psychologia_wywieranie_wplywu_-_darmowy_fragment.pdf
(
1598 KB
)
Pobierz
100439176 UNPDF
Niniejszy darmowy ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
Darmowe E-booki - najlepsze-ebooki.eu
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 30.10.2006
Tytuł: Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji
Autor: Andrzej Stefańczyk
Wydanie II
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ 1
................................................................................7
Poznajemy siebie i innych
.
..........................................................7
1. Wprowadzenie
...................................................................7
......................................................................10
Typ osobowości
.
................................................................11
Ogólna charakterystyka typów
.
..............................................19
Temperament
.
..................................................................22
Inteligencja
.
....................................................................29
Potrzeby
.
........................................................................30
3. Psychika i jej mechanizmy obronne
.........................................32
Identyfikacja
.
...................................................................33
Wypieranie
.
.....................................................................36
Projekcja
.
.......................................................................38
Tworzenie objawów
.
...........................................................40
Przeniesienie
.
...................................................................42
Sublimacja
.
......................................................................44
Reakcje upozorowane
.
........................................................45
Unikanie
.
........................................................................46
Racjonalizacja
.
.................................................................49
Znieczulanie
.
....................................................................50
Odgradzanie się
.
................................................................51
Ucieczka w bezsilność
.
........................................................53
Kreowanie ról
.
..................................................................54
Opancerzanie uczuć
.
...........................................................56
4. Asertywność
....................................................................57
ROZDZIAŁ 2
..............................................................................60
Wśród innych ludzi
.
.................................................................60
1. Komunikacja werbalna i niewerbalna
.......................................60
......................................................................63
Twarz
.
...........................................................................65
Oczy
.
.............................................................................67
Uśmiech
.
.........................................................................67
Gesty i ich znaczenie
.
.........................................................70
3. Style komunikacji
..............................................................77
4. Strefy komunikacji
.
...........................................................80
ROZDZIAŁ 3
..............................................................................84
Wpływ społeczny
.
...................................................................84
1. Reguły społeczne – narzędzie wpływu społecznego
.......................84
.............................................85
3. Reguła uproszczonej oceny szans
...........................................86
..............................................................86
5. Reguła wzajemności
...........................................................88
6. Reguła konsekwencji
..........................................................91
................................................................94
8. Reguła niedostępności
........................................................98
2. Osobowość
2. Mowa ciała
2. Reguła maksymalizacji korzyści
4. Zasada kontrastu
7. Reguła lubienia
............................................................100
10. Społeczny dowód słuszności
...............................................102
ROZDZIAŁ 4
.............................................................................105
Perswazja, czyli kilka słów o skutecznym przekonywaniu
.
................105
1. Czym jest perswazja?
........................................................105
2. Rozgryźć rozmówcę
..........................................................106
...............................................................114
„Pozorny wybór”
.
.............................................................114
Słowa kierunkujące
.
..........................................................115
„Nie” czasami znaczy „tak”
.
................................................116
Nie warto próbować
.
.........................................................118
„Masz rację, ale...”
.
.........................................................119
Właściwe pytania
.
............................................................120
Rola pytań
.
.....................................................................122
Mów i daj mówić
.
.............................................................125
Zakazane słowa i zwroty
.
....................................................126
Nie sposób pominąć doświadczenia
.
.......................................128
Kto słucha wie o co chodzi
.
..................................................129
Głos jak dzwon
.
...............................................................134
Ciało nie kłamie
.
..............................................................136
Człowiek zadbany jest szanowany
.
.........................................137
Siła skojarzeń
.
.................................................................138
Emocje kontra rozum
.
........................................................139
Moc entuzjazmu
.
..............................................................142
Warunki konieczne
.
...........................................................144
4. Fazy procesu perswazyjnego
.
..............................................146
ROZDZIAŁ 5
.............................................................................149
Psychomanipulacja
.
...............................................................149
1. Co to jest psychomanipulacja?
.
............................................149
2. Podatność na psychomanipulację
..........................................150
................................................152
Dezinformacja
.
................................................................153
Propaganda
.
...................................................................158
Cenzura
.
........................................................................168
Przekaz podprogowy
.
.........................................................173
Programowanie neurolingwistyczne
.
.......................................174
Hipnoza
.
........................................................................178
Indoktrynacja
.
.................................................................182
„Pranie mózgu”
.
..............................................................185
Kontrola umysłu
.
..............................................................189
BIBLIOGRAFIA
.
.........................................................................194
9. Reguła autorytetu
3. Język perswazji
3. Techniki psychomanipulacji
PSYCHOLOGIA..
– darmowy fragment –
kliknij po więcej
Andrzej Stefańczyk
●
str.
5
Wstęp
Świat rozwija się zaskakująco szybko, idzie naprzód nie bacząc na nic,
życie nabiera tempa. Każdy chce coś osiągnąć, do czegoś dojść, zapewnić
sobie bezpieczną przyszłość. Aby jednak do czegoś dojść trzeba stale
działać, być aktywnym, atrakcyjnym, przekonującym. Stale rosnąca
konkurencja i nasilające się współzawodnictwo, powoduje, że wiele osób
zaczyna uciekać się do stosowania różnych tricków wpływających na
emocje i zachowanie innych. Nie warto zostawać w tyle, trzeba wziąć
sprawy w swoje ręce i działać, aby osiągnąć sukces. Warto przy tym
pamiętać, aby przy osiąganiu swoich własnych celów nie zapomnieć
o innych. Nie wolno traktować ludzi przedmiotowo niczym „pionki” we
własnej grze, bowiem prędzej czy później to się zemści. Lepiej
przekonać ich do wspólnego działania, bowiem w grupie znacznie łatwiej
osiągnąć założony cel, niż w pojedynkę.
Książka została napisana z myślą o ludziach zainteresowanych tematyką
wywierania wpływu, perswazji i psychomanipulacji. Zawiera ona wiele
istotnych informacji dotyczących wpływania na ludzi oraz informacji
dotyczących obrony przed negatywnym oddziaływaniem z ich strony.
Książka została podzielona na pięć rozdziałów, które grupują i porządkują
zagadnienia w sposób, który uznałem za logiczny. Pierwszy rozdział
skupia się na człowieku jako jednostce, na charakterystyce jego psychiki i
tym co na nią oddziałuje. Rozdział drugi przedstawia człowieka w grupie
ludzi, oraz sposób w jaki się komunikuje z innymi. Rozdział trzeci omawia
zagadnienia wpływu społecznego poprzez charakterystykę reguł
społecznych. Rozdział czwarty omawia temat perswazji przedstawiając
skuteczne sposoby przekonywania innych. Rozdział piąty wyjaśnia czym
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Andrzej Stefańczyk
Plik z chomika:
mapenar
Inne pliki z tego folderu:
Anna Horochowik - Business English dla każdego.pdf
(878 KB)
Anna Kowalczewska - Okresy warunkowe są proste.pdf
(921 KB)
Anna Pasławska-Mioduszewska - Metody poszukiwania pracy.pdf
(504 KB)
Bandler R. Ginger J. - Z żab w księżniczki.pdf
(928 KB)
Cialdini Raobert - Wywieranie wpływu na ludzi - Teoria i praktyka.txt
(706 KB)
Inne foldery tego chomika:
Biznes i Firma
Edukacja Finansowa
Feng Shui
Inwestowanie
Motywacja i Sukces
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin