2 tydzień.docx

(10779 KB) Pobierz

Strona6

Czytanka

 

 

Plastyka

Praca z farbami

Praca z plasteliną

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Popatrz na obrazek. Odpowiedz na pytania pani.

 



Odpowiedz na pytania

·         Kto jest na obrazku?

·         Co robią dziewczynki?

·         Co robią zwierzęta?

·         Gdzie są dziewczynki ?

·         Opowiedz o obrazku. (pomoc – prostokątne kartki papieru symbolizujące zdania. Przyczepione są do ściany. Bierzemy tyle, ile chcemy, by Antek ułożył zdań. Do tej ilustracji – 4).

·         Jaka pogoda jest na obrazku?

·         Jak myślisz, jaka to pora roku?

·         Czy ty lubisz, jak pada deszcz?

·         Co to? / wskazujemy rynnę. Jeżeli Antek nie wie – powinien powiedzieć, że nie wie/ skrypt nie wiem

·         Co leci z rynny?

 

 

 

 

2.    

Przeczytaj czytankę. Wykonaj polecenia.

 

Jola i Pola mają peleryny i kaptury.

One lubią ulewę i potoki wody pod stopami.

Tylko Pimpek – pudelek Poli jest smutny.

Na podwórku pod dachem stoi skulona kura Pstrokatka.

Jej pióra są mokre od wody.

Ptaki i psy wolą suchy poranek – a Ty?

1.     Kto jest na obrazku?

 

……………………………..

 

……………………………..

 

……………………………..

 

………………………………

 

2.     Jak ma na imię pies Poli? Odpowiedz pełnym zdaniem.

Pies …………………………………………………………………………………………………………………………………….

3.     Gdzie schowały się kura i pies? Odpowiedz pełnym zdaniem.

One ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

4.     Czy dziewczynki lubią, jak pada deszcz? Odpowiedz pełnym zdaniem

…………………………………………………………………………………………………………………………………………….

5.     Czy pies i kura lubią deszcz? Otocz pętlą właściwą odpowiedź.

 

 

6.     Popatrz na obrazek. W co ubrane są dziewczynki? Pokoloruj na niebiesko 2 właściwe odpowiedzi.

płaszcze przeciwdeszczowe

czapki

 

rękawiczki

 

kalosze

 

3.     Obrazki do ćwiczeń w akcencie

 

http://dziecko.cogdziezaile.pl/produkty/2405.jpg



 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKXliHMeoWBOmNU4z3a3bz-auf-ryti_tySUmjYYVBp1T5RSUd

 

http://www.bank-zdjec.com/foto5/14141_b.jpg

 

 

4.    

Ćwiczenia z czasownikami

 

 

 

 

 

 

 

Czasowniki do budowania zdań z obrazkiem

chlapie

leci

stoi

pada

wyciąga

 

 

5.     Wstawianie brakującego czasownika do wypowiedzi nauczyciela.

Czasowniki do uzupełniania zdań (obrazek może leżeć na stole), bo do niego się odnosimy.

Zdania dla nauczyciela

 

Dzisiaj mocno …… deszcz.

Jola i Pola …. na podwórko.

One mają peleryny i kaptury. Na nogach … kalosze.

One lubią … w kałużach.

Z rynny … woda.

Kura i pudelek … pod dachem

 

 

Czasowniki dla Antka

Wykładamy dwa czasowniki (jeden pasujący) i mówimy zdanie.

pada

wyszły

mają

chlapać się

leci

siedzą

 

 

 

6.     Co robi dziewczynka? Które wyrazy pasują do obrazka?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opowiedz, co robi dziewczynka?

Czasowniki do jednej postaci – pasują tylko 3

chlapie

śmieje się

siedzi

płacze

moknie

prasuje

 

7.     Przymiotniki – przeciwstawne

a.      Pokaż brzydką pogodę. Pokaż, gdzie jest ładna pogoda. Gdzie są mokre ubrania? Gdzie są suche ubrania?

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin