Silnik Krokowy.pdf
(
731 KB
)
Pobierz
Silnik Krokowy
Piotr Posmyk
Kl. 3 A
1. Informacje Oglne
Silnik krokowy
jest urządzeniem elektromechanicznym, które przekształca
impulsy elektryczne w dyskretne ruchy mechaniczne. Os silnika krokowego
obraca się o niewielkie przyrosty kata pod wpływem impulsów elektrycznych,
podawanych w odpowiedniej kolejności. Obroty silnika są związane
bezpośrednio z podawanymi impulsami na kilka sposobów. Kierunek
obrotów osi jest ściśle związany z sekwencja podawanych impulsów, prędkość
obrotów zależy od częstotliwości tych impulsów, a kat obrotu - od ich ilości.
2. Podstawowe Parametry
¶
Moment trzymający;
¶
Bezprądowy moment spoczynkowy – silniki wyposażone
w magnes trwały;
¶
Krok podstawowy, rozdzielczość kątowa kroku: 15°, 7.5°,
3.6 °, 1.8 °, 0.9 °;
¶
Prąd znamionowy uzwojenia;
¶
Rezystancja uzwojenia ;
¶
Napięcie pracy uzwojenia;
¶
Wartość skoku silnika krokowego o wirniku czynnym:
gdzie:
• p – liczba par biegunów,
• m – liczba pasm uzwojenia sterującego;
¶
Wartość skoku silnika krokowego o wirniku biernym:
gdzie:
• Zr – liczba zębów wirnika,
• m – liczba pasm uzwojenia sterującego,
• n=1 lub n=2.
3. Zalety i wady silnikw krokowych
Zalety:
Kat obrotu silnika jest proporcjonalny do ilości impulsów wejściowych.
Silnik pracuje z pełnym momentem w stanie spoczynku
(o ile uzwojenia są zasilane).
Precyzyjne pozycjonowanie i powtarzalność ruchu - dobre silniki krokowe
maja dokładność ok. 3-5% kroku i błąd ten nie kumuluje się z kroku na krok.
Możliwość bardzo szybkiego rozbiegu, hamowania i zmiany kierunku.
Niezawodne - ze względu na brak szczotek. Żywotność silnika zależy zatem
tylko od żywotności łożysk.
Zależność obrotów silnika od dyskretnych impulsów umożliwia sterowanie w
pętli otwartej, przez co silnik krokowy jest łatwiejszy i tańszy w sterowaniu.
Możliwość osiągnięcia bardzo niskich prędkości synchronicznych bezpośrednio
na osi.
Szeroki zakres prędkości obrotowych uzyskiwany dzięki temu, że prędkość jest
proporcjonalna do częstotliwości impulsów wejściowych.
Wady:
Rezonanse mechaniczne pojawiające się przy niewłaściwym sterowaniu.
Trudności przy pracy z bardzo dużymi prędkościami.
4. Podziaþ Silnikw Krokowych
Plik z chomika:
kaszan_motosport
Inne pliki z tego folderu:
MZ 250 Race Preparation.PDF
(11676 KB)
ABC sam naprawiam komputer. Wydanie II.pdf
(154282 KB)
Ukraina korzysta z oprogramowania do rozpoznawania twarzy firmy ClearView AI.docx
(9 KB)
Polska i Japonia - pierwsze spotkanie.docx
(10 KB)
Upadek i renesans japońskiej broni białej - historia katany w XX wieku.odt
(18 KB)
Inne foldery tego chomika:
Filmy
Galeria
Gry
Muzyka
Programy związane z motoryzacją
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin