Pytania dla Ewolucjonistów.docx

(14 KB) Pobierz

Pytania dla Ewolucjonistów

 

 

Testem dla każdej teorii jest fakt, czy dostarcza ona odpowiedzi na podstawowe pytania. Niektórzy ludzie o dobrych intencjach, lecz wprowadzeni w błąd, myślą, że ewolucja jest sensowną teorią, która odpowiada na pytania dotyczące wszechświata. Ewolucja nie jest dobrą teorią – jest pogańską religią, występującą pod przebraniem nauki. Poniższe pytania wysłaliśmy do ponad 750 osób, które uczestniczyły w mojej debacie na Uniwersytecie Stanu Winona w Winona, Minnesota, 9 stycznia 1993 roku. Pytania dodane już po debacie zaznaczone są gwiazdką (*).

Skąd pojawiła się przestrzeń dla wszechświata?

Skąd pochodzi materia?

Skąd pochodzą prawa obowiązujące we wszechświecie (grawitacja, bezwładność itp.)?

Jak to się stało, że materia jest tak doskonale zorganizowana?

Skąd pojawiła się energia organizująca materię?

Kiedy, gdzie, dlaczego i jak powstało życie z materii nieożywionej?

Kiedy, gdzie, dlaczego i jak życie nauczyło się rozmnażać?

Dlaczego jakakolwiek roślina bądź zwierzę chciałoby się rozmnażać, jeśli przymnażałoby to wyłącznie dodatkowych osobników do wyżywienia i pomniejszało szansę przetrwania?(Czy osobnik bądź gatunek posiada w sobie pragnienie przetrwania? Jak to wyjaśnisz?)

W jaki sposób mutacje (rekombinacje kodu genetycznego) mogą stworzyć jakąkolwiek nową udoskonaloną odmianę?(rekombinacja liter angielskich nigdy nie doprowadzi do stworzenia chińskich książek).

Czy jest możliwym, że podobieństwa w wyglądzie pomiędzy różnymi zwierzętami dowodzą istnienia wspólnego Projektanta a nie wspólnego przodka?

Selekcja naturalna działa jedynie w obrębie dostępnej informacji genetycznej i zmierza do stabilizacji gatunku. Jak wytłumaczyłbyś wzrost złożoności kodu genetycznego, która musiałaby nastąpić gdyby ewolucja była prawdą?

Kiedy, gdzie, dlaczego i jak:

rośliny jednokomórkowe stały się wielokomórkowymi?

dwu- lub trzykomórkowce pośrednie ewoluowały?

zwierzęta jednokomórkowe ewoluowały?

ryby przekształciły się w zwierzęta ziemnowodne?

zwierzęta ziemnowodne przekształciły się w gady?

gady przekształciły się w ptaki? (Płuca, kości, oczy, organy płciowe, serce, sposoby poruszania się, okrycie ciała, itp., we wszystkim tym dostrzegamy różnice!)

żyły formy przejściowe?

Kiedy, gdzie, dlaczego, jak i z czego:

ewoluowały wieloryby?

ewoluowały konie morskie?

ewoluowały nietoperze?

ewoluowały oczy?

ewoluowały uszy?

włosy, skóra, pióra, łuski, pazury, kły ewoluowały?

Co ewoluowało jako pierwsze (jak i jak długo pracowało bez pozostałych)?

Układ trawienny, trawienie pożywienia, apetyt, zdolność do znajdowania i jedzenia pokarmów, soki trawienne oraz odporność organizmu na jego własne soki trawienne (żołądek, jelita itp.)?

Dążenie do rozmnażania i zdolność rozmnażania?

Płuca, powstawanie wydzieliny ochraniającej je, gardło oraz perfekcyjnie dobrana mieszanina gazów do oddychania?

DNA lub RNA przenosząca informacje DNA do części komórek?

Bielce bądź wiciowce w jelitach, które trawią celulozę?

Rośliny bądź żyjące na nich insekty, zapylające je?

Kości, wiązadła, ścięgna, układ krwionośny, lub mięśnie do poruszania kości?

Układ nerwowy, system regeneracji lub układ hormonalny?

System odpornościowy lub jego potrzeba?

Istnieje wiele tysięcy przykładów symbioz, których nie da się wyjaśnić przez ewolucję. Dlaczego uczymy, że ewolucja jest jedynym wyjaśnieniem dla tego rodzaju relacji?

W jaki sposób ewolucja wyjaśnia naśladownictwo? Czy rośliny i zwierzęta rozwinęły naśladownictwo jedynie przypadkiem, czy też przez inteligentny wybór czy też projekt?

Kiedy, gdzie, dlaczego i jak człowiek rozwinął uczucia? Miłość, miłosierdzie, poczucie winy itp., nigdy nie rozwinęłyby się przyjmując teorię ewolucji.

Jak ewoluowała fotosynteza?

Jak ewoluowała myśl?

Jak ewoluowały rośliny naczynionasienne i z czego?

Jakiego rodzaju ewolucjonistą jesteś? Dlaczego nie jednym z pozostałych ośmiu bądź dziesięciu rodzajów?

Co powiedziałbyś sześćdziesiąt pięć lat temu, gdybym ci oznajmił, że w moim akwarium posiadam żywą latimerię?

Czy istnieje chociaż jedna wyraźna prognoza makroewolucji uznana za prawdziwą?

Co naukowego posiada w sobie idea powstania człowieka z wodoru?

Czy naprawdę wierzysz, że wszystko powstało z niczego?

 

Po tym jak odpowiesz na pytania, popatrz proszę uważnie na odpowiedzi i rozważ poniższe pytania.

 

Czy jesteś pewien, że twoje odpowiedzi są uzasadnione, poprawne i udowodnione naukowo, czy też jedynie wierzysz, że stało się tak jak odpowiedziałeś? (Czy te odpowiedzi odzwierciedlają twoją religię czy twoją naukę?)

Czy twoje odpowiedzi wskazują na więcej bądź mniej wiary niż osoby, która mówi: „Musiał to zaprojektować Bóg”?

Czy jest możliwym, że wszechświat został zaprojektowany przez niewidzialnego Stwórcę? Jeśli wykluczasz Boga już na początku naszej dyskusji, to jak - wg Ciebie - przy użyciu twojej definicji nauki, możnaby wykazać, że to On stworzył wszechświat, jeśli go rzeczywiście stworzył?

Czy jest rzeczą mądrą i w porządku aby przedstawiać studentom teorię ewolucji jako fakt, jeśli 90% populacji uważa, że Bóg jest stwórcą?

Jaki jest końcowy rezultat wiary w ewolucję (styl życia, społeczeństwo, stosunek do innych, wieczne przeznaczenie, itp.)?

Czy ludzie akceptują ewolucję z powodu poniższych czynników?

Tylko tego ich nauczono.

Podoba im się wolność bez Boga (brak absolutów, itp.).

Są zmuszeni wspierać teorię ewolucji w obawie przed utratą pracy bądź zaniżeniem oceny.

Są zbyt dumni aby przyznać, że się mylą.

Ewolucja jest jedyną filozofią pozwalającą usprawiedliwić ich polityczne działania.

Czy powinniśmy używać nieaktualnych, nieprawdziwych, wątpliwych, nieprzekonywujących dowodów wspierających teorię ewolucji tylko dlatego, że nie posiadamy stosownych zamienników (człowiek z Piltdown, krótkie powtórzenia, archeopteryx, Lucy, człowiek z Javy, Neandertalczyk, ewolucja konia, organy szczątkowe, itp.)?

Czy rodzicom powinno się pozwolić domagać się tego, by ewolucja nie była nauczana w szkołach jako fakt jeśli nie przyzna się takiej samej ilości czasu na nauczanie innych teorii pochodzenia (np. boskie stworzenie)?

Czym ryzykujesz jeśli się mylisz? Jeden z moich przeciwników w debatach powiedział: „Albo jest Bóg, albo go nie ma. Obydwie możliwości są zatrważające.”

Dlaczego wielu ewolucjonistów obawia się prezentowania w szkołach publicznych idei kreacjonizmu? Jeśli nie chcemy nauczać religii w szkołach, dlaczego nie usuniemy z podręczników ewolucji? Jest ona jedynie religijnym poglądem na świat.

Czy nie jesteś zmęczony wiarą w system, który nie może być prawdą? Czy nie byłoby wspaniale poznać Boga, który cię stworzył, oraz przyjąć jego miłość i przebaczenie? Czy byłbyś zainteresowany by dowiedzieć się z Biblii w jaki sposób twoje grzechy mogą być przebaczone i jak wiedzieć na pewno, że zmierzasz do nieba? Jeśli tak, napisz do nas.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin