Scenariusz zajęć z nauczania zintegrowanego dla klasy II- Maria Gembiak
4. Temat dnia: Zawody ludzi na wsi i w mieście. Dłuższe kilkuzdaniowe wypowiedzi oceniające pracę zawodową ludzi w mieście i na wsi. Wyraziste czytanie wierszy pt. „Leń” i „Czym można zostać , będąc leniem”. Wyszukiwanie czasowników. Pisownia „nie” z czasownikiem. Wywiad. Pojęcie odcinka. Mini piłka ręczna .Toczenie , doganianie, przeskakiwanie, podnoszenie w marszu i biegu.
5.Umiejętności uczniów wyrażone celami operacyjnymi:
§ Docenia pracę mieszkańców wsi i miasta.
§ Wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat.
§ Czyta tekst z podziałem na role.
§ Stosuje zasadę pisowni „nie” z czasownikami.
§ Zna pojęcie odcinka.
§ Umie interpretować ruchem piosenkę.
§ Potrafi współdziałać w zespole.
6.Metody pracy.
§ Słowne- rozmowa, praca z tekstem
§ Ekspresyjna
§ Praktycznego działania
§ Problemowa
7.Formy pracy:
§ Zbiorowa jednolita
§ Indywidualna jednolita i zróżnicowana
§ Grupowa zróżnicowana
8. Środki dydaktyczne: krzyżówka z hasłem „Praca wzbogaca” ,
teksty wierszy, ilustracje przedstawiające ludzi różnych zawodów i ich rekwizyty , napisy z nazwami czynności, przedmiotów, karty pracy.
Przebieg zajęć.
1. Zgaduj- zgadula „Jaki to zawód”.
- odgadywanie nazw zawodów i wpisanie ich do krzyżówki ( hasła przedstawiane w postaci zagadek, ilustracji oraz pantomimicznie).
-
I
E
K
A
R
Z
M
U
L
S
P
D
W
C
T
F
Y
J
B
O
N
kanaolka