textfile14.txt

(3 KB) Pobierz
Problem �wiadomego przerywania ci��y jest zwi�zany z ludzko�ci� od samego pocz�tku jej istnienia. Ju� pierwotne plemiona dopuszcza�y si� tego czynu wierz�c, �e dziecko nie jest cz�owiekiem do momentu nadania mu imienia. Od V w.p.n.e lekarzy obowi�zuje przysi�ga Hipokratesa. Po pierwsze nie szkodzi�. Czy przysi�ga zakazuje wi�c lekarzom dokonywania poronie�? 

Papie� Jan Pawe� II w swoim nauczaniu m�wi o obronie �ycia pocz�tych dzieci. W encyklice �Evangelium vitae�(Ewangelia �ycia) mocno krytykuje wszelkie prawodawstwo zezwalaj�ce na aborcj�: �Ustawy, kt�re dopuszczaj� bezpo�rednie zab�jstwo niewinnych istot ludzkich poprzez przerywanie ci��y i eutanazj�, pozostaj� w ca�kowitej i nieusuwalnej sprzeczno�ci z 
nienaruszalnym prawem do �ycia w�a�ciwym wszystkim ludziom�. 
Tak wi�c aborcja z punktu widzenia Ko�cio�a to zab�jstwo bezbronnej osoby. To stanowisko cho� spotyka si� z wieloma sprzeciwami jest niezmienne od XX stuleci.
A jednak z przeprowadzanych ankiet wynika, �e 61% Polak�w jest za z�agodzeniem ustawy antyaborcyjnej, a a� 56% jest zdania, �e kobiety powinny mie� mo�liwo�� przerywania ci��y 
ze wzgl�d�w spo�ecznych. Istniej� wiec osoby, kt�re nie zgadzaj� si� ze zdaniem Ko�cio�a. Bo przecie� istniej� sytuacje, kiedy ci��a jest nast�pstwem gwa�tu, zagra�a �yciu matki, lub jest niechciana ze wzgl�du na z�� sytuacj� materialn�. Aborcja jest w takich wypadkach wybawieniem.

Zastanawiaj�c si� nad problemem aborcji do g�owy zacz�y przychodzi� mi r�ne pytania. Czy p��d czuje? Kiedy p��d mo�emy nazwa� dzieckiem? Gdzie znajduje si� ta granica? Niestety nie znalaz�am na nie jednoznacznej odpowiedzi. 
W jednej z gazet przeczyta�am nast�puj�c� wypowiedz: �Jajo nie jest kur�, kura nie jest jajkiem. Je�eli zbieramy kasztany, czy te� �o��dzie w parku/lesie, czy ktokolwiek zarzuci nam wycinanie drzew? Czy jedz�c jajecznic� jemy kurczaki? Cz�owiek nie jest zygota, zygota nie jest Cz�owiekiem.� Zastanawia mnie wi�c od jakiego momentu o �zygocie� mo�emy powiedzie� �cz�owiek�. 
Czy p��d mo�emy nazwa� cz�owiekiem, gdy nast�pi wykszta�cenie si� przysz�ych organ�w cia�a ludzkiego? Procesy te przebiegaj� stopniowo. Czy za moment prze�omowy nale�y uzna� chwil�, w kt�rej rusza akcja serca, czy te� wykszta�cenie si� m�zgu i uk�adu nerwowego? Skoro za moment �mierci uwa�a si� zanik akcji m�zgu, to mo�e za pocz�tek �ycia nale�y uzna� moment, gdy neurony zaczynaj� przekazywa� pierwsze bod�ce nerwowe?
Wed�ug bada� serce oraz m�zg zaczynaj� funkcjonowa� w trzecim tygodniu ci��y.
Codziennie na �wiecie jest wykonywanych ok. 80 000 aborcji. Ci��a mo�e zosta� nawet usuni�ta w si�dmym miesi�cu. A wtedy... Dziecko zostaje rozrywane na strz�py i duszone. Jest to jeden z najstraszliwszych sposob�w na usuni�cie dziecka i zadanie �mierci cz�owiekowi

Zwolennicy aborcji maj� zazwyczaj szereg "fakt�w", kt�re maj� przekona� ludzi do 
Ich racji. Bo kiedy nienarodzone jeszcze dziecko okazuje si� chore, upo�ledzone, to po co nara�a� je na poni�enie i niedowarto�ciowanie w spo�ecze�stwie? Dlaczego skazywa� je na cierpienie fizyczne wywo�ane jak�� nieuleczaln� chorob�? Dlaczego dziewczyny, kt�re zasz�y w ci��� nie z w�asnej woli, tylko w wyniku gwa�tu, maj� cierpie� przez ca�e �ycie maj�c �wiadomo��, �e owoc z�a po dziewi�ciu miesi�cach noszenia go w sobie zosta� wreszcie oddany do sieroci�ca i �yje gdzie� niedaleko?
Ale przecie� ka�da istota ludzka ma prawo do �ycia, tym bardziej niewinna, bezbronna os�bka. Kim jeste�my by decydowa� o jej �by� czy nie by�?
Aborcja to powa�ne zagadnienie. Wi��e si� z cierpieniem, z b�lem, ze �mierci�. Moim zdaniem zar�wno okre�lenie �wyzwolenie� jak i �zbrodnia� nie oddaje w stu procentach istoty tego zjawiska.

Uwa�am, i� ka�dy cz�owiek powinien my�le� to co chce, a nie to co musi. Ka�dy ma prawo twierdzi�, �e czyja� decyzja jest b��dna. Mamy prawo powiedzie�, �e co� nam si� podoba lub nie, ale nie mamy prawa zmusza� kogo� by my�la� tak samo jak my. Dlatego w�a�nie opinii na temat aborcji jest tak wiele.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin