafina zmieszana z syfem (majonezik) szmatką nawiniętą na śrubokręt czyścimy wąż odmy i
wycieramy do sucha.
Fot. 2
2. Po zdjęciu pokrywy czyścimy także ją samą, gdyż jak na odmie zbiera się na niej rozmaity syf i pary benzyny. Starannie
czyścimy wewnątrz pokrywę oraz wycieramy gumowy oring osadzony w pokrywce. Śrubokrętem i szmatką czyścimy kanały
dolotowe w pokrywce.
Fot. 3
3. Przepustnicę mamy już niemal na wierzchu. Widać środek gardzieli, a nad nią zawieszony wtryskiwacz. Wycieramy starannie do
sucha całą górę przepustnicy.
420726219.001.png
Na fotce widać odłączony wężyk podciśnienia. Przychodzi on do plastikowej pokrywki. Są tam 2 wężyki - niebieski i czarny.
Niebieski podłączony jest po stronie rozrządu, a czarny po stronie akumulatora (fot. 4).
Fot. 4
Fot. 5
420726219.002.png
Fot. 6
4. Następnie całość skręcamy w odwrotnej kolejności.
Jeśli zachodzi potrzeba rozkręcenia przepustnicy w celu wymiany uszczelek znajdujących się pomiędzy korpusem przepustnicy
lub pod przepustnicą, to trzeba dalej rozkręcić przepustnicę.
W tym celu należy:
By zdjąć całą przepustnicę z kolektora trzeba odkręcić kluczem 13 nakrętki na szpilkach (zaznaczone na niebiesko nr 1 -
fot. 7)
By rozdzielić korpus przepustnicy trzeba odkręcić 2 śruby TORX (zaznaczone nr 1 na czerwono).
Po rozkręceniu ukażą się nam 2 uszczelki, które należy wymienić zawsze na nowe. Koszt w ASO obu, to jakieś 30 zł.
Fot. 7
420726219.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin