ANDRE BAZIN.doc

(27 KB) Pobierz
ANDRE BAZIN

ANDRE BAZIN

- wraz z jego rozważaniami zaczynają się teorie realistyczne

- nigdy nie napisał całościowej teorii filmu

- nurt mechanicznej reprodukcji rzeczywistości

 

 

- sens kina jako sztuki spełnia się w utrwalaniu rzeczywistości

przełom – kino staję się sztuką, kiedy najpełniej oddaje rzeczywistość

montaż – oddala nas od rzeczywistości, należy go redukować

              – montaż wewnątrzujęciowy – technika głębi ostrości

perspektywy ogólne – plany ogólne, totalne

- utrwalanie rzeczywistości jest potrzebą antropologiczną

- świetlny odlew rzeczywistości

 

egzystencjalista – tradycja egzystencjalizmu religijnego

- egzystencja poprzedza esencję

 

- realizm to kwestia stylu – do minimum ograniczony proces nadawania znaczeń

 

kino – okno spoglądania na rzeczywistość

 

- filmowcy dzielą się na wierzących w obraz i wierzących w rzeczywistość

Zgłoś jeśli naruszono regulamin