Podstawy zarządzania 26.01.2008.pdf

(256 KB) Pobierz
Podstawy zarządzania _26.01.2008_wysł 2
Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach
Przedmiot: Podstawy zarządzania
Ćwiczenia 6 (cz. II)
Grupa C11
Prowadzący:
Dr Marcin Lis
Katowice, 2luty2008
3437203.051.png
 
Planowanie strategiczne
Planowanie strategiczne –to proces o relatywnie długim
horyzoncie czasowym (długofalowy), którego przedmiotem
jest sprecyzowanie celów przedsiębiorstwa, ustalanie zasad
(polityki) jego funkcjonowania oraz opracowanie programów
potrzebnych do realizacji tych planów.
Podstawy zarządzania
2
3437203.068.png 3437203.069.png 3437203.001.png 3437203.002.png 3437203.003.png 3437203.004.png 3437203.005.png 3437203.006.png 3437203.007.png 3437203.008.png 3437203.009.png 3437203.010.png 3437203.011.png 3437203.012.png 3437203.013.png 3437203.014.png 3437203.015.png
Planowanie strategiczne
-cechy
1. Przedmiotem planowania strategicznego są podstawowe
i fundamentalne zagadnienia dla przyszłości danego przedsiębiorstwa
(czym się zajmujemy ?, czym powinniśmy się zajmować ?)
2. Planowanie strategiczne wyznacza ramy planowania bardziej
szczegółowego stanowiącego podstawę codziennych decyzji
3. Obejmuje swym zasięgiem relatywnie długi okres czasu (czas
określany w zależności od wielkości przedsiębiorstwa)
4. W planowaniu strategicznym musi uczestniczyć naczelne kierownictwo
Podstawy zarządzania
3
3437203.016.png 3437203.017.png 3437203.018.png 3437203.019.png 3437203.020.png 3437203.021.png 3437203.022.png 3437203.023.png 3437203.024.png 3437203.025.png 3437203.026.png 3437203.027.png 3437203.028.png 3437203.029.png 3437203.030.png 3437203.031.png 3437203.032.png
Strategia przedsiębiorstwa
Strategia przedsiębiorstwa stanowi ogólny program działania,
który ma zapewnić realizację celów przedsiębiorstwa.
W tym znaczeniu strategia może być również rozumiana jako
koncepcja funkcjonowania przedsiębiorstwa
w dłuższym okresie czasu, obejmująca cele, sposoby
realizacji i reguły zachowania się na rynku.
Podstawy zarządzania
4
3437203.033.png 3437203.034.png 3437203.035.png 3437203.036.png 3437203.037.png 3437203.038.png 3437203.039.png 3437203.040.png 3437203.041.png 3437203.042.png 3437203.043.png 3437203.044.png 3437203.045.png 3437203.046.png 3437203.047.png 3437203.048.png 3437203.049.png
Planowanie strategiczne
-etapy realizacji
1. Zdefiniowanie misji przedsiębiorstwa –obejmuje określenie filozofii
działania i podstawowych zamierzeń (po co przedsiębiorstwo działa ?
, do czego dąży ?, co ma osiągnąć ? Jakie potrzeby, jakiej grupy /
klientów potrzeby zaspokaja ?)
Przykład: „Chcemy być najlepsi na świecie pod względem
bezpieczeństwa i zastosowania nowych technologii”
2. Sformułowanie polityki przedsiębiorstwa –zespół zasad, wskazówek
działania wyznaczających ramy do ustalania celów przedsiębiorstwa
i wyboru, a także realizacji strategii
Podstawy zarządzania
5
3437203.050.png 3437203.052.png 3437203.053.png 3437203.054.png 3437203.055.png 3437203.056.png 3437203.057.png 3437203.058.png 3437203.059.png 3437203.060.png 3437203.061.png 3437203.062.png 3437203.063.png 3437203.064.png 3437203.065.png 3437203.066.png 3437203.067.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin