wierszyki masażyki.doc

(185 KB) Pobierz
Wszyscy (klaśnięcie we własne dłonie)

 

Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Wszyscy się witamy. (ukłon)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Dobry humor mamy. ( palcami wskazującymi rysujemy uśmiech na twarzy)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Słońce jasno świeci. (poruszanie palcami obu rąk uniesionymi do góry)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Pani wita dzieci. (wskazywanie na panią i na siebie)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Jest bardzo wesoło. (robimy młynek)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zróbmy wszyscy koło. (ustawianie się w kole)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Podaj prawą rękę. (podawanie rąk)
Dzień dobry, dzień dobry. (machanie rączką)
Zaśpiewaj piosenkę. ( przed ustami trzymamy dłoń złożoną w pięść - mikrofon)

 

 

 Idzie do szkoły (maszerujemy w miejscu)
mały pierwszaczek. (kucamy)
Minkę wesołą ma! (uśmiechamy się)
Jest taki dzielny, (maszerujemy i unosimy dumnie głowę do góry)
nigdy nie płacze, (wykonujemy gest zaprzeczenia)
i taki wierszyk zna: (kłaniamy się)
Idzie do szkoły... ( powtarzamy wierszyk w różnym tempie)


 

Jest już z nami pani ... Kasia,
a więc zaczynamy,
Prawa ręka, lewa ręka, (machamy lewą i prawą ręką)
pięknie ją witamy.

Kto zabawę taką zna, (machamy obiema rękami)
Wita panią tak jak ja.

Są już z nami wszystkie dzieci,
a więc zaczynamy,
Prawa ręka, lewa ręka, (machamy lewą i prawą ręką)
wszystkich dziś witamy.

Kto zabawę taką zna, (machamy obiema rękami)
wita wszystkich tak jak ja.



    Wszyscy w kręgu tu stoimy,
każdy czyjąś rękę trzyma
i dzień dobry już mówimy,
tak nauka (zabawa) się zaczyna.

   

Miło zacznij nowy dzień   (śpiewamy na melodię "W murowanej piwnicy")
i uśmiechnij do mnie się,
klaśnij w ręce raz i dwa,
usiądź w kole tak jak ja



    

Idą słonie,

(Na plecach dziecka kładziemy na zmianę całe dłonie)

potem konie. (piąstki)

Panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)

z gryzącymi pieseczkami. (szczypanie)

Świeci słońce, (dłonią zataczamy kółka)

płynie rzeczka, (rysujemy linię)

pada deszczyk. (wszystkimi palcami)

Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)



 

 

Idzie pani - tup, tup, tup!
Dziadek z laską - stuk, stuk, stuk!
Skacze dziecko - hop, hop, hop!
Żaba robi dłuuugi skok!
Wieje wietrzyk - fiu, fiu, fiu!
Kropi deszczyk - puk, puk, puk!
Deszcz ze śniegiem - chlup, chlup, chlup!
Grad o szyby - łup, łup, łup!
Świeci słonko, wieje wietrzyk
pada deszczyk... Czujesz dreszczyk?



 

 

Lewe udo, prawe udo, (klaszczemy ręką w prawe i lewe udo)
obie dłonie klaszczą.
Zegnij palce i wyprostuj,
niechaj brzuszek twój pogłaszczą.



 

 

Chlebek posmaruję masłem,
równiuteńko, o tak, właśnie.
na to plaster serka włożę,
pomidorka też dołożę.
I posolę, i popieprzę,
żeby wszystko było lepsze.
Już nie powiem ani słowa,
bo kanapka jest gotowa.

 

 

Pada, pada deszczyk... (lekkie uderzenia palcami po plecach)
Przeszła pani na szpileczkach, (maszerujemy dwoma palcami)
przeszedł słoń, (kładziemy dłoń)
przeszły dwa słonie, (idziemy dwiema dłońmi)
przejechał traktor, (przeciągamy kostkami zgiętych palców jednej ręki wzdłuż pleców)
przejechały dwa traktory, (przeciągamy kostkami zgiętych palców obu rąk wzdłuż pleców)
pada, pada deszczyk... (przebieramy palcami)
Powiedzieć ci wierszyk? (łaskoczemy)



 

 

Słoneczko świeci
dla dobrych dzieci.
Wyszedł rolnik w pole
przy swojej stodole.
Pole zaorał, zabronował
i do szopy się schował.
Przy szopie płynie rzeczka
jak błyszcząca wstążeczka.
Na rzeczce wybudowano mostek
z drobniutkich kostek.
Po moście przeszły słonie,
galopowały konie.
Przeszła pani na szpileczkach
A za nią piesek gryzaczek,
co na kosteczki miał wielki smaczek.
Zaczął padać drobny deszczyk.
Czy przeszedł Cię dreszczyk? (łaskotanie)



 

 

Tu podkóweczka tu, tu, tu. (rysujemy palcem na podeszwie dziecka kształt podkowy)
Tu gwoździczek, tu gwoździczek, tu gwoździczek. ( kłujemy palcem w podeszwę)
i młoteczkiem: puk, puk, puk, (pięścią kilka razy obijamy dziecku stópkę)
i pilniczkiem: pitu pitu, pitu. (przesuwamy palcem  po podeszwie )



 

 

Włożymy spodenki, z wełenki mięciutkiej.
Włożymy szaliczek miękki i cieplutki.
Założymy płaszczyk, włożymy czapeczkę
i zaraz pójdziemy na srebrną wycieczkę.



  

Idzie idzie stonoga, a tu ... noga.
Idzie idzie malec, a tu ... palec.
Idzie idzie koń, a tu ... dłoń.
Idzie idzie krowa, a tu ... głowa.
a na końcu leci kos, a tu ... nos.
(W miejscu kropek wymawiamy imię dziecka.)



 

Tańcowały dwa Michały. (pokazujemy dwa palce - kciuk i wskazujący)
Jeden duży, (pokazujemy palec wskazujący)
drugi mały. (pokazujemy kciuk)
Jak ten duży zaczął krążyć, (kręcimy kółka palcem wskazującym)
to ten mały nie mógł zdążyć. (kręcimy kółka kciukiem)



 

 

Tup, tup, tup - tak robi jeż.
Ty tak możesz, jeśli chcesz.
Człap, człap, człap - tak robi kaczuszka.
Czy tak umie twoja nóżka?
Tik tak, tik tak - tak zegarek tyka.
Pokaż teraz jak twa główka fika.
Hop, hop, hop - tak skaczą żabki.
Skacz i ty, tylko nie złam łapki.
Hop, hop, hop - tak skaczą kózki.
Skacz i ty, tylko nie złam nóżki.
Kic, kic, kic - kica sobie zając.
Ty też kicaj nie zwlekając.
Łup, łup, łup - tak ciężko idzie słoń.
Czy ty też dołączysz doń?
Patataj - tak biegnie konik.
Spróbuj teraz go dogonić.
Człap, człap, człap - tak bocian brodzi.
Czy ty też tak umiesz chodzić?
Plum, plum, plum - tak uciekają rybki.
Czy ty też jesteś taki szybki?



  

Policzymy, co się ma.

Mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolanka, nogi dwie,

wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa,

no i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je,

chciałbym buzie też mieć dwie!



 

 

(Pokazujemy poszczególne paluszki u ręki zaczynając od kciuka.)
Ten pierwszy, to dziadziuś,
a obok babusia.
Ten duży, to tatuś,
a przy nim mamusia.
To dziecinka mała
i rodzinka cała. (ruszamy wszystkimi paluszkami)



  

Na bębenku bongo,
bardzo ładnie gram.
Stukam w niego palcem
bam, bam, bam, bam, bam.
Czasem ręką głaszczę
sza, sza, sza, sza, sza.
Na bębenku bongo
z przyjemnością gram.



  

Raz mały (pokazujemy dłońmi coś małego)
wróbelek, (machamy rączkami)
miał mały werbelek. (udajemy grę na werbelku)
Werbelek wróbelka miał mały felerek. (strząsamy dłonie)
Bęc! (klaśnięcie w dłonie)
(Powtarzamy coraz szybciej.)



 

Pani Zo, Zo, Zo,

Pani Sia, Sia, Sia,
Pani Zo, Pani Sia,

Pani Zosia męża ma.
A ten mąż, mąż, mąż,

bije wciąż, wciąż, wciąż.
Bije mnie, bije cię,

bije nas obydwie.



 

 

Tam w Afryce rzeka Nil. (pokazujemy palcem na wprost niby to postukując)
W niej krokodyl (kłapiemy dłońmi udając paszczę krokodyla)
mały żył. (pokazujemy coś małego blisko siebie trzymając dłonie)
Z tatą krokodylem (pokazujemy dużą paszczę)
pływał sobie Nilem (pokazujemy ruch płynącej ryby)
i śpiewał tak:
Tam w Afryce...



 

 

W trawie, (poruszany palcami przed sobą)
w czasie deszczu, (opuszczamy ręce z wysokości głowy w dół poruszając palcami)
chrapie (przykładamy ręce do twarzy i składamy je jak do snu)
ślimak zły. (wykonujemy klasyczny grymas twarzy)
Ślimaku, pokaż rogi, (przykładamy ręce do głowy i pokazujemy rogi kilka razy zginając
i prostując palce wskazujące)
dam ci sera na pierogi. (klaszcząc, energicznie pocieramy dłoń o dłoń lub wyciągamy palce wskazujące
przed siebie i wykonujemy ruch jak przy graniu na bębenku)
Nie pokażę  (wykonujemy głową gest zaprzeczenia)
rogów, (pokazujemy rogi)
bo nakapie mi, (pokazujemy kropelki deszczu)
na lewy róg (pokazujemy lewy róg)
i prawy, (pokazujemy prawy róg)
nie, nie wyjdę (wykonujemy głową gest zaprzeczenia)
z mojej trawy. (pokazujemy trawę)
Powtarzamy zabawę przyspieszając tempo.



 

Idziemy na polowanie! (tupanie nogami)
Wysoka trawa: szu … (ręce w górze)
Idziemy! (tupanie nogami)
Niska trawa: szu … (ręce w dole)
Idziemy! (tupanie nogami)
Most! (bębnienie piąstkami po klatce piersiowej)
Idziemy! (tupanie nogami)
Błoto! (uderzanie dłońmi o policzki)
Nagle: co to?
Wilk? … Uciekamy!
(W szybkim tempie powtarzamy od tyłu gesty: błoto - tupanie, most - tupanie, niska trawa - tupanie,
wysoka trawa - tupanie)



 

 

Jest w lesie chateńka, ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin