Konwersja Word (1 plik).rtf

(169 KB) Pobierz

1.              Który zestaw zawiera wymagania klient, które nie pochodzą z zestawu ośmiu
wymiarów jakości: C niska cena, łatwość obsługi.

2.              Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: B samokierujące się zespoły
robocze powoływane są tylko na wydziałach produkcyjnych.

3.              TQM to: A, B i C (sposób zarządzania organizacją; filozofia orientowana na jakość
wyrobu; kultura wewnątrzzakładowa).

4.              Model Kano jakości wyrobu dzieli jakość na następujące grupy: C jakość
wymagań podstawowych jakość oczekiwana jako spełnienie wymagań
wyartykułowanych przez klienta i jakość powodująca entuzjazm.

5.              Kaizen to: D japońska filozofia ciąego doskonalenia.

6.              Trzy podstawowe cechy pioniera paradygmatu to: C intuicja, odwaga,
dmgoterminowe zaangażowanie.

7.              Misja przedsiębiorstwa to: D główny, ponadczasowy cel dla jakiego istnieje
przedsiębiorstwo.

8.              Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: D można wyróżnić
4 podstawowe elementy kultury wewnątrzzakładowej cechujące TQM.

9.              Które ze stwierdzeń jest nieprawdziwe: D ciąe doskonalenie i pionierstwo
paradygmatu pozwalają wyprzedzać konkurencję.

10.              Pionier paradygmatu to: B ktoś, kto stosuje w praktyce nowy paradygmat, który jest
jeszcze powierzchowną niesprawdzoną ideą.

11.              Wg TQM jakość to: B spełnienie uzgodnionych wymagań klienta.

12.   Które z poniższych stwierdzeń jest nieprawdziwe: C klientem zewnętrznym dla wydziału odlewni pewnego przedsiębiorstwa jest wydział obróbki mechanicznej wyrobów odlewanych na wydziale odlewni tego samego przedsiębiorstwa.

13.   Ogólnie stosowaną i międzynarodowo uznaną podstawą do certyfikacji systemu zarządzania jakością organizacji jest: A norma ISO 9001:2000.

14.   Zgodnie z ustawą o systemie oceny zgodności „ Uznanie przez jednostkę akredytują kompetencji jednostki certyfikującej, jednostki kontrolującej oraz laboratorium do wykonywania określonych czynności" jest definicją: A akredytacji.

15.   Do miu zasad zarządzania stanowiących podstawę aktualnych norm ISO serii 9000 i w nich nazwanych krótkimi określeniami słownymi nie należy: E zapewnienie jakości procesów pomiarowych.

16.   Norma ISO 9001 nie wymaga od organizacji ustanowienia pisemnej procedury w zakresie: E nadzoru nad wyrobem głównym.

17.   Które z poniższych stwierdzeń nieprawidłowo określają zawarte w ISO 9001 wymagania ogólne dotyczące systemu zarządzania jakością oraz wymagania dotyczące zakresu jego dokumentowania: B zakres, forma i nośniki dokumentacji są bardzo ściśle określone przez normę.

18.   Podstawowe wymagania norm ISO serii 9000 odnośnie systemów zarządzania jakością zgrupowane w pięciu dużych zakresach wymagań, wymienionych nuin. na graficznym przedstawieniu procesowego modelu systemu zarządzania jakością. Które z poniższych określeń nie jest używane jako nazwa jednego z w/w pięciu dużych zakresów wymagań: E zarządzanie niezgodnościami.

19.   Celem „Ustawy o systemie oceny zgodności" nie jest: B racjonalizacja produkcji i usług poprzez stosowanie uznanych reguł technicznych lub rozwiązań organizacyjnych.

20.   Które z poniższych twierdzeń nieprawidłowo charakteryzuje aktualny stan naszej wiedzy o wdrażaniu systemów zarządzania jakością (SJZ): E wszystkie przedsiębiorstwa zobowiązane do nanoszenia na swoje wyroby wymaganego prawem oznakowania CE muszą posiadać certyfikowane systemy zarz. jak.

21.   Dyrektywy Nowego Podejścia nie dotyczą: D produktów żywnościowych.

22.   Zgodnie z aktualnymi normami serii ISO serii 900 „działanie korygujące" definiuje się jako: C działanie w celu wyeliminowania przyczyn wykrytej niezgodności lub innej niepożądanej sytuacji.

li.Aktualne wydanie norm ISO serii 9000 określa „audytora" jako: E osobę mają kompetencję do przeprowadzenia auditu.

24.                Zgodnie z aktualnymi normami ISO 9000 „najwyższe kierownictwo" to: B osoba lub grupa osób, które na najwyższym szczeblu kierują organizacją i ją nadzorują.

25.                Norma ISO 9001:2000 składa się z: C 8 rozdziałów.

26.              Przez „audit" wg aktualnych norm ISO serii 9000 rozumie się: A systematyczny,
niezależny i udokumentowany proces uzyskiwania dowodu z auditu oraz jego
obiektywnej oceny w celu określenia stopnia spełnienia polityk, procedur lub
wymagań stosowanych jako odniesienie.

27.   Jednym z wymogów normy ISO 9001 jest „ciąe doskonalenie systemu zarządzania jakością", rozumiane jako powtarzające się działania mające na celu zwiększenie zdolności do: D spełnienie wymagań.

28.   Wskaż, która z poniższych def zgodnie z ISO 9000 najlepiej określa zapis: D dokument określający ogół zamierzeń i ukierunkowanie organizacji dotyczące jakości sporządzony przez najwyższe kierownictwo.

29.   Wg normy ISO serii 9000 najwyższe kierownictwo jest zobowiązane dostarczyć dowodów swojego zaangażowania w tworzenie, wdrożenie i ciąe doskonalenie systemu zaangażowania jakością (SZJ) kierowanej organizacji. Do wymaganych normą dowodów nie należy: B osobiste przeprowadzenie przegląw zarządzania a także zapewnienie dostępności zasow.

30.   W normach ISO serii 9000 z 2000r. używa się pojęcia „walidacja", które oznacza: C potwierdzenie, przez przedstawienie dowodu obiektywnego, że zostały spełnione wymagania dotyczące konkretnego zamierzonego użycia lub zastosowania.

31.   Spośd wypisanych poniżej definicji jakości wskaż, która jest obecnie obowiązująca przy stosowaniu norm ISO serii 9000. Jakość to: B stopień, w jakim zbiór inherentnych włciwości spełnia wymagania rozumiane jako potrzeby lub oczekiwania, które zostały ustalone, zwyczajowo przyjęte lub obowiązkowe.

32.   Które z poniższych stwierdzeń nieprawidłowo charakteryzuje normę ISO 9001:2000: C organizacja wcześniej stosujące ISO 9002 i ISO 9003 mogą w ich miejsce stosować ISO 9001:2000 pod warunkiem bezwzględnego spełnienia wszystkich wymagań tej normy.

33.   Wg ISO 9001 organizacja musi ustanowić i utrzymywać księ jakości. Które z poniższych nie musi być zawarte w księdze jakości: D wykaz wszystkich rodzajów zapisów, tworzonych w ramach systemu zarządzania jakością.

34.   Wymagania ISO 9001:2000 określone w rozdziale „Realizacja wyrobu" nie obejmują wymagań dotyczących: ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin