Homo Communicativus 04 (2 2008).pdf

(3122 KB) Pobierz
277024666 UNPDF
UNiwersytet im. AdAmA mickiewicZA w POZNANiU
iNstytUt FiLOZOFii
Homo communicativus
Filozofia – komunikacja – język – kultura
2(4)/2008
POZNAŃ 2008
277024666.002.png 277024666.003.png
HOMO COMMUNICATIVUS
Redaktor naczelny: Emanuel Kulczycki
Z-ca redaktora naczelnego: Bartłomiej Bączkowski
Recenzja
prof. dr hab. Maryla Hopinger
Redakcja naukowa
Augustyn Surdyk, Jerzy Zygmunt Szeja
Kolegium redakcyjne
Augustyn Surdyk, Jerzy Zygmunt Szeja, Agata Zarzycka, Michał Mochocki
Korekta
Stanisław Krawczyk
Korekta tekstów niemieckojęzycznych
Bogumiła Surdyk
Opracowanie techniczne
Emanuel Kulczycki
Wersja elektroniczna
www.hc.amu.edu.pl
Publikacja sinansowana przez
Polskie Towarzystwo Badania Gier
Adres redakcji
„Homo communicativus”
ul. Szamarzewskiego 89c
60-569 Poznań
e-mail: hc@amu.edu.pl
Wydawca
Zakład Teorii i Filozoii Komunikacji
ul. Szamarzewskiego 89c
60-569 Poznań
ISSN 1896-3099
UNiwersytet im. AdAmA mickiewicZA w POZNANiU
HOmO cOmmUNicAtiVUs 2(4)/2008
Kulturotwórcza funkcja gier
Gra w kontekście edukacyjnym,
społecznym i medialnym
redakcja naukowa
Augustyn surdyk, Jerzy Zygmunt szeja
POZNAŃ 2008
277024666.004.png 277024666.005.png
ABSTRACT. This volume is a representative survey of empirical and theoretical
research in Poland and relection on the issues of ludology – game studies in linguis-
tics, foreign language didactics, literature and social sciences. The volume contains
papers presented during the 2nd international academic conference “Culture-Gener-
ative Function of Games. Game in the education, media and society” organised in
November 2006 in Poznań by Polskie Towarzystwo Badania Gier (Games Research
Association of Poland), Institute of Applied Linguistics at Adam Mickiewicz Univer-
sity and Poznań International Fair.
Augustyn Surdyk, Instytut Lingwistyki Stosowanej Uniwersytet im. Adama Mickie-
wicza, ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 198, 61-485 Poznań, Poland; e-mail: SurdykMG@
amu.edu.pl
Jerzy Zygmunt Szeja, Polskie Towarzystwo Badania Gier, ul. Kossaka 9/7, 60-759
Poznań, Poland; e-mail: jszeja@pro.onet.pl
materiały z ii międzynarodowej konferencji Naukowej
zorganizowanej przez
Polskie towarzystwo Badania Gier,
instytut Lingwistyki stosowanej UAm
oraz
międzynarodowe targi Poznańskie sp. z o. o.
Poznań, 25-26 listopada 2006 r.
277024666.001.png
SPIS TREŚCI
Wstęp .................................................................................................................................
7
Część I. Metody badań nad grami
i zjawiska społeczne w grach
Jerzy Zygmunt SZEJA, Świat graczy ...................................................................................
13
Arkadiusz JABŁOŃSKI, Gry a rzeczywistość. Tożsamość czy komplementarność? ......
23
Agata SKÓRZYŃSKA, Gry i zabawy w perspektywie performatyki. O potrzebie badań
interdyscyplinarnych w ludologii ...............................................................................
31
Andrzej BEŁKOT, Karnawalizacja jako pojęcie ludyczne ................................................
45
Marcin DREWS, Gry komputerowe a analfabetyzm funkcjonalny i informacyjny ......
59
Maurycy ZAJĘCKI, Gracz racjonalny? Przyczynek do metodologii nauk społecz-
nych ...............................................................................................................................
73
Stanisław KRAWCZYK, Narracja i dialog. Zastosowania psychologii narracyjnej
w badaniu narracyjnych gier fabularnych ................................................................
81
Britta STŐCKMANN, Jens JAHNKE, Germany – A Ludorado. An introduction to the
German board game market and the possibilities it ofers ....................................
93
Andrzej KLIMCZUK, Rozrywkowe skrzywienie – kiedy dokuczliwość społeczna gier
komputerowych przekroczy dopuszczalny poziom? ...................................................
103
Zgłoś jeśli naruszono regulamin