EGZAMIN PRAKTYCZNY C+E.pdf

(520 KB) Pobierz
373117543 UNPDF
EGZAMIN PRAKTYCZNY - kategoria C+E - plac manewrowy
Zadanie nr 1
Przygotowanie do jazdy, sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu
odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
Kryteria:
1). sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów
odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego – osoba egzaminowana musi
zaprezentować, że potrafi sprawdzić 2 losowo wybrane elementy z następujących:
a) poziom oleju w silniku*
b) poziom płynu chłodzącego*
c) poziom płynu w spryskiwaczach*
d) działanie sygnału dźwiękowego
* osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników sprawdza
się poziom odpowiednich płynów w pojeździe
e) działanie świateł pozycyjnych/postojowych
f) działanie świateł mijania
g) działanie świateł drogowych
373117543.047.png 373117543.058.png 373117543.064.png
 
373117543.001.png 373117543.002.png 373117543.003.png
 
373117543.004.png 373117543.005.png 373117543.006.png
 
373117543.007.png 373117543.008.png 373117543.009.png 373117543.010.png 373117543.011.png 373117543.012.png 373117543.013.png
 
373117543.014.png 373117543.015.png
 
373117543.016.png 373117543.017.png 373117543.018.png 373117543.019.png 373117543.020.png 373117543.021.png 373117543.022.png 373117543.023.png 373117543.024.png 373117543.025.png 373117543.026.png 373117543.027.png 373117543.028.png 373117543.029.png 373117543.030.png 373117543.031.png 373117543.032.png
h) działanie świateł hamowania "STOP"
i) działanie świateł cofania
j) działanie świateł kierunkowskazów
k) działanie świateł awaryjnych
l) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych
Losowy dobór elementów części pierwszej zadania dla każdej osoby egzaminowanej dokonywany
jest przez ośrodek egzaminowania przy użyciu urządzenia komputerowego.
Urządzenie losuje 1 element spomiędzy elementów określonych w lit. a-d oraz 1 element
spomiędzy elementów określonych w lit. e-l .
W przypadku jeżeli ośrodek egzaminowania nie dysponuje odpowiednim urządzeniem
komputerowym, losowego doboru elementów części pierwszej zadania dokonuje każda osoba
egzaminowana, przed przystąpieniem do wykonania zadania, z zachowaniem podziału losowanych
elementów zadania jak dla losowania komputerowego.
2). właściwe ustawienie fotela, lusterek i zapięcie pasów bezpieczeństwa, upewnienie się czy drzwi
pojazdu są zamknięte,
- w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za
pojazdem,
-w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za
pojazdem,
Na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 5 minut.
373117543.033.png 373117543.034.png 373117543.035.png 373117543.036.png 373117543.037.png 373117543.038.png 373117543.039.png 373117543.040.png 373117543.041.png 373117543.042.png 373117543.043.png
3). dodatkowo dla tej kategorii:
a) sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych),
elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku,
b) sprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym (sytuacja wyjściowa - pojazd silnikowy obok
przyczepy) - na wykonanie zadania osoba egzaminowana ma nie więcej niż 10 minut.
Czynności wykonywane w trakcie sprzęgania:
- podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę,
-
cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie
sprzęgnięcia,
-
regulacja wysokości zaczepu przyczepy (w przypadku gdy konstrukcja przyczepy to umożliwia),
-
dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepu pojazdu silnikowego oraz
zabezpieczenie przed rozłączeniem, podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych
przyczepy (silnik pojazdu wyłączony), przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania
świateł przyczepy, zwolnienie hamulca postojowego jeżeli przyczepa jest w niego wyposażona.
Zadanie nr 2
Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.
Kryteria:
1). pozycja początkowa pojazdu
2). upewnienie się o możliwości jazdy,
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym
b) ocena sytuacji wokół pojazdu
3). płynne ruszenie
373117543.044.png 373117543.045.png 373117543.046.png 373117543.048.png 373117543.049.png 373117543.050.png 373117543.051.png 373117543.052.png 373117543.053.png 373117543.054.png 373117543.055.png 373117543.056.png 373117543.057.png
a) opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego - w przypadku kiedy jest uruchomiony
b) łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika
4). płynna jazda pasem ruchu do przodu
5). cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie
nie dłuższym niż 5 minut
6). nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk
7). nienajeżdżanie oraz niepotrącanie pachołków lub tyczek
8). zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu w odległości niewiększej niż 1m od linii
ograniczającej pas.
Dopuszcza się jedno opuszczenie pojazdu w czasie wykonywania zadania.
Zadanie nr 3 i 4
Ostatnie dwa zadania na placu manewrowym określone są przez losowo wybrany zestaw zadań
egzaminacyjnych przez pierwszą osobę z listy osób zakwalifikowanych na egzamin.
Dla kategorii C+E dostępne są 2 zestawy zadań:
Uwaga:
Dwukrotne błędne wykonanie któregokolwiek z w/w zadań egzaminacyjnych skutkuje uzyskaniem oceny
negatywnej.
373117543.059.png 373117543.060.png 373117543.061.png 373117543.062.png 373117543.063.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin