PROCES OBSŁUGI KLIENTA.pdf

(78 KB) Pobierz
Zajħcia 4
Utwrz katalog Nazwisko na Pulpicie a w nim plik imienazwisko.doc, w ktrym
zapiszesz odpowiedzi na poniŇsze zadania.
1) WiedzĢc Ňe na proces obsþugi klienta skþada siħ grupa podprocesw (np. przyjħcie
zamwienia, sprzedaŇ, realizacja zamwienia (wraz z dostawĢ), obsþuga posprzedaŇna) -
zaprojektuj proces obsþugi klienta w przedsiħbiorstwie produkcyjno-handlowym (w wersji
tabelarycznej i graficznej) przy uwzglħdnieniu zaþoŇeı:
a)obsþuga klienta w Centrali oraz przez przedstawiciela handlowego,
b)uwzglħdnię skþadanie ofert, generowanie zamwieı i sprawdzenie moŇliwoĻci i opþacalnoĻci
jego wykonania oraz akceptacjħ zamwienia,
c)zamwienie naleŇy przekazaę do dziaþu produkcji, monitorowaę jego wykonanie oraz
poinformowaę klienta o jego wykonaniu,
d)wystawię dokumenty sprzedaŇy, przekazaę zamwienie do wysyþki i monitorowaę status
realizacji dystrybucji oraz uzyskaę potwierdzenie dostawy od klienta,
e)zebraę opinie od klienta o zamwieniu, wykonaę raport dla kierownictwa,
f)sprawdzię uregulowanie naleŇnoĻci przez klienta i w razie potrzeby monitowaę o jej
dokonanie
Uproszczony przykþad podprocesu przyjħcia zamwienia w formie tabelarycznej.
762633265.015.png 762633265.016.png 762633265.017.png 762633265.018.png 762633265.001.png
Stosowany opis tabelaryczny procesu
Nazwa procesu
Typ procesu
Cele procesu (oglny i szczegþowy)
WþaĻciciel procesu/Lider Procesu
Wymagane zasoby do procesu
WejĻcia informacyjne procesu
WyjĻcia informacyjne procesu
Dostawca/dostawcy procesu
Klient/Klienci
(Odbiorca/odbiorcy
procesu)
Mierniki oceny procesu
1.
Cele procesu
Cele gþwne
Pozyskiwanie nowych klientw
·
Peþniejsze zaspokajanie potrzeb informacyjnych klientw i lepsze rozpoznawanie
potrzeb klientw
·
Szybsza realizacja zamwieı klientw
·
Szybsze przyjmowanie od klientw opinii odnoĻnie produktw (w tym reklamacji i
skarg)
·
Cele szczegþowe:
Zwiħkszenie iloĻci pozyskiwanych klientw o 20% w skali miesiĢca
·
Skrcenie czasu dostarczania aktualnych cennikw, formularzy oraz materiaþw
promocyjnych dla istniejĢcych i nowych klientw do 5 godziny od chwili ich
utworzenia i zatwierdzenia
·
Zmniejszenie iloĻci zwracanych produktw przez klientw do 0.
·
Informowanie klienta o moŇliwoĻci zrealizowania zamwienia maksymalnie do 8 h
·
Realizacja zamwieı klienta do 14 dni roboczych
·
Przyjmowanie opinii, potrzeb, sugestii, skarg i wnioskw klientw w trybie online
(system CRM)
·
2.
Zasoby do procesu
Zasoby ludzkie
handlowcy (wyksztaþcenie co najmniej Ļrednie) przeszkoleni w obsþudze klienta
·
kierownik sprzedaŇy (doĻwiadczenie co najmniej 3 lata, wyksztaþcenie wyŇsze)
·
762633265.002.png 762633265.003.png 762633265.004.png 762633265.005.png 762633265.006.png 762633265.007.png 762633265.008.png 762633265.009.png 762633265.010.png 762633265.011.png 762633265.012.png 762633265.013.png 762633265.014.png
 
Zasoby informacyjne
treĻci umw
·
aktualne cenniki, regulaminy
·
ulotki reklamowe
·
akty prawne
·
formularze dla klientw, ankiety
·
szczegþowe dane o obecnych klientach z systemu CRM
·
raporty ze sprzedaŇy z systemu CRM
·
informacje o aktualnie oferowanych produktach
·
informacje o promocjach i moŇliwoĻci przyznawania rabatw
·
Narzħdzia, metody i techniki
sprzħt komputerowy i sieciowy z dostħpem do sieci Internet
·
oprogramowanie (systemowe, uŇytkowe Î systemy sprzedaŇy, CRM)
·
telefony
·
fax, drukarki, urzĢdzenia ksero, skanery
·
metody obsþugi klienta (zasady postħpowania z klientami, techniki skutecznej
sprzedaŇy)
·
3.
WejĻcia (dane wejĻciowe)
Wymagania kierownictwa (plany sprzedaŇy) i wymagania organizacji
·
Procedury i instrukcje
·
Baza potencjalnych odbiorcw
·
Zapytania ofertowe klienta, zapytania telefoniczne klienta, specyfikacje klienta
·
Analiza danych o klientach (zebrane zidentyfikowane i skonkretyzowane potrzeby
klienta)
·
Plany spotkaı z klientami
·
4.
WyjĻcia (dane wyjĻciowe)
Dane i informacje przekazane klientowi o moŇliwoĻci realizacji zamwienia
·
Podpisane przez klienta umowy sprzedaŇy, wypeþnione ankiety, formularze
·
Raporty ze sprzedaŇy produktw oraz raporty o odchyleniach w obsþudze klienta
·
Szczegþowe dane o nowych klientach wprowadzone do CRM
·
5.
Mierniki oceny procesu
IloĻę nowo pozyskanych klientw,
·
Czas przekazywania materiaþw promocyjnych od momentu zatwierdzenia do
otrzymania przez klienta
·
Odstħp od czasu przyjħcia zamwienia od klienta do momentu poinformowania o
moŇliwoĻci jego realizacji,
·
Liczba zwracanych produktw przez klientw
·
Caþkowity czas realizacji zamwienia klienta
·
INNE
WartoĻę sprzedaŇy, Koszty wþasne dziaþu sprzedaŇy, WskaŅnik skutecznoĻci ofert,
WskaŅnik reklamacji i niezgodnoĻci, udziaþ w rynku, itp.
·
Zgłoś jeśli naruszono regulamin